Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@18:57:58 GMT

هنر تئاتر با جشنواره تئاتر خیابانی مریوان احیا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۱۹۷۱

هنر تئاتر با جشنواره تئاتر خیابانی مریوان احیا شد

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدهادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد امروز، ۱۴ شهریورماه در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: مردم مریوان در طول سالیان انقلاب و دفاع مقدس و در طول تاریخ سراسر افتخار ایران، همواره از مرزهای ایران و اسلام دفاع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس در کردستان زندگی کرده، افزود: اینجا را وطن خود می‌دانم چون در دهه ۶۰ با جوانان، شهدا، معلمان، فرهیختگان و هنرمندان این شهر زندگی کرده‌ام.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: اینجا سرزمینی است که مردم آن بیش از همه تلاش کردند که ایران، ایرانستان نشود و سرزمین ایران بزرگ باقی بماند.
وی عنوان کرد: شما مریوانی‌ها سبب‌ ساز شدید تا هنر تئاتر در کشور زنده شود و این مسئله مرهون تلاش‌های شماست.
حسینی بیان کرد: رفتار، مهمانوازی و فرهنگ بالای شما سبب ساز این قصه شد و علاقمندی شما به حوزه تئاتر آن را توسعه داد.
وی ذکر کرد: این هنر بزرگ، سبب شد تا در جوار مرز، مردم سراسر کشور گرد هم جمع شوند برای هنری که سالها در کشور مورد غفلت قرار گرفته بود.
حسینی ادامه: هنر تئاتر مهجور مانده بود اما خوشبختانه با برگزاری جشنواره‌های این چنینی و همت بزرگان این حوزه، دوباره هنر تئاتر در کشور رونق گرفته و توسعه یافته است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که این هنر فقط در مریوان محصور باقی نماند بلکه در سایر شهرها و استان‌های همجوار هم گسترش پیدا کند.
وی تاکید کرد: با تئاتر باید زمینه ارتباط با سایر کشورها را فراهم کنیم و نشان دهیم که ما ملتی صلح دوست و اجتماعی هستیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی جشنواره تئاتر خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد