Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@20:32:34 GMT

حجم زیادی از سنبل آبی به سواحل رودسر رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۱۷۶۴

حجم زیادی از سنبل آبی به سواحل رودسر رسید

به گزارش پارس نیوز، 

علی محمدپور امروز در جلسه محیط زیست رودسر گفت: براساس گزارش دریافتی مبنی بر وجود گیاه مهاجم سنبل آبی در سواحل غربی شهرستان رودسر و بازدید میدانی و پایش سواحل توسط کارشناسان اداره مشخص شد، حجم زیادی از این گیاه مهاجم از دهنه رودخانه چمخاله وارد دریا و پس آن به سواحل رودسر رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سنبل آبی با نام علمی Eichhornia crassipes نام یک گونه از تیره غلافیان است. این گیاه در دو سال گذشته وارد تالابهای استان گیلان خصوصا تالاب بین المللی انزلی،تالاب عینک رشت و چند آبندان شفت شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر خاطرنشان کرد:یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست محیطی خصوصا کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می‌کند.

علی محمدپور تصریح کرد: به محض مشاهده‌ای گونه مهاجم در شهرستان با برنامه‌ریزی و هماهنگی با فرمانداری واعضای پدافند غیرعامل شهرستان و با همکاری سمنهای زیست محیطی شهرستان، هلال احمر ،بسیج سازندگی سپاه پاسداران رودسر و دهیاریهای منطقه نسبت به پاکسازی بطول 7کیلومتر و معدوم کردن آن اقدام شد.


انتهای پیام

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محیط زیست استان گیلان تالاب حفاظت محیط زیست پوشش مشکلات زیست محیطی مرگ هلال احمر سپاه پاسداران پوشش حفاظت محیط زیست زیست محیطی سپاه پاسداران مرگ پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی