Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی صبح امروز در مراسم اخلاق حرفه‌ای و پزشکی قانونی که در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ نفر در رسیدگی به تخلفات پزشکی مشغول به فعالیت هستند که در راس آنها یک قاضی حضور دارد.

فتاحی ادامه داد: مقوله تقصیر از عارضه جدا است و یک بیمار قادر به تشخیص این ۲ موضوع نیست و نمی‌داند بروز مشکل جسمی به دلیل قصور پزشکی بوده یا عارضه  جسمی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: در دنیا ۳ درصد از اقدامات درمانی منجر به بروز شکایت می‌شود ولی در کشور این آمار تنها یک دهم درصد است.   معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ میلیون بار مراجعه سرپایی و بستری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سال گذشته انجام شده است، ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد ۱۵ هزار پرونده شکایت از پزشکان داشتیم و این درحالی است که در سال گذشته ۱۵ میلیون پرونده شکایت در قوه قضائیه به ثبت رسیده است.   فتاحی با اشاره به اینکه در ۴۲ درصد از پرونده‌ها پزشکان  محکوم شدند، افزود: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳/۴ نیروی انسانی پروانه دار در نظام پزشکی فعال هستند که در تهران ۶/۵ و در سیستان و بلوچستان ۱/۳ نیروی انسانی داریم.   معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: فاکتورهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در شکایت ها نقش پررنگی  دارند.   وی افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار شکایت در استان تهران انجام شده است که ۹۰ درصد از آنها مربوط به مواد غذایی و رستوران ها بوده است.   فتاحی ادامه داد: در استان تهران در سال گذشته ۱۲۰ میلیون بار مراجعه سرپایی و یک و نیم میلیون بار مراجعه بستری داشتیم که کل شکایت های مردم از کادر درمان ۹۰۰ عدد بوده است.   وی گفت: کل شکایت‌های تعرفه‌ای مردم از کادر پزشکان استان تهران در سال گذشته ۴۰۰ پرونده است که ۱۵۷ مورد منجر به محکومیت پزشک شده است.   معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۸ شکایت تعرفه‌ای در سطح استان تهران شده است که در ۹۵ درصد از پرونده‌ها بیمارستان‌های استان تهران تبرئه شده اند. صلاحیت حرفه ای شمال عملکرد مناسب و درمان های موفقیت آمیز است/ مجرم بودن طباطبت پزشک محکوم شده

در ادامه مراسم محمد جهانگیری معاون نظارت و فنی نظام پزشکی گفت:  در سال ۹۳ اعلام کردیم که دانشجویی دوره مهارتی را گذرانده باشد، این دوره همان صلاحیت حرفه ای محسوب می شود.

وی افزود: صلاحیت‌های مهارتی و عملکردی شامل درمان‌های موفقیت آمیز، استفاده از نیروی انسانی ماهر، جنبه های پزشکی اجتماعی و استفاده از علوم و تکنولوژی های نوین آموزشی است.

جهانگیری ادامه داد: اگر صلاحیت از پزشکی گرفته شود حق معاینه ندارد و اگر اقدام به این کار کند مجرم محسوب می‌شود.

وی گفت: تشکیل کمیته‌های اخلاق با رویکرد  ترویجی و ایجابی  هم به دلیل اهمیت صلاحیت اخلاقی و تعهدات اخلاقی است.

جهانگیری تاکید کرد: مسائل اخلاقی را در زندگی باید جاری و اجرایی کنیم و معتقدم که جامعه پزشکی بسیار زحمتکش و ساعت مفید فعالیت  در حدود ۱۰ ساعت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند