Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر سلیمی سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان در مورد شرایط آماده سازی تیمش برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این تیم حاصل زحمات مربیان هندبال پایه‌ی سراسر کشور است. این اردو نهمین اردو و آخرین آن برای آماده سازی تیم ملی هندبال نوجوانان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات برای انتخاب تیم‌های حاضر در جام جهانی هندبال نوجوانان برگزار می‌شود. سه تیم در این بازی‌ها سهمیه بازی‌های جهانی را خواهند گرفت.

او در مورد تعداد بازیکنان حاضر در اردو برنامه مسابقات گفت: ۱۸ بازیکن در این اردو حضور دارند که همین بازیکنان به مسابقات آسیای اعزام خواهند شد. از مدت‌ها قبل فدراسیون هندبال برای این مسابقات برنامه ریزی داشته است و کادر فنی نیز در راستای همین برنامه سعی کردند تیم را آماده رقابت‌ها کنند. این مسابقات از ۲۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و تیم ما در تاریخ ۲۳ شهریور ماه اعزام خواهد شد. اولین مسابقه ما با تیم ژاپن خواهد بود و در ادامه به مصاف قطر می‌رویم و سومین دیدار خود را مقابل تیم امارات برگزار خواهیم کرد.

سلیمی در مورد رقیبانشان در این مسابقات اضافه کرد: شناختی از تیم‌های مقابلمان نداریم و آن‌ها نیز نسبت به ما همین وضعیت را دارند. پیش بینی ما این است که نتیجه گرفتن در این مسابقات برای ما بسیار دشوار خواهد بود، اما در هر صورت ما تلاش خود را برای گرفتن بهترین نتیجه انجام می‌دهیم. تیم از آمادگی خوبی برخوردار است و در پایان این اردو آمادگی بازیکنانمان را به بالای ۸۰ درصد خواهیم رساند و در مسابقات نیز آماده سازی نهایی را انجام خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان از نحوه انتخاب بازیکنان تیم و شرایط مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این تیم ملی نوجوانان هندبال کشورمان حاصل تلاش تعداد زیادی از مربیان کشورمان در سر تا سر کشور است. ۱۶۳ نفر به اردو‌های تیم ملی دعوت شدند و از بین آن‌ها این ۱۸ بازیکن انتخاب شده اند. همچین چیزی در کشور ما بسیار کم اتفاق افتاده است. این موضوع را هم باد بگویم به علت اینکه ما در دوره‌ی قبلی این بازی‌ها شرکت نکرده بودیم و این دوره نیز شناختی نسبت تیم‌های رقیبمان نداریم کارمان سخت است. در این مسابقات تیم ما در گروه مرگ حضور دارد و این کار ما را سخت‌تر نیز خواهد کرد. تیم ژاپن رتبه هفتم جهان را دارد و قطر نیز همیشه روی سکو حضور داشته و ما هم می‌خواهیم برویم این دو تیم را شکست دهیم؛ و البته امارات نیز تیم خوبی است و نمیتوان دست کم گرفت، چون سرمایه گزاری خوبی در این ورزش کرده اند.

او درباره برنامه‌ای استعداد یابی فدراسیون هندبال در کل کشور توضیح داد: با درس از سال‌های گذشته فدراسیون هندبال کشورمان شروع به پیدا کردن استعداد‌ها و غربال آن‌ها گرفت و نتیجه این تصمیم نیز همین تیم نوجوانی است که الان می‌بینید. تیم ملی نونهالان کشورمان در دو گروه شمال و جنوب کشور تشکیل شده اند و فعالیت می‌کنند. اردو‌های این 2 گروه به شکل منظم در حال برگزاری است و کادر فنی هر گروه به شکل جدی در اردو‌ها در حال فعالیت هستند. نونهالان مسابقات آسیایی و یا جهانی ندارند. فدراسیون به مانند سال‌های دور در این قسمت یعنی کشف استعداد‌ها کم کاری نکرده است و برنامه‌های مشخصی را دنبال می‌کند. با توجه به این شرایطی وجود دارد علاقه‌مندان به هندبال افزایش پیدا کرده اند، چون آینده را بهتر می‌توانند ببینند. در همین الان حدود ۶۰ ورزشکار نونهال در اردو‌های ما حضور دارند و این موضوع نشان دهنده این است که برنامه‌های فدراسیون عملی شده است. با توجه به شرایط موجود آینده خوبی برای هندبال کشورمان متصور می‌شوم و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

سلیمی در مورد نتیجه‌ای که تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ گفت: نتایج تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ مطلوب هندبالیست‌های کشورمان نبود. اما موضوعی که وجود دارد این است که یکسری اتفاق‌ها دست به دست هم دادند و می‌دانید که تعدادی از هندبالیست‌های خوب کشورمان در تیم‌های باشگاهی خارج از ایران حضور دارند و به خاطر اینکه مسابقات آسیایی در جدول مسابقات جهانی نیست آن‌ها نتوانستند تیم ملی هندبال را در بازی‌های آسیایی همراهی کنند، چون باشگاه هایشان به آن‌ها اجازه ترک تمرینات را نمی‌داد. این اتفاق موضوع مهمی بود که به تیم ملی هندبال لطمه جبران ناپذیری وارد کرد. موضوع دیگر این است که امکان دارد در یک بازی بازیکنی یک اشتباه بکند و باعث ضربه خوردن تیم شود و این موضوع از کنترل مربی خارج است. در مجموع می‌توانم بگویم تیم ما در آسیا خوب کرد، اما خوب ما بضاعت ما بیشتر این چیزی است که ما نشان دادیم. امسال سال اتفاق‌های ناخوشایند برای هندبال کشورمان بوده. واقعیت این است که کشور‌های دیگر خودشان را به ما رسانده اند و نه اینکه ما خوب کار نکرده باشیم. آن چه که بازیکنان حاضر در کشور می‌توانستن انجام دهند انجام دادند.

او ادامه داد: تا یک هفته قبل از آغاز بازی‌های آسیایی لژیونر‌های کشورمان می‌گفتند که در بازی‌ها حضور پیدا می‌کنند. در صحبتی که با  کاستراتوویچ داشتم او نیز بسیار امیدوار بود که لژیونرها به تیم اضافه شوند. تیم ملی هم شرایطش اینگونه نبود که بدون لژیونر‌ها تمرینی نداشته باشند و تمرین‌های خود را پیگیری می‌کردند. تعدادی از بازیکنان قبل از مسابقات مصدوم شدند و تعدادی در اندونزی به تیم اضافه شدند و از اردو جا ماندند. می‌شد از یکسری از بازیکنان جوان در این مسابقات استفاده کرد، اما ما تا لحظات آخر انتظار داشتیم لژیونر‌ها به تیم اضافه شوند و به همراه آن‌ها بتوانیم یک مدال خوشرنگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا بدست آوریم، اما این اتفاق نیافتاد.

بیشتر بخوانید:تاریخچه ورزشی سریع و خشن به نام «هندبال» درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی +فیلم سرمربی تیم ملی هندبال ایران مشخص شد

انتهای پیام/

صحبت های سلیمی قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف عالمیان از مسابقات تنیس روی میز عربستان

نوشاد عالمیان با شکست مقابل نفر ۱۵ رنکینگ جهانی تنیس روی میز از صعود به جمع هشت بازیکن برتر در رقابت‌های گرند اسمش در عربستان باز ماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان با جدال نوشاد عالمیان از ایران و لین شیدونگ از چین پیگیری شد.

در پایان این رقابت، عالمیان مقابل نفر 15 رنکینگ جهانی 3 بر یک شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی باز ماند.

ملی‌پوش کشورمان در گیم دوم 11 بر 8 پیروز شد، اما در گیم‌های اول و سوم و چهارم با نتایج 11 بر 7، 15 بر 13 و 11 بر 9 باخت.

عالمیان با حذف در این مرحله، 17 هزار دلار جایزه نقدی و 400 امتیاز رنکینگ به اندوخته امتیازات خود اضافه کرد.

هدایت پینگ‌پنگ‌باز کشورمان در مسابقات گرند اسمش عربستان بر عهده جمیل لطف الله نسبی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد انتخابی المپیک؛ جدال سرلک با ۲۶ مدعی جهانی
  • نوشاد عالمیان در گرند اسمش عربستان متوقف شد
  • دقایق سرنوشت‌ساز برای هندبال قوچان/ حمایت مسؤولان حیاتی است
  • دقایق سرنوشت‌ساز بازی/ حمایت مسؤولان از هندبال قوچان حیاتی است
  • حذف عالمیان از مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • تیراندازان ایران از صعود به مرحله نهایی باز ماندند
  • عبادی‌پور: هفته نخست لیگ ملت‌ها جنگ جهانی داریم
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم