Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد- ایرنا - کمیسیونر عالی انگلیس در پاکستان گفت که لندن به اسلام آباد برای خروج از فهرست خاکستری گروه بین المللی اقدام مالی علیه تروریسم (FATF) کمک می کند.

به گزارش ایرنا «توماس درو» روز چهارشنبه در نشست تخصصی «روابط پاکستان و انگلستان پس از خروج لندن از برگزیت» در موسسه مطالعاتی و تحقیقات سیاسی اسلام آباد افزود:اسلام آباد مدت زیادی در لیست خاکستری گروه اقدام مالی باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد در نخستین دیدار با دولت جدید پیشنهادات برای خروج پاکستان از فهرست خاکستری FATFارائه شد.
سفیر انگلستان در پاکستان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اسلام آباد در چند ماه گذشته اظهار داشت لندن برای کمک به پاکستان در راستای رسیدن به معیارهای مورد نظر FATF به اسلام آباد کمک می کند.
به گزارش ایرنا اعضای هیات سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن (FATF) چندی پیش با سفر اسلام آباد، از دولت پاکستان خواست تا قوانین و اقدامات خود را برای مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی تشدید کند.
گروه بین المللی اقدام مالی علیه تروریسم (FATF) در نشست اخیر خود در پاریس که هفتم تیرماه امسال برگزار شد، تصمیم گرفت تا نام پاکستان همچنان در فهرست خاکستری کشورهای تحت رصد این گروه باقی بماند.
گروه ویژه اقدام مالی علیه تروریسم، یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس است که برای مبارزه با امور مالی غیرقانونی، معیارهای جهانی وضع می کند.
37 کشور جهان عضو اتحادیه تصمیم‌گیری درخصوص کشورهای حامی تروریسم هستند. آمریکا، انگلیس، چین، هند، ترکیه و تعدادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به همراه اتحادیه اروپا از اعضای این گروه به شمار می روند.
هیاتی از اعضای سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن (FATF) دوشنبه سیزدهم اوت (22 مرداد) برای تحقیقات و بازرسی به اسلام آباد سفر کرد تا در صورتی که عدم حمایت تامین مالی تروریست ها و مبارزه با پولشویی اسلام آباد محرز شود ، نام پاکستان را از لیست خاکستری این سازمان خارج کند.
تیم تحقیقاتی بین المللی از FATF پس از مذاکره با مقامات وزارت خزانه داری، بانک مرکزی و سازمان بازرسی پاکستان، از مقامات این کشور خواست به منظور خارج کردن پاکستان از لیست خاکستری سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن (FATF)، اقدامات خود را در این زمینه تشدید کند.
آساق**6125**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليست FATF

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!