Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@14:52:16 GMT

تأمین پوشک با قیمت پایین توسط برندهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۳۴۷۳

تأمین پوشک با قیمت پایین توسط برندهای ایرانی

ایران اکونومیست - به‌ گزارش ‌ایران اکونومیست، افروز صفاری‌فرد گفت: یکی از مشکلات موجود در استان‌ها مربوط به این بوده است که شرکت‌های تأمین‌کننده لوازم بهداشتی و توانبخشی داوطلب فروش کالاهایشان نیستند و از تحویل اجناس خریداری شده قبل از شرایط اقتصادی جدید به هر دلیلی خودداری می‌کنند که با توجه به این که این کالاها جزو نیازهای اولیه معلولان به شمار می‌رود، باید هر چه‌ سریع‌تر نیازهایشان بر طرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور تأمین‌کنندگان وسایل کمک توانبخشی برای شنیدن مشکلات آنها، اظهار کرد: واردکنندگان سمعک در زمینه واردات و ترخیص از گمرک، همچنین رتبه‌بندی وزارت بهداشت در مورد اختصاص رتبه اول کالاهای اساسی به این محصولات مشکلاتی داشتند.
وی افزود: تولیدکنندگان نیز در زمینه تأمین مواد اولیه به ویژه‌ لاستیک ویلچر  که وارداتی است و ارز به نرخ دولتی به آن تعلق نگرفته بود با مضیقه روبرو بودند که این مشکلات طی نامه‌ای به وزارت بهداشت منعکس شد.
 
وی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: جلسه‌ای نیز با مدیر کل دفتر تجهیزات وزارت بهداشت درباره رتبه‌بندی کالاهای اساسی در حوزه وسایل توانبخشی معلولان نیز برگزار شد که طی آن مشکل سمعک ناشنوا و کم شنوایان حل شده است، اما هنوز در زمینه تامین باطری سمعک آنها مشکلاتی وجود دارد.
 
مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که از  سازمان بهزیستی نیز درخواست شده است تا 70 درصد از اعتبارات تجهیزات توانبخشی تا پایان نیمه اول سال جاری برای خرید این محصولات تأمین و ابلاغ شود تا این خریدها هر چه‌ زودتر انجام شود، خاطر نشان کرد: تاکنون 53 درصد از تامین این اعتبارات محقق شده است.
 
صفاری‌فرد گفت: همچنین مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است تا بخشی از اعتبارات این بخش از سازمان بهزیستی به شکل ارز دولتی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد تا مایحتاج معلولان از تولیدکنندگان خارجی خریداری شود.
 
صفاری‌فرد ادامه‌ داد: همچنین از سازمان برنامه و بودجه درخواست شد تا اعتبار ویژه‌ای بابت افزایش نرخ محصولات به سازمان بهزیستی تعلق بگیرد تا در حد نگه داشت وسایل کمک توانبخشی نسبت به سال‌های گذشته اقدامات لازم صورت بگیرد.  بر این اساس مکاتبه‌ای نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز انجام شده است.
 
وی با اشاره به این که در مورد وسایل بهداشتی به ویژه‌ پوشک بزرگسالان مدتی مشکلاتی به وجود آمده است، اظهار کرد: با هدف تأمین لوازم بهداشتی نیز اقداماتی در حال انجام است و تصمیم بر این است تا برخی از اقلام به شکل متمرکز خریداری شود تا به ‌این‌ ترتیب قیمت اقلامی مانند سمعک و پوشک بزرگسالان با کمک برخی از تولید کنندگان داخلی با قیمت پایین‌تر تأمین شود.
 
مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور به برنامه دیگر سازمان بهزیستی برای تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان از طریق رایزنی با معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس رایزنی‌هایی که با این معاونت انجام داده‌ایم قصد داریم تا در زمینه جلب و جذب مشارکت‌های مردمی برای وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی همکاری‌هایی را انجام دهیم. همچنین به سازمان برنامه و بودجه نیز مستنداتی را ارائه کنیم که نشان دهنده اوضاع افزایش قیمت در زمینه کالاهای توانبخشی و کمک توانبخشی معلولان باشد. با وزارت صنعت و معدن نیز طی هفته‌ آینده جلساتی برای ترخیص این کالاها برگزار خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مراکز توانبخشی بهزیستی برندهای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار