Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: مداخله‌گری سازمان تعاون روستایی در بازار شیر فعلاً توجیهی نداشته و اساسا ورود سازمان تعاون روستایی به بازار محصولات کشاورزی، مداخله ای هدفمند به منظور ایجاد تعادل در قیمت هاست.

وی افزود: نقش حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در طول سه ماهه گذشته در زمینه تامین نهاده‌ها و خوراک دام و طیور محسوس و چشمگیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیزاد با اشاره به اینکه خرید تضمینی خرما در شرایط فعلی منطقی نبوده است، بیان کرد: البته خرید توافقی این محصول به زودی توسط تعاون روستایی به خصوص در جهت کمک و حمایت از نخلداران خوزستان صورت خواهد گرفت.

در این راستا در استان خوزستان ۵ مرکز خرید خرما با همکاری منطقه ازاد اروند، اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی تولید ان استان به منظور خرید خرمای نخلداران خوزستانی مهیا و اماده سازی شده و دستورالعمل اجرایی ان توسط سازمان مرکزی تدوین گردیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیر وزارت جهاد کشاورزی خوراک استان خوزستان خرما استان خوزستان خرما شیر محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استفاده از دانش‌‌بنیان در تولیدات دامی همدان ضرورت دارد، گفت: امسال صنایع کوچک روستایی در استان توسعه می‌یابد. - اخبار استانها -

رضا بهراملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: استفاده از علوم کاربردی و پژوهش‌های تحقیقاتی بر پایه دانش‌بنیان و استفاده از آنها در زمینه‌های اصلاح دام، افزایش تولید دام و غیره می‌تواند یکی از عوامل مهم در جهش تولید در استان همدان باشد.

وی با اشاره به گستردگی جهاد کشاورزی و مسئولیت آن در تولیدات موادغذایی که دام، محصولات زراعی و باغی، مراتع، تولید گوشت و غیره را شامل می شود، افزود: در استان همدان باید از عدد تکراری تولید سالانه محصولات کشاورزی فاصله بگیریم و به تولید 5 میلیون تن محصول سالم و با کیفیت دست یابیم.

رئیس جهاد‌کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه توسعه صنایع کوچک روستایی نیز از برنامه‌های دیگر امسال است بیان کرد: در این حوزه استقبال همه جانبه وجود دارد و باید عملیاتی شود به نحوی که روستاهای استان مولد و صنایع کوچک روستایی راه‌اندازی شود.

بهراملو تاکید کرد: با این طرح راه‌اندازی دامداری‌های کوچک روستایی 50 راسی، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی با بعد خانگی، تولید نان کامل، گلخانه‌های کوچک مقیاس 300 مترمربعی و ایجاد صنایع لبنی روستایی با مشارکت مردم، روستاییان و کشاورزان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه هدف جهاد کشاورزی افزایش سرمایه دامی برای وابسته نبودن به دیگر کشورها است، تاکید کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و همراهی بانک‌ها مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات کم بهره به دامداران را مرتفع و با سوق دادن دانش‌بنیان‌ها به سمت فعالیت در حوزه دامداری کیفیت تولیدات دامی استان را افزایش دهیم.

رئیس جهاد‌ کشاورزی استان همدان همچنین با بیان اینکه بیش از 960 واحد دامداری سنگین در استان همدان فعال هستند که 378 مورد آنها شیری و مابقی آن گوشتی است، گفت: استان همدان نیز با برخورداری از آب و هوا، مراتع و چراگاه‌ها و شرایط جغرافیایی مطلوب، دارای زمینه‌های بسیار مناسبی برای فعالیت در این زمینه است که همت علاقمندان در کنار حمایت و همکاری مسئولان را می‌طلبد.

بهراملو در پایان تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین پرورش دام، اصلاح نژاد، بهبود تغذیه دام‌ها و ثبت مشخصات در رکوردگیری گاوهای شیری به منظور شناسایی دام‌های برتر از نظر ژنتیکی، از جمله اقدامات سودآور در عرصه دامپروری است که می‌توان با پرداختن به آن اقتصاد این بخش را تقویت و درآمدزایی روستاییان را افزایش داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان