Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@08:39:58 GMT

اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۳۴۱۰

شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان با حضور ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در خرم آباد آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (ع)، بیش از 200 پیر‌غلام و خادم حسینی از سراسر ایران و چند کشور مسلمان، در شانزدهمین اجلاس جهانی پیرغلامان حسینی در خرم‌آباد گرد هم آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس رسانه ملی هم در شانزدهمین اجلاس بین المللی خادمان و پیر غلامان حسینی با قدر دانی از مسئولان برگزاری این اجلاس گفت: نهضت امام حسین، نهضت دینی، الهی و متکی بر آموزههای دینی است و این نهضت صرفا شیعی نبوده و متعلق به کل بشریت است.

دکتر علی عسگری مداحان و پیر غلامان را سفیران انقلاب اسلامی دانست وافزود: مداحان باید با تشریح قیام امام حسین(ع)، اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی از انقلاب و ضد انقلاب صحبت کنند و باید ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت و امر به معروف و نهی از منکر را به جوانان منتقل کنند.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای تخریب رابطه امت و ولایت به کار گرفته اند افزود: هیاتهای مذهبی باید ضمن بیان مسایل روز در مسیر اسلام و وحدت مردم گام بردارند و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

رئیس رسانه ملی افزود: این رسانه و شبکه های استانی امسال نیز همچون سالهای گذشته تمام تلاش خود را برای انعکاس و پوشش رسانه ای عزاداریهای مردم ایران در داخل و خارج کشور به کار می گیرد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: پیام امام حسین را منطقی قابل فهم برای همه مردم در سراسر جهان است و تنها برای شیعیان نیست و متعلق به همه تاریخ و تمام بشریت است.

آیت الله مبلغی تصریح کرد: مداحان و مبلغان باید با آگاهی و شعور واقعه عاشورا و حوادث آن را به جهانیان معرفی کنند.

سید موسی خادمی استاندار لرستان هم برگزاری این اجلاس در لرستان را فرصتی مناسب برای نشان دادن آیین های عزاداری در لرستان دانست و افزود: مردم ولایتمدار این استان طی قرنهای متمادی با برگزاری آگاهانه و با شعور آیین های عاشورا و تاسوعا نقش مهمی در زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) ایفا کرده اند. 

 

در این مراسم، با حضور رئیس سازمان صدا و سیما از خانواده های آیات عظام طاهری خرم آبادی و شاهرخی نمایندگان فقید مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل شد.

 

این اجلاس که تا پس فردا ادامه دارد، از 16 پیرغلام برگزیده ملی و 8 پیرغلام و مداح برگزیده بین المللی قدردانی خواهد شد.

 

قرار است آیین سنتی گِل‌مالی استان لرستان نیز، ثبت ملی شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پیرغلامان حسینی شانزدهمین اجلاس نهضت امام حسین رئیس رسانه ملی دکتر علی عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)

مردم استان لرستان در سالروز شهادت امام صادق (ع) با حضور در آیین‌های سوگواری و عزاداری، مراتب عشق و ارادت خود را به آن حضرت ابراز کرده و در هوای ابری و بارانی استان رخت عزا بر تن کرده و غرق در ماتم و اندوه شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امام صادق (ع) که ششمین امام معصوم است و مذهب شیعه را با نام او به عنوان مذهب جعفری می شناسند، در سال 80 یا 83 قمری در مدینه به دنیا آمد و پس از رحلت پدر، رهبری فکری و سیاسی شیعیان اصیل پیرو مذهب امامیه را بر عهده گرفت. آن حضرت تا سال 148 قمری در قید حیات بود. در این مدت هزاران شاگرد در محفل درسش حاضر می شدند و مورد ستایش تمامی عالمان عصر خویش بود. در متون دینی شیعه، چندین هزار روایت از آن حضرت در تفسیر، اخلاق و به ویژه فقه، رسیده که باعث عظمت حدیث شیعه و موجب تقویت بنیه علمی آن است.

امام صادق (ع)، مرد علم و دانش، جهاد و مبارزه و اسوه جهاد تبیین، تحول خواهی، احیای اسلام ناب و ایجاد وحدت در صفوف مسلمین بود.

همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، مردم مؤمن و انقلاب استان لرستان رخت عزا بر تن کرده و غرق در ماتم و اندوه هستند.

عزاداران در سراسر لرستان  از ساعت 9صبح، در هوای ابری و بارانی استان در خیابان های شهر گرد هم آمدند و با پیاده روی دسته‌جات عزاداری  دل‌های ماتم زده خود را راهی بقیع کردند و مراتب عشق و ارادت خود را به آن حضرت ابراز کردند.‌

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم