Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:21:26 GMT

خاتمی: بر توزیع آرد و تولید نان با کیفیت نظارت شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۱۲۹۸

خاتمی: بر توزیع آرد و تولید نان با کیفیت نظارت شود

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود با بیان اینکه نان با کیفیت نیازمند آرد با کیفیت است، گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت به صورت هماهنگ بر توزیع آرد و تولید نان باکیفیت نظارت کنند.

به گزارش ایسنا، مرتضی خاتمی نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: برای تولید نان در کشور سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود که ۲۰ درصد از آن دور ریخته می‌شود و از چرخه مصرف خارج می‌شود تقریبا همین مبلغ به جهت مصرف نان‌های غیراستاندارد بابت درمان به جامعه و دولت تحمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاوت نرخ آن موجب سوءاستفاده قابل توجهی می‌شود. برای تهیه نان مرغوب و با کیفیت آرد مرغوب لازم است، اما متاسفانه به این مقوله کمتر پرداخته می‌شود. جا دارد که مرکز تحقیقات کشاورزی و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات سازنده‌ای را انجام دهند. نظارت دقیقی بر کارخانه‌های آرد اعمال شود.

خاتمی عنوان کرد: سبوس‌گیری بالای ۸۰ درصد فیبر، املاح و ویتامین‌های گندم را از بین می‌برد. این میزان پروتئین گلوتن و رطوب‌گیری غیراستاندارد خطرناک است و نانوایی‌ها را ناگزیر به استفاده از مواد افزودنی خواهد کرد. هم آرد با کیفیت ضعیف تحویل نانوایی‌ها می‌دهیم و هم نرخ نان را در چند سال گذشته ثابت نگه داشته‌ایم؛ آنگاه انتظار داریم نان مرغوبی داشته باشیم. وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و بهداشت به صورت هماهنگ در جهت تولید و توزیع آرد باکیفیت توجه کنند و به هزینه‌های تولید نان اهتمام ورزند تا ضمن سلامتی جامعه از هدر رفتن منابع کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آرد نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد