Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@19:15:51 GMT

مانور هشدار سونامی IOWave۱۸ در بندر جاسک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۲۳۴۳

مانور هشدار سونامی IOWave۱۸ در بندر جاسک برگزار شد

مانور هشدار سونامی IOWave۱۸ به صورت منطقه ای با هماهنگی کمیته بین الدولی اقیانوسی و سامانه هشدار سونامی اقیانوس هند، به طور همزمان با ۲۴ کشور حاشیه اقیانوس هند در روستای بحل شهرستان جاسک به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، صمد حمزه ئی در حاشیه این مانورسونامی IOWave18 گفت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، سازمان مدیریت بحران کشور و استان هرمزگان، سازمان هلال احمر، فرمانداری بندرجاسک، شهرداری، اورژانس، آتش نشانی و نیروهای نظامی و انتظامی در کنار مردم محلی روستای بحل جاسک در این مانور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: بندر جاسک به دلیل قرار گرفتن در سواحل دریای عمان و وجود گسل فعال مکران  در این دریا امکان وقوع سونامی در آن وجود دارد.

 

حمزه ئی خاطر نشان کرد: مانور هشدار سونامی به منظور آمادگی مردم و نهادهای امدادی جهت مقابله با این رخداد و هماهنگی بین دستگاهی ادارات در تخلیه سریع مردم از مناطق خطر به انجام رسید.

 

رئیس پژوهشگاه مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس عنوان کرد: در این مانور اهداف تعیین شده در اعلام به موقع هشدار، ورود سریع نیروهای امدادی به محل، هماهنگی تخلیه سریع محل، خروج به موقع روستاییان از خانه ها، ارسال به موقع وسایل نقلیه عمومی به منطقه خطر، خروج اضطراری با نظم و انظباط توسط پلیس و نیروهای نظامی، تعیین محل امن، نصب تابلوهای دسترسی به منطقه امن، برپایی چادر و مکان اقامت در محل امن با زمان بندی تعیین شده محقق گردید.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور کانون های مساجد افزایش قیمت شیراز روزنامه های ورزشی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان پیرغلامان حسینی پراید سبک شوتوکان بندر جاسک هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان جاسک از یک چهار دیواری در یکی از روستا‌های منطقه جگین، ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

وی ارزش سوخت کشف شده را بنابر نظر کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرده و افزود: با توجه به شناسایی متهمان، پیگیری برای دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است