Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@03:00:18 GMT

گندم سه سال استان کرمانشاه در سیلوها ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۰۹۷۴

گندم سه سال استان کرمانشاه در سیلوها ذخیره شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 با اشاره به خرید 636 هزار و 856 تن گندم از کشاورزان کرمانشاه در سال 97 گفت: هم اکنون برای مصرف خوراکی سه سال ذخیره استراتژیک در سیلوهای استان وجود دارد.

مظفر رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار گندم از اواخر اردیبهشت ماه تاکنون بوده است و پیش بینی خرید ما نیز محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: کار خرید گندم توسط 78 مرکز در سطح استان انجام شده و 531 هزار و 565 تن آن توسط سیلوهای دولتی و خصوصی و نیز 105 هزار و 291 تن توسط مباشرین تعاونی روستایی در مناطقی که سیلو در دسترس کشاورزان نبوده خریداری شده است.
رحیمی بیان داشت: خرید تضمینی گندم برای امسال هزار و 300 تومان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنان پنج مرکز خرید فعال در سطح استان آماده خرید گندم مناطق صعب العبور و 'داس درو' هستند و تا آخرین محموله گندم خریداری می شود.
به گفته رحیمی ، 47 سیلوی بخش خصوصی و نیز هفت سیلوی بخش دولتی در استان کرمانشاه وجود دارد که با مجهز شدن به آخرین تجهیزات روز دنیا کار ذخیره سازی گندم را با بالاترین کیفیت انجام می دهند.
او افزود: هم اکنون یک میلیون و 278 هزار تن ظرفیت ذخیره استراتژیک در استان وجود دارد و با توجه به نیاز سالانه 250 هزار تنی مصرف خوراکی استان مابقی طبق برنامه به سایر استان ها حمل می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 در ادامه گفت: گندم ذخیره شده سال های 94 و 95 مصرف شده است و آنچه که اکنون به مصرف می رسد گندم های نو ذخیره شده سال 96 است.
رحیمی بیان داشت: گندم تازه برداشت شده باید یک خواب 6 ماهه داشته باشد تا به کیفیت مطلوب برسد برای همین گندم سال 97 در سال آینده به مصرف خواهد رسید.
وی درصد سن زدگی گندم امسال استان را زیر نیم درصد اعلام کرد و گفت: در زمینه سن زدگی کاهش چشمگیری داشته ایم چرا که با توجه به کوهستانی بودن استان در گذشته آمار سه و چهار درصدی سن زدگی را نیز تجربه کرده بودیم.

** وضعیت دانه های روغنی
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 در ادامه گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این شرکت علاوه بر خرید گندم ماموریت خرید تضمینی دانه های روغنی نظیر کلزا ، سویا و دانه آفتابگردان را نیز بر عهده دارد.
او افزود: دانه های روغنی برخلاف گندم ذخیره سازی نمی شوند و مستقیم به کارخانه حمل می شوند.
رحیمی از اتمام خرید دانه کلزا خبر داد و گفت: براساس حمایت دولت برای سومین سال است که دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده و نرخ آن به ازای هر کیلو 2 هزار و 866 تومان بوده است.
وی از رشد چشمگیر خرید کلزا در کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: در سال 96 مقدار 9 هزار و 800 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده بود اما امسال این مقدار به 19 هزار و 965 تن رسیده است.
به گفته رحیمی ، 17 مرکز کار خرید دانه های کلزا را در استان انجام داده اند و کل پول کشاورزان نیز پرداخت شده است.
وی در خصوص خرید دانه آفتابگردان نیز اظهار کرد: یک مرکز خرید در شیان اسلام آباد غرب مسئولیت خرید این دانه را انجام می دهد و کار خرید همچنان ادامه دارد.
آنچنان که رحیمی بیان داشت: تاکنون 50 تن دانه آفتابگردان خریداری شده است؛ او پیش بینی کرد که تا 200 تن از این دانه روغنی نیز از کشاورزان استان خریداری شود.
به گفته وی ، در استان کرمانشاه دانه روغنی سویا کشت نمی شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
7457/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خريد تضميني گندم مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 9 كلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۵ خوراکی سرشار از ویتامین E هستند

آفتاب‌‌نیوز :

این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند و جلوگیری از پیشرفت آلزایمر، بهبود بیماری‌های چشم، مقابله با کم‌خونی، کندشدن روند پیری سلول‌ها و کاهش درد‌های پیش از قاعدگی از جمله تاثیرات آن بر سلامت بدن است. 

گرچه بسیاری از افراد برای تامین نیاز بدن از مکمل ویتامین E استفاده می‌کنند، اما بعضی از خوراکی‌ها سرشار از این ویتامین هستند که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی توصیه می‌شود که به ترتیب عبارتند از:

دانه‌های آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان یکی از بهترین منابع ویتامین E است و به‌طور متوسط هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۲ میلی‌گرم ویتامین دارد و مصرف ۲۵ گرم دانه آفتابگردان می‌تواند تقریبا ۳۵ درصد نیاز روزانه بدن را تامین کند. آلفاتوکوفرول نوعی ویتامین E موجود در دانه‌های آفتابگردان است که از غشای پوشاننده سلول‌های بدن به‌خصوص سلول‌های ایمنی محافظت می‌کند.

بادام

بادام مجموعه‌ای از ریزمغذی‌ها و ویتامین هاست و ورزشکاران رشته بدنسازی برای افزایش انرژی و تقویت مقاومت بدن پیش از جلسات تمرین این خوراکی را میل می‌کنند. بادام به‌خاطر ویتامین E بالا منبع آنتی‌اکسیدانی عالی محسوب می‌شود که خوردن ۶۰ گرم آن حدود ۲۴ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. چربی‌های غیراشباع چندمولکولی در بادام برای کنترل قند خون و رشد عضلات مفید هستند. بادام همچنین منبع غنی از پروتئین است که می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که رژیم گیاهخواری دارند. 

اسفناج

اسفناج همانند دیگر سبزیجات سبز سرشار از ریزمغذی‌های مختلف مانند سلنیوم، پتاسیم، آهن، روی و... است که تاثیرات عالی بر سلامت و خلق‌وخو دارد. به‌طور کلی، اسفناج خوراکی بسیار مفید برای مقابله با بیماری‌های مزمن و پیرشدن سلولی است. البته با افزایش سن نیاز به مصرف بیشتری اسفناج در رژیم غذایی است تا نیاز بدن به ویتامین‌ها و پروتئین‌ها تامین شده و عملکرد سلول‌ها تقویت و از بروز پیری زودرس جلوگیری شود. 

کیوی

کیوی علاوه بر اینکه مقدار فراوانی ویتامین C دارد، یکی از خوراکی‌های سرشار از ویتامین E است و خوردن یک عدد از آن، ۱۲ درصد نیاز بدن را تامین می‌کند. دانه‌های سیاه در این میوه از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که عامل پیری سلولی و سرطا‌ن‌ها هستند، محافظت می‌کند. کیوی منبع سرشار از فولات و فیبر‌های غذایی است، قند پایینی دارد و حاوی آنزیمی به‌نام آکنیتیدین است که هضم مواد غذایی در بدن را تسهیل می‌کند.

آووکادو

آووکادو یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می‌شود، زیرا حاوی مقدار فراوان اسید‌های چرب غیراشباع، موادمعدنی، ویتامین‌هاست. البته این میوه یکی از منابع غنی ویتامین E نیز محسوب می‌شود. البته آووکادو سرشار از فیبر‌ها و ویتامین K است که نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد و برای مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • خرید شب عید کرمانشاهیان حجم ترافیک شهری را تا ۳ برابر افزایش داد
  • پیش‌بینی افزایش تردد در محور‌های خوزستان
  • برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن ذرت در داراب
  • اجرای ۲۵ پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بوشهر
  • افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت انواع شیرینی شب عید
  • شرح دعای سحر|تفاوت و شأن رحمت رحمانی و رحمت رحیمی خداوند
  • این ۵ خوراکی سرشار از ویتامین E هستند
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در سامان
  • بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها
  • تصاویر| مزارع کلزا