Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- شهرها، روستاها و جاده هاي سيستان و بلوچستان در 2 روز گذشته ميزبان جوان ترين عضو کابينه دولت دوازدهم بود که هدفش از اين سفر را کنترل مراحل توسعه و پيشرفت کار در شهرها و روستاهاي مرزي عنوان کرد و از شتاب توسعه در زيرساخت هاي ارتباطي اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات روزهاي دوشنبه و سه شنبه گذشته سفرش به سيستان و بلوچستان را از جنوبي ترين نقطه اين استان يعني چابهار آغاز و از شهرهاي جنوب تا مرکز اين استان بازديد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تکليفي که برنامه ششم توسعه روي دوش او و وزارتخانه اش گذاشته گسترش دسترسي هاي مردم مناطق محروم و روستايي به زيرساخت هاي ارتباطي است به همين دليل وي در دومين سفرش به سيستان و بلوچستان براي اداي اين تکليف شهر به شهر پيشرفت کار در اين استان را پيگيري و دنبال کرد.
سفر دو روزه وزير ارتباطات به سيستان و بلوچستان خبرها و وعده هاي خوبي را به ارمغان آورد اما در عين حال ارزيابي او از وضعيت فعلي زيرساخت هاي ارتباطي در اين استان گوياي آماري دلخوش کننده نيست.
آذري جهرمي که سفرش به سيستان و بلوچستان را با حضور در برنامه زنده شبکه استاني هامون به پايان رساند در تشريح وضعيت زيرساخت هاي ارتباطي اين استان گفت: سيستان و بلوچستان 9 هزار روستا دارد که از اين تعداد 7 هزار و 100 روستا داراي سکنه است و 5 هزار و 100 روستا بالاي 20 خانوار جمعيت دارند.
وي ادامه داد: تنها پنج درصد روستاهاي سيستان و بلوچستان زيرساخت ارتباطي مناسب يعني اينترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه دارند و 14 درصد از اين روستاها فاقد هر گونه بستر ارتباطي هستند.
وزير ارتباطات اظهار داشت: سيستان و بلوچستان در مقايسه با استان هاي ديگر از نظر زيرساخت هاي ارتباطي توسعه کمتري پيدا کرده است و دليل آن هم گستردگي جغرافيايي و پراکندگي جمعيت است.
وي افزود: در سفر 9 ماه پيش بنده به همراه رئيس جمهوري و همچنين در تمامي جلساتي که درباره سيستان و بلوچستان برگزار مي شود، تاکيد آقاي روحاني بر توسعه سيستان و بلوچستان به عنوان برنامه ويژه همه وزارتخانه هاست.
** خبرها و وعده هاي وزير ارتباطات براي سيستان و بلوچستان
تجهيز بستر ارتباطي سيستان و بلوچستان به 750 کيلومتر فيبر نوري زميني، فراهم شدن امکان اينترنت ثابت و تلفن خانگي در 2 هزار و 215 روستا، احداث و به روز رساني 330 سايت شهري و روستايي و دسترسي همه شهرها و برخي روستاهاي اين استان به خدمات نسل هاي 3 و 4 در يک سال گذشته نيز از جمله خبرهاي خوبي بود که از زبان وزير ارتباطات شنيده شد.
آذري جهرمي در اين سفر از برداشتن گام هايي بلند براي توسعه زيرساخت هاي ارتباطي سيستان و بلوچستان تا پايان سالجاري خبرداد و تصريح کرد: بر اساس تفاهم انجام شده بين مسئولان استاني مقرر شد تا پايان امسال براي 500 روستا بستر اينترنت و تلفن خانگي فراهم شود.
وي ادامه داد: 500 کيلومتر فيبر نوري زميني نيز به شبکه بين شهري فيبر نوري اين استان تا پايان سال اضافه خواهد شد همچنين در اين مدت 600 روستا از خدمات پهنه موبايل بهره مند مي شوند.
**بهره مندي روستاي جهاني کلپورگان از سفر وزير ارتباطات
حضور آذري جهرمي در روستاي هدف گردشگري جهاني «کلپورگان» شهرستان سراوان نشان داد که در عصر ارتباطات يک جوان روستايي مي تواند مستقيما دعوت کننده يک وزير باشد.
وزير ارتباطات که دو هفته پيش از طريق پيام يک جوان روستايي در توييتر از وجود سفال هفت هزار ساله کلپورگان و ثبت جهاني اين روستا مطلع شده بود در اين سفر بازديد از اين روستا را در دستور کار قرار داد و به درخواست همان جوان شرايط را براي ارتباط اين روستا با جهان مهيا کرد.
وزير ارتباطات در برنامه زنده تلويزيوني شب گذشته در اين باره گفت: دو هفته پيش يکي از اهالي روستاي کلپورگان در توييتر به بنده پيام داد و گفت «در اين روستا محصول جهاني با سابقه هفت هزار ساله داريم اما براي معرفي آن اينترنت پر سرعت نداريم».
آذري جهرمي ادامه داد: بعد از پرس و جوي بنده درباره اين روستا با توجه به توسعه زيرساخت ها از قبل، هفته گذشته مشکل اينترنت پرسرعت روستاي کلپورگان حل شد.
وي با بيان اينکه صنايع دستي اين روستا قابل عرضه به دنياست افزود: طبق هماهنگي انجام شده با شرکت دي جي کالا قرار شد براي توليدکنندگان سفال در کلپورگان دوره آموزشي کسب و کار در فضاي مجازي برگزار شود.
وزير ارتباطات اظهار داشت: ظرف دو هفته آينده نيز شرکت پست در اين روستا دفتري داير مي کند که از طريق آن سفارش هاي اينترنتي داخلي و خارجي از محصولات و صنايع دستي کلپورگان به نقاط مختلف کشور و دنيا منتقل خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ششمين وزيري است که از ابتداي امسال به سيستان و بلوچستان سفر و از نزديک مشکلات پهناورترين استان کشور را مشاهده کرد. استاني که با دارا بودن جوان ترين جمعيت کشور با نرخ بيکاري 12 درصد و 56 هزار نفر بيکار شانزدهمين استان بيکار کشور است.
علاوه بر اين خشکسالي، کمبود منابع آب، حاشيه نشيني و مشکلاتي از قيبل نبود زيرساخت هاي ارتباطي مناسب سايه سنگيني بر قابليت ها و ظرفيت هاي نهفته اين استان انداخته است که اميد مي رود با حضور وزرا و مسئولان رده بالاي کشوري در منطقه و مشاهده و لمس اين مشکلات از نزديک هر چه زودتر ابر محروميت از آسمان اين استان کنار رود و شاهد تابش پيشرفت هاي روزافزون اين استان باشيم.
استان سيستان و بلوچستان با 187 هزار و 502 کيلومتر مربع پهناورترين استان کشور بطوريکه فاصله شمالي ترين (شهرستان هيرمند) تا جنوبي ترين نقطه اين استان (گواتر چابهار و زرآباد کنارک) بيش از هزار کيلومتر است.
9908 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل