Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي گفت: 65 ميليارد ريال اعتبار ويژه براي اجراي طرح ترسيب کربن در منطقه بورالان ماکو در شمال استان اختصاص يافته که براي ادامه اجراي طرح هاي بيابان زدايي تزريق مي شود.

ميرصمد سيدموسوي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح ترسيب کربن که با هدف جذب دي اکسيد کربن اضافي جو به منظور کاهش اثرات ناشي از افزايش گازهاي گلخانه‌اي و گرمايش زمين از اوايل دهه 1390 در بورالان ماکو اجرايي شده همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: جذب کربن اتمسفري از طريق احياي مناطق بياباني و ارائه مدلي براي افزايش بهره مندي از مناطق نيمه خشک و بيابانزدايي از طريق احياي مناطق خشک شده با مشارکت مردم از جمله اهداف اين طرح است که با همراهي مردم در بورالان به اجرا در مي آيد.
وي بيان کرد: بورالان منطقه اي 68 هزار هکتاري در شمال آذربايجان غربي است که اعتبار خاصي براي اجراي طرح هاي بيابان زدايي در اين منطقه به صورت سالانه اختصاص مي يابد.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي ادامه داد: با اقدامات عمراني اين اداره کل تا حدود زيادي اين کانون ها مهار و با ترويج و مشارکت اهالي منطقه طرح هاي احيايي اداره کل منابع طبيعي نيز براي توسعه پوشش گياهي منطقه انجام شده است.
سيدموسوي گفت: علاوه بر آن، اداره کل منابع طبيعي براي انتقال آب به بالادست بورالان وهمچنين ترويج فرهنگ منابع طبيعي براي توسعه پوشش گياهي، اقدام به تاسيس ايستگاه پمپاژ آب براي برداشت آب از چشمه ثريا و رساندن آب براي مناطق بالادست کرده است که اميدواريم از اين ايستگاه درآينده اي نزديک شاهد راه اندازي ايستگاه پمپاژ آب باشيم.
به گزارش ايرنا، منطقه 68 هزار هکتاري بورالان ماکو در شمال آذربايجان غربي قرار دارد که از اين ميزان 15 هزار هکتار در شرايط حاد به لحاظ شرايط اقليمي است.
علاوه بر اجراي طرح هاي مختلف بيابان زدايي، در يکهزار و 500 هکتار از اراضي بحراني منطقه طرح قرق و فنس کشي انجام شده است.
8137/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم