Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@18:23:00 GMT

قوانین و مقررات بانکداری اسلامی باید آموزش داده شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۲۷۹۶

قوانین و مقررات بانکداری اسلامی باید آموزش داده شود

پول‌نیوز -رئیس اداره امور شعب استان فارس با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، آیت الله دژکام - امام جمعه شیراز – در این دیدار ابراز داشت: مهمترین وظیفه بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک ارزشی، ترویج بانکداری اسلامی در جامعه و در بین بانکهای دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله دژکام با اشاره به تاثیر مال حلال و حرام در زندگی مردم، افزود: برای ترویج بانکداری اسلامی، قوانین و مقررات آن باید در بانکها آموزش داده شود و با پایبندی دینی و ایمان عمیق نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با قدردانی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه حمایت از تولید داخلی و پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی گفت: همه ی این  اقدامات قابل تقدیر است اما از خدماتی که برای ایجاد اشتغال شده تشکر ویژه دارم چرا که امروز مشکل بزرگ کشور بیکاری است و همه باید با تلاش و همیاری به حل این مشکل بپردازند و نقش بانکها در این زمینه پررنگ است.

آیت الله دژکام اظهار داشت: متاسفانه برخی بانکها تصور می کنند با مصادره واحدهای تولیدی می توانند معوقات خود را وصول کنند در حالی که این کار تنها تعطیلی کارخانه و بیکار شدن کارگران را به دنبال دارد، لذا لازم است در شرایط کنونی بانکها با حمایت از تولیدکنندگان و درک شرایط موجود آنها را در ادامه فعالیت تولیدی و حفظ اشتغال یاری رسانند.

در ابتدای این دیدار سعید ترابی- رئیس اداره امور شعب  استان - به ارایه  گزارشی از اقدامات بانک مهر اقتصاد پرداخت و گفت: این بانک در بین 500 شرکت برتر کشور، مقام سیزدهم را از آن خود کرده است و در بین بانکهای خصوصی و دولتی نیز رتبه ششم را  دارد .

به گفته ترابی از سال 94 تاکنون 110 میلیارد ریال  تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شده است و جمعاً در 4 سال گذشته بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک در استان پرداخت گردیده است .
وی در ادامه ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد در راستای ترویج بانکداری اسلامی نسبت به آموزش کلیه کارکنان و اصلاح قرار دادهای تسهیلاتی مطابق با قوانین شرعی اقدام نموده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مهر اقتصاد پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی استقلال هم محروم شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی اعلام کرد: در خصوص گزارش واصله علیه کیانوش رحمتی مربی تیم استقلال تهران مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز پس از بازی دو تیم استقلال تهران و شمس آذر قزوین در تاریخ ۳۱ فروردین ماه در ورزشگاه آزادی باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به بازبینی فیلم مربوط به رفتار موضوع گزارش تخلف انتسابی به مشارالیه که علی رغم ابلاغ مصون از دفاع باقیمانده است محرز و مسلم تشخیص و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی با لحاظ ماده ۹۴ این مقررات به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین باشگاه استقلال تهران نیز به لحاظ تحقق مسئولیت تضامنی موضوع ماده ۵۰ مقررات موصوف به پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

رأی صادره قابل اجرا و قطعی می‌باشد.

کد خبر 846358 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • احکام کمیته انضباطی برای استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • مربی استقلال هم محروم شد
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • شرایط پرداخت مالیات بر ارث و قوانین جدید
  • ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران