Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افروز صفاری فرد در مورد تجهیزات کمک توانبخشی و مشکلاتی که پیش آمده است، گفت: یکی از این مشکلات این است که شرکت های تأمین کننده داوطلب فروش لوازم توانبخشی خود نیستند و از تحویل اجناس خودداری می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه وسایل و لوازم توانبخشی جز نیازهای ضروری به شمار می رود باید هر چه سریعتر در جهت رفع این مشکل اقدام شود و به همین منظور جلساتی با تأمین کنندگان این وسایل برگزار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته صفاری فرد وارد کنندگان وسایلی مانند سمعک در خصوص واردات و ترخیص این وسایل از گمرک و همچنین رتبه بندی وزارت بهداشت درمورد اینکه جز کالاهای اساسی است یا خیر، موضوعات و مسائلی را مطرح کرده است. تولید کنندگان نیز در زمینه تأمین مواد اولیه وسایل توانبخشی مانند ویلچر که باید از خارج وارد شود و نرخ ارز دولتی به آن اختصاص داده نشده مشکلات و مواردی را منتقل کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسایل و مشکلات مطرح شده در نامه ای به وزارت بهداشت ارسال شده است، تصریح کرد: همچنین جلسه ای نیز با مدیر کل دفتر تجهیزات وزارت بهداشت در خصوص رتبه بندی کالاهای اساسی و وسایل کمک توانبخشی برگزار شد که براساس آن مشکل سمعک ناشنوایان و کم شنوایان برطرف شده اما هنوز در خصوص باتری سمعک مشکل پابرجاست.

مدیر کل دفتر امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشوربا اشاره به اینکه از سازمان برنامه و بودجه درخواست شده است که اعتبار ویژه ای برای افزایش نرخ وسایل توانبخشی به سازمان بهزیستی پرداخت شود، گفت:بر این اساس مکاتبه ای با وزارت تعاون انجام شده است.

صفاری فرد همچنین یادآور شد: قصد داریم در خصوص تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان از مشارکت های مردمی نیز استفاده کنیم. رایزنی هایی با معاونت مشارکت های مردمی انجام داده ایم و با وزارت صنایع و معادن نیزهفته آینده برای ترخیص برخی کالاها در گمرک جلسه خواهیم داشت.

وی در خصوص وسایل بهداشتی مانندپوشک معلولان بزرگسال گفت: با هدف تأمین لوازم بهداشتی اقداماتی در حال انجام است و تصمیم داریم برخی از این اقلام را  از طریق تولیدکنندگان داخلی خریداری کنیم.

مدیر کل دفتر امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همچنین درخواست کرده ایم تا ۷۰ درصد اعتبارات مربوط به وسایل توانبخشی تا پایان نیمه اول برای خرید این محصولات ابلاغ شود تا هر چه سریعتر این خریدها انجام شود و مشکلی برای تأمین تجهیزات نداشته باشیم.

صفاری فرد تأکید کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم تا بخشی از اعتبارات بهزیستی را به صورت ارز دولتی برای تأمین وسایل توانبخشی از تولید کنندگان خارجی به صورت ارز در  اختیار ما قرار دهد.

کد خبر 4395087 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز دولتی پوشک حوزه توانبخشی سمعک مردم علیه احتکار شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور دادگاه شهر تهران محسن هاشمی سرهنگ نادر رحمانی سازمان حج و زیارت سازمان محیط زیست محمد علی افشانی بیمه شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان