Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ نجف حمیدزاده‌ معاون مشمولان‌ و امور معافیت سازمان نظام وظیفه‌ عمومی در شصت‌ و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: با 52 سازمان، ارگان و وزارتخانه‌ همکاری داریم اما باید در این همکاری قانون نظام وظیفه عمومی به صورت دقیق اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانون در اختیار سازمان نظام وظیفه عمومی مربوط به سال 90 است هر چند که تاکنون اصلاحیه‌هایی هم صورت گرفته است البته این ایراد به سازمان نظام وظیفه‌ عمومی در خصوص این آیین‌ نامه اجرایی و اصلاح آن وجود دارد که البته با اقدامات صورت گرفته دستورالعمل‌های این آیین‌نامه اجرایی و به کل کشور ارسال شده است.

معاون مشمولان‌ و امور معافیت سازمان نظام وظیفه‌ عمومی افزود: اگر معاونین‌ دانشجویی به حوزه مشمولین‌ عنایت ویژه‌ای داشته باشند بسیاری از مشکلات حل می‌شود و نباید دانشجو به دلیل جهل‌ قانون خود را درگیر حاکمیت کند.

حمیدزاده‌ گفت: در قانون اخیر سازمان وظیفه عمومی ثبت سنوات مشخص است ولی چون دانشجویان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: در قانون سازمان نظام وظیفه عمومی به صراحت آمده است که دانشگاه‌ها موظف هستند موارد اخراج، انصراف، فراغت‌ و معافیت تحصیلی را به موقع و به قید فوریت به این سازمان اعلام کنند.

معاون مشمولان‌ و امور معافیت سازمان نظام وظیفه‌ عمومی گفت: خروج از کشور در حال حاضر اینترنتی شده و در آینده‌ای نزدیک صدور معافیت تحصیلی دانشجویان و مجوز خروج از کشور از همین طریق انجام می‌شود لذا دفاتر پلیس + 10 و اقدامات آنها و پیگیری دانشجویان در این خصوص حذف شده و با آن که نیروی انتظامی یکی از سازمان‌های نظامی و امنیتی است و نمی‌تواند از اینترنت‌ استفاده کند ولی از این مرحله برای رفع مشکلات و تسهیل مشمولین‌ و دانشجویان عبور کرده‌ایم.

حمیدزاده‌ گفت: دانشگاه‌ها باید در کارتابل‌ اینترنتی اختصاصی این موضوع ورود کرده و بعد از درخواست دانشجو برای معافیت و همچنین دریافت مجوز خروج از کشور و گذرنامه و البته بدون مراجعه به بانک و ظرف 15 دقیقه کار خود را حل و فصل کنند.

معاون مشمولان‌ و امور معافیت سازمان نظام وظیفه‌ عمومی ادامه داد: بهتر است دانشگاه‌ها با استفاده از بستر اینترنت مسئله امور مشمولین‌ خود را و درخواست‌های مرتبط با آن را حل و فصل کنند.

حمیدزاده‌ در ادامه با اشاره به سنوات تحصیلی‌ برای دانشجویان‌ گفت: برای مقطع کاردانی‌ این سنوات تحصیلی‌ حداکثر‌ 2 و نیم سال‌، کارشناسی پیوسته 3 سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 5 سال، برای مقطع کارشناسی ارشد پیوسته حداکثر 6 سال، برای مقطع دکترای پزشکی پیوسته حداکثر 8 سال و برای مقطع دکترای تخصصی حداکثر 6 سال در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دانشگاه‌ها تا 6 ماه پس از فراغت از تحصیل می‌بایست اتمام تحصیل دانشجویی سابق را به سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام کنند ضمن اینکه کمیسیون‌های اختصاصی برای تأیید درخواست افزایش سنوات دانشجو باید هر چه سریع‌تر تشکیل‌ شود.

 

معاون مشمولان‌ و امور معافیت سازمان نظام وظیفه‌ عمومی بیان کرد: با همکاری وزارت علوم و بهداشت و تأیید‌ سازمان نظام وظیفه عمومی دانشجو باید حتماً تعداد واحدهای مشخصی را گذرانده باشد تا بتواند از افزایش سنوات استفاده کند.

 

حمید‌زاده تصریح کرد: آعاده‌ به تحصیل دانشجوی اخراجی و اعلامی‌ به سازمان نظام وظیفه تا یک سال قابل اجرا است به شرطی که این امر به سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام شده باشد.

 

وی گفت: از ترم‌ جدید تا آخر سال جاری ارتباط سازمان نظام وظیفه عمومی با دانشگاه‌ها بر بستر اینترنت جهت ارتباط سهل‌تر اجرایی می‌شود.

 

معاون مشمولان‌ و امور معافیت سازمان نظام وظیفه‌ عمومی اضافه کرد: در سال گذشته تجربیات بدی داشتیم که با کارت پایان خدمت و یا معافیت جعلی در دانشگاه‌ها ثبت نام صورت گرفته بود.

 

حمیدزاده‌ گفت: برای صدور معافیت تحصیلی باید اصل کارت پایان خدمت و یا معافیت از سوی اداره مشمولین‌ دانشگاه‌ مشاهده و سپس ثبت‌ نام صورت گیرد ضمن اینکه فقط کارت‌های هوشمند مورد تأیید سازمان نظام وظیفه عمومی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برای سفرهای علمی و نیمه علمی ضوابط خیلی شفاف نیست یادآوری کرد: برای سفرهای سیاحتی‌ و زیارتی‌ مجوز یک بار خروج از کشور حداکثر 45 روزه با وثیقه‌ 8 میلیون تومانی صادر می‌شود ولی برای سفرهای علمی این اشکال همچنان وجود دارد که چه دانشگاهی و بر اساس چه ضوابطی و چه دوره‌های مشترکی امکان استفاده از طرح خروج از کشور مجاز است البته بر همین اساس برای اعطای‌ مجوز یک بار خروج از کشور فرصت مطالعاتی مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 6 ماه و برای دکترای این میزان حداکثر یک سال است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی نظام وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی