Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - روز جهاني دريانورد بهانه يك نشست خبري در سازمان بنادر و دريانوردي شد.

به گزارش خبرنگار پول نيوز، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در  جمع خبرنگار گفت: امسال، هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون دریانوردی است و ايران  ميزبان اين رويداد مهم دريايي است. در همايشي كه به اين مناسبت برگزار مي‌شود، شاهد حضور کی تاک لیم (دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی) هستیم كه این اولین حضور دبیر کل در ایران بوده و دیدار با برخی مقامات کشور در این سفر پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتني است كه با اعمال تحريم‌هاي يك طرفه اين حضور سران كشورهاي ديگر، مي‌تواند براي صنعت دريانوردي كشور، فرصت خوبي باشد. او همچنين درباره حضور چيني‌ها در آب‌هاي ايران گفت: در حال حاضر کشتی‌های چینی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های ایران فعالیت می‌کنند. اين شناورها تحت تابعیت ایران بوده و شناور ایرانی محسوب می‌شوند.

خلاصه اي از نكات مطرح شده مطرح شده توسط معاون وزير راه و شهرسازي را در اين نشست بخوانيد:

* درباره شناورهاي چيني، توضيح مبسوطي مي‌دهيم كه براي هميشه ابهامات اين ماجرا برطرف شود. سه نوع قرارداد اجاره در این بخش وجود دارد؛ یک نوع قرارداد زمانی است به این معنا که کشتی‌ها صرف نظر از ملیت در اجاره قرار می‌گیرند و در این صورت عمده هزینه‌ها برعهده مالک کشتی خواهد بود. نوع دیگر قراردادهای اجاره، اجاره‌های سفری هستند که برای یک یا دو سفر کشتی مورد نظر اجاره می‌شود که این هم از نظر هزینه‌ها مانند قراردادهای زمانی خواهند بود و البته نوع سومي هم وجود دارد. در نوع سوم قراردادهای اجاره قراداد اجاره کامل است که تنها تفاوت آن با قرارداد زمانی، تمام هزینه‌ها مانند سوخت، آب و... برعهده مستاجر خواهد بود. مستاجر می‌تواند حق پرچم را به مالک کشتی اعطا کند و آن را تحت پرچم خود در بیاورد. در حال حاضر اجاره کشتی‌های ماهیگیری چینی در نوع قراردادهای کامل  كه در این قرارداد مستاجر، شرکت‌های ایرانی هستند می توانند حق پرچم را به این کشتی‌ها اعطا کنند و در حال حاضر کشتی‌های چینی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌هاي ایران فعالیت می‌کنند و شناور ايراني به شمار مي‌روند.

* ایران یکی از کشورهای فعال در عرصه دریانوردی در جهان است. در زمینه حضور در کمیته های اصلی و فرعی آیمو، جز ۲۰ کشور فعال جهان به شمار مي‌رويم.

* ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل با ۱۱ بندر اصلی و ۶ بندر کوچک داريم

* طبق آخرین گزارش حدود ۲۲۰ میلیون تن ظرفیت بنادر كشور ماست و سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تن بار از طریق بنادر ایران وارد یا صادر می شود.

*کاهش واردات غیرنفتی ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و 16 ممیز 6 درصدی کاهش در واردات غیرنفتی بیشتر ناشی از شرایط اقتصادی کشور است.

*هم اکنون واردات غیرنفتی از طریق بنادر به 11 و هفت دهم میلیون تن رسیده است.

* مقدار كل جابجایی کالاهای فله و مایع در کشور در شش ماهه گذشته 19 ممیز 8 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 11 ممیز 5 درصد کاهش داشته است.

* در ترانزیت کالاهای فله و مایع با رسیدن به عدد­­ یک میلیون و 355 هزار و 926 تُن­ نسبت به مدت مشابه پارسال 4 و نیم درصد رشد را تجربه كرده‌ايم.

* در حال حاضر هیچ بدهی به IMO نداریم و حق عضویت ما در سال 2018 براساس تعداد ناوگان 125 هزار پوند بوده که کامل آن را پرداخت کردیم.

* سرنوشت شركت‌هاي بيمه‌اي پس از آغاز فاز دوم تحريم‌ها مشخص نيست. هنوز شرکت‌های بیمه وابسته به IG یا همان بیمه‌های جبران یا تعلیق به اصطلاح بیمه‌های شخص ثالث اعلام نکردند که چه تصمیمی برای پوشش ناوگان ایران پس از 17 آبان خواهند داشت و اينكه آيا این بیمه‌ها کشتی‌های ایرانی را پوشش می‌دهند یا خیر ؟ پرسشي است كه پاسخ آن هنوز مشخص نيست.

*تاکنون هیچ یک از خطوط کشتیرانی مشمول محدودیت‌های تردد ناشی از تحریم‌ها نشده‌اند و در تمام مسیرهایی که در گذشته تردد داشتند می‌توانند حضور داشته باشند.

* با وجود اعمال تحريم‌ها، همچنان با اپراتور و سرمایه‌گذار هندی در بندر چابهار در ارتباط هستیم و قراردادی که با هندی‌ها به امضا رسیده روال عادی خود را طی می‌کند

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا با ابراز خوشحالی از فراهم شدن فرصت دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در توسعه این رشته در آسیا داشته و تلاش‌ها و همکاری‌های رئیس انجمن سپک تاکرا با مسوولان بین المللی این رشته قابل تقدیر است.

حلیم بن قادر در ادامه سخنانش نقش تاثیرگذار ایران در ورزش جهان به ویژه کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایران به عنوان کشوری بزرگ و با دیدگاه‌های مهم در ورزش جهان بسیار تاگذار بوده به طوریکه هم اکنون بسیاری از کشورها از ایران الگو برداری می‌کنند.

وی افزود: نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به ورزش زنان، ورزش کشورهای مسلمان را نیز تحت تاثیر قرارداده و هم اکنون بسیاری از این کشورها، پوشش اسلامی زنان ورزشکار ایرانی را برای ورزشکاران زن خود برگزیده‌اند.

رییس فدراسیون آسیایی سپک تاکرا همچنین به مسابقات جهانی این رشته در کوالالامپور اشاره کرد و از وزیر ورزش و جوانان دعوت کرد به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه این رویداد حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشرفت ایران در حوزه زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد راه اندازی آکادمی جهانی سپک تاکرا در ایران را مطرح کرد.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ٢٢ مرداد با حضور ١٢ کشور در ایران گفت: امیدوارم میزبانی خوبی برای ورزشکاران حاضر در این رویداد مهیا کنیم.

در ادامه کیومرث هاشمی پیشنهاد کرد که نشست هیات رئیسه کنفدراسیون جهانی در حاشیه برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ایران برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از زیر ساخت‌های مناسب برای میزبانی رویدادهای بزرگتر نیز برخوردار است اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا مسابقات جهانی این رشته را در ایران میزبانی کنیم.

کد خبر 6096623

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • پرچم پرسپولیس به آلیانز آرنا رسید؛ یادگاری پیش از بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ! + عکس
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه