Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:42:15 GMT

توسعه کشاورزی فراسرزمینی درازبکستان پیگیری می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۱۹۲۶

توسعه کشاورزی فراسرزمینی درازبکستان پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان قزوین با هیئت تجاری استان نواحی کشور ازبکستان روز چهارشنبه در سازمان صنعت استان قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این نشست اظهارداشت: در سفر هیئت تجاری ایران در سال گذشته به ازبکستان دیدگاه ما نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه مثبت شد و با شرایطی که از سوی رئیس جمهور ازبکستان برای سرمایه گذاری ایجاد شده فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان کشور از جمله استان قزوین ایجاد شده است که باید از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ازبکستان سرزمین بکری است و با قابلیت هایی که در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد می تواند برای ما جذابیت لازم را داشته باشد و در این راه باید نسبت به معرفی توانمندی های خود بیشتر تلاش کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: کشور ازبکستان در مسیر توسعه قرار دارد و زیرساخت صنعتی را دارد اما صنایع زیادی در آن مستقر نشده است و برای نمونه استان نواحی در ازبکستان سیاستهای خود را مشخص کرده و آمادگی دارد در بخش «ساندویچ پنل» و «امور ساختمانی» کشاورزی و صادرات خدمات فنی و مهندسی با ایران همکاری کند.

بخشنده اضافه کرد: بستر بکر ازبکستان موجب شده کشورهای زیادی برای سرمایه گذاری وارد این کشور شوند اما خوشبختانه تجار و بازرگانان ازبکی، صنایع ایران را باور دارند و میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی گفت: صنایع ما به آن باور رسیده که با انتقال دانش فنی به سود مناسب برسیم و اولویت درصادرات دانش فنی است وسیاست کلی هیئت ازبکی این است که کالا در کشورشان تولید شود.

بخشنده یادآورشد:پیشنهاد می شود درصادرات مواد غذایی، تجهیز کارگاهها، ماشین سازی، شوینده ها که در ازبکستان بازار خوبی دارد زمینه توسعه مناسبات اقتصادی را فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: در قزوین مدرن ترین کارخانه کشمش را داریم که می توانیم در ازبکستان نیز چنین واحدی را ایجاد کنیم و مناسبات خود را توسعه بخشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: انتقال دانش فنی، توسعه کشاورزی فراسرزمینی با وجود طبیعت بکر و ایجاد واحدهای مازاد تولید برای بازار داخلی ازبکستان از کارهایی است که در توسعه مناسبات اقتصادی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با ایجاد روابط نزدیک تر با استانهای شاخص ازبکستان مانند نواحی، قشقه دریا و بخارا می توانیم شرایط تجارت با این کشور را تسهیل کنیم.

کد خبر 4394908

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین توسعه اقتصادی محمد بخشنده مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد استانداری سمنان احتکار سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان