Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دنبال وضع دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت بهداشت مبنی بر اخذ تعهدات محضری از پزشکان متخصص و فوق تخصص جهت اجرای طرح پزشکی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای صحیح همه احکام مصوب در این زمینه شد. جزئیات این نامه به شرح ذیل است:

برادر اندیشمند جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛

به استحضار می‌رساند جامعه خدوم پزشکی که قسمت اعظم عمر خود را وقف خدمت به بیماران کرده است ، سال‌هاست که پس از فراغت از تحصیل باتمامی مشکلات خانوادگی و اقتصادی وفق قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان  هیات وزیران، خدمت طرح پزشکی خود را انجام می دهند و این درحالی است که وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای قانون مذکور برخلاف ماده 1 آن قانون و ماده 1 آئین نامه اجرایی آن که به صراحت دایره شمول قانون را برای گروه پزشکی اعم از پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان عمومی و متخصص و گروه پیراپزشکی تعریف کرده است با این ادعا که دایره شمول این قانون شامل کاردانی، کارشناسی و دکترای عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وضع دستورالعملها و بخشنامه‌هایی مغایر قانون مذکور ضمن اخذ تعهدات محضری از پزشکان متخصص و فوق تخصص، عرصه را برای بسیاری از همکاران متخصص و فوق تخصص تنگ کرده است که این امر منجر به ایجاد نارضایتی فراوان در بین این قشر فرهیخته شده است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید کلیه احکام قانون مذکور همچون ماده 12 (معافیت مشمولان بالای 45 سال) و تبصره 3 ماده 1 (معافیت مشمولانی که در مقاطع تحصیلی قبلی خدمت موضوع این قانون را انجام داده اند یا دارای پروانه دائم هستند) آن قانون برای همه مشمولین قانون اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت پذیری و دلسوزی تمامی دست اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها، احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

کد خبر 6086396 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی