Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبنا قرار گرفتن استفاده بیشتر از توان داخلی نیاز به هم نوایی و هم افزایی همه از جمله سه قوه است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی لاریجانی در حاشیه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که صبح امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز مباحثی جامعی در مورد وضعیت کشورمان از ابعاد مختلف منطقه‌ای، بین المللی، امنیت داخلی، اقتصادی و البته اقداماتی که مجلس شورای اسلامی و سران قوا، انجام داده اند و همچنین دورنمایی از آینده کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید اذعان کرد که بخشی از شرایط اقتصادی کشور متاثر از اقدامات بین المللی بوده، البته بخش داخلی نیز در حوزه بسیار تأثیرگذار است که این مسائل سبب شده مشکلات مزمن از حیث اقتصادی به وجود بیاید.

وی افزود: همچنین دورنمای آینده کشور مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند باید بر روی توان داخلی بیشتر توجه شود و مبنا و استراتژی کار قوای مختلف قرار بگیرد، نیاز به هم نوایی و هم افزایی همه است.

لاریجانی با اشاره به اینکه قوانینی وجود دارد که می‌تواند امور را تسریع کند، اما نیاز به اجرای به موقع دارد، ادامه داد: اگر نیاز به تغییر برخی مقررات نیز باشد می‌توان آن‌ها را پیگیری کرد. بر همین اساس در نشست امروز با اعضای مجلس خبرگان رهبری اقدامات مختلف مجلس در حوزه تقنین مانند ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یا انجام امور مرتبط با معیشت مردم، برای اعضای مجلس خبرگان رهبری توضیح داده شد.

وی درخصوص سفر دو روزه خود به روسیه نیز گفت: چندی پیش با رئیس دومای روسیه توافق کردیم کمیسیون مشترک پارلمانی بین دو کشور ایجاد شود تا پروژه‌هایی که برای اجرای آن‌ها تصمیم گیری شده، مورد حمایت قرار بگیرد. بر این اساس سازوکاری در نظر گرفته شده که این سفر مربوط به آن محسوب می‌شود، همچنین بتوانیم با پیگیری کار‌های بین دو کشور توسعه اقتصادی را دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز افزود: ۸ الی ۹ مصوبه در شورای مذکور ابلاغ شده است که واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله آن محسوب می‌شود.

طبق گزارش خانه ملت، وی درخصوص نابسامانی در بازار ارز نیز خاطرنشان کرد: بازار ثانویه نابسامان نیست و کنترل شده است، لذا حجم زیاد مبادلات نیز در این بازار انجام می‌شود؛ در این بین بازار بیرونی که رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند، دارای حجم مبادله کمی است، اما اصل مبادلات در بازار ثانویه است که برای نابسامانی‌های این حوزه نیز باید با وزرا جلساتی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اجلاس خبرگان وضعیت کشو بازار مجلس شورای اسلامی بازار ثانویه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت