Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحدعلی تقوی در گفت‌و گو با ایلنا از یاسوج گفت: سامانه استعلام هوشمند توسط اداره کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارسال گذشته راه‌اندازی و در انتخابات آینده تحت هیچ شرایطی نمی توان با یک کد ملی و یک سریال شناسنامه 2 بار رای داد.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد : به دلیل راه اندازی این سامانه دیگر نمی توان با شناسنامه فوت شدگان هم در این استان رای داد به غیراز اینکه کدملی و سریال فرد فوت شده در ثبت احوال استان به ثبت نرسیده و ثبت احوال از واقعه فوت بی اطلاع باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سوء‌استفاده در انتخابات آینده از شناسنامه‌های واجدین شرایط اخذ به دلیل سامانه استعلام هوشمند به صفر می رسد و واجدین شرایط اخذ رای تنها یک بار می‌توانند در هرجایی از کشور رای دهند.

تقوی با اشاره به زیرساخت‌های لازم توسط ثبت احوال برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور  یادآورشد:  در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در این استان سوء استفاده ای از شناسنامه ها نشد و اینکه فردی برای 2 بار رای داده باشد را نیز قبول ندارم.

آمار دقیق از کسانی که در استان شناسنامه ندارند را نداریم

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که چنددرصد و یا چه تعداد از مردم این استان فاقد شناسنامه هستند؟ هم اظهارداشت: آمار دقیق از کسانی که در این استان فاقد شناسنامه هستند را نداریم.

تقوی گفت: البته در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد کسانی که فاقد شناسنامه هستند بسیار کم و در سه ساله اخیر تنها 2 نفر به ثبت احوال استان مراجعه و اعلام کردند که شناسنامه ندارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: رصد پوشش حیاتی این اداره کل در استان در چهارسال گذشته به 99 و نیم درصد رسیده و کسانی که فاقد شناسنامه هستند بدون شکل یا واقعه ولادت را ثبت نکرده اند و یا دارای مشکل هویتی هستند.

راه اندازی شبکه اعلام وقوع با نام ثبت یاران در استان

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی شبکه اعلام وقوع ولادت ها و وفات ها با نام " ثبت یاران " در این استان خبرداد و اظهارداشت: شبکه اعلام وقوع با عنوان ثبت یاران با 700 عضو افتخاری تحت نظارت این اداره کل راه اندازی شده است.

تقوی، هدف از راه اندازی این شبکه را ثبت وقایع حیاتی در کمترین زمان ممکن در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و تصریح کرد: اعضای افتخاری شبکه ثبت یاران در کوتاهترین زمان ممکن این وقایع را اطلاع رسانی می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت برخی از وقایع حیاتی مانند فوت و تولد این استان در استان های همجوار بویژه استان چهارمحال بختیاری خبرداد.

تقوی گفت: برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز بین این استان و استان های همجوار بویژه استان چهارمحال بختیاری و اصفهان قرار دارند که دسترسی به آن استان ها نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد بهتر و مناسب‌تر است.

وی افزود: براساس قانون هم ثبت این وقایع در استان‌های دیگر منعی ندارد و امکان ثبت وقایعی مانند فوت و تولد در سایر استان های مجاور مشکل و منع قانونی نداشته است.

مشکلات اقتصادی مانع دریافت کارت هوشمند شد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم استقبال مردم استان از دریافت کارت هوشمند ملی هم در چندماهه اخیر اظهار نگرانی کرد.

تقوی گفت: متاسفانه بدلیل وجود مشکلات اقتصادی، استقبال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از دریافت کارت هوشمند ملی کم شده و الان 24 درصد مردم این استان فاقد کارت هوشمند ملی هستند.

وی با بیان اینکه برای هر کارت هوشمند باید 31 هزار تومان پرداخت شود، اظهارداشت:از این مبلغ،  20 هزار تومان سهم دولت، 9 هزار تومان سهم غیردولت و 2 هزار تومان هم سهم تحویل دهنده کارت است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط اقتصادی در این استان بعد از مشکلات اقتصادی برای مردم بویژه روستائیان سخت تر شده و خانواده روستایی چهار نفره فاقد درآمد که در روستای دور از مرکز استان و شهرستان ها واقع شده، امکان پرداخت هزینه های مرتبط با دریافت کارت هوشمند ملی برای آن بسیار سخت خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اغلب کسانی که تاکنون کارت هوشمند ملی در این استان دریافت نکرده‌اند از خانواده‌های پرجمعیت روستایی هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد مشکلات اقتصادی کارت هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پل چهارم بشار شهر یاسوج ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج با همراهی شهردار شهر یاسوج، با بیان اینکه پروژه پل چهارم بشار تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه پل چهارم بشار فعال بوده و عملیات خاکریزی و بتن‌ریزی پروژه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه تأمین شده است، افزود: پروژه پل چهارم بشار ظرف یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و گره ترافیکی در قسمت شمال شهر یاسوج رفع و دسترسی مردم به بیمارستان امام سجاد (ع) راحت‌تر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اتصال پروژه پل چهارم بشار به منطقه سروک، گفت: پروژه دارای معارضاتی است که باید رفع شود.

وی تصریح کرد: ظرف روزهای آینده عملیات پروژه ۴۵ متری آیت‌الله ملک حسینی توسط شهرداری یاسوج آغاز می‌شود.

روستا خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه ۴۵ متری آیت‌الله ملک حسینی از محل اعتبارات نفت تأمین شده‌است.

وی با اشاره به پروژه گردشگری «بام لند» یاسوج، گفت: این پروژه در چهار هکتار در فازهای مختلف اجرا می‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار است زیرساخت‌هایی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن، آبشار مصنوعی، رستوران‌های روباز و سربسته، زمین‌های ورزشی والیبال، تنیس و چمن مصنوعی فوتبال، پیست پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری و استخر شنا در مجموعه «بام لند» یاسوج احداث شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به بخش خصوصی نگاه حمایتی است، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

روستا خاطرنشان کرد: روشنایی قسمت شمالی این مجتمع با پیگیری‌هایی که با اداره برق استان داشتیم رفع می‌شود.

وی گفت: مجموعه میراث فرهنگی از طرح‌های فاخر و اشتغال‌زا که بتواند به جذب گردشگر و رونق اقتصادی کمک کند، حمایت خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دور دوم سفر دولت به استان مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای رونق گردشگری اختصاص یافت.

وی گفت: این تسهیلات به پروژه‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری که توسط دفتر فنی استانداری به تأیید برسد، اعطا می‌شود.

کد خبر 751212

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم