Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:05:37 GMT

نخستین کاروان حجاج کردستانی وارد کشور شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۶۵۰۷

نخستین کاروان حجاج کردستانی وارد کشور شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت کردستان با اشاره به آغاز عملیات بازگشت حجاج این استان به کشور گفت: نخستین کاروان متشکل از حجاج شهرستان سقز عصر چهارشنبه از مدینه منوره وارد فرودگاه همدان شدند.

هاشم ناظمی جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج استان کردستان از مدینه منوره به فردگاه همدان از امروز آغاز شده و تا 21 شهریور همه کاروان های استان به کشور باز می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس برنامه زمان بندی شده دومین کاروان استان مربوط به حجاج شهرستان سنندج است که با 2 پرواز بامداد 16 شهریور ماه وارد فرودگاه همدان خواهند شد.
مدیرکل حج و زیارت کردستان تاکید کرد: در روزهای 17 و 18 شهریور ماه نیز دو کاروان متشکل از حجاج شهرستان های مریوان و بیجار و یک کاروان نیز حجاج قروه و دهگلان با سه پرواز از مدینه منوره به فرودگاه همدان باز می گردند.
وی با بیان اینکه روز 19 شهریور نیز 2 کاروان از حجاج شهرستان های بانه و مریوان باز خواهند گشت، یادآور شد: روزهای 20 و 21 شهریور نیز آخرین کاروان های استان مربوط به حجاج مریوان، سقز و سنندج وارد فرودگاه همدان می شوند.
ناظمی جلال اضافه کرد: در مناسک حج امسال هیچگونه مشکلی برای زائران این استان پیش نیامد و تنها روز گذشته یک مورد فوتی (یک خانم مسن) از شهرستان بانه در مدینه منوره گزارش شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه آخرین کاروان حجاج کردستانی روز 21 شهریور وارد می شود، گفت: اعزام مشتاقان سرزمین وحی از فرودگاه همدان از 14 مرداد آغاز شد و 14 کاروان متشکل از یک هزار و 925 زائر ظرف مدت یک هفته به سرزمین وحی اعزام شدند.
مدیرکل حج و زیارت کردستان اظهار داشت: کاروان های حجاج استان کردستان امسال متشکل از چهار کاروان از سنندج، 2 کاروان از بانه، یک کاروان از قروه و دهگلان، سه کاروان از مریوان و سروآباد، سه کاروان از سقز و یک کاروان از بیجار بود.
به گزارش ایرنا، 85 هزار حاجی ایرانی در آیین مناسک حج ابراهیمی امسال شرکت کردند و با انجام 315 پرواز توسط دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و هواپیمایی سعودی به سرزمین وحی اعزام شدند.
سال گذشته یک هزار و 645 زائر از استان کردستان در قالب 13 کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی مشرف شدند که از این تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كاروان حجاج مناسك حج بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری تاثیرگذار داشتند و در عصر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بودند.

وی افزود: امروز اگر شاهد شکوفایی، توسعه در عرصه‌های گوناگون کشور هستیم مرهون زحمات کارگران است و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «کارگران ستون فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند» و این جایگاه ارزشمند کارگران را می‌رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اذعان کرد: با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان توانسته‌ایم که خدمتگزار کارگران استان باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد تولیدی در استان اعلام کرد: ۱۹ هزار بازرسی در سال گذشته برای بهداشت، حفاظت کارگران و ایمنی انجام شد.

پیشکاری تصریح کرد: ۱۰ هزار پرونده در حوزه روابط کار، بیمه بیکاری پرونده‌ها بررسی شدند و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات وزارت کار در کردستان بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: ارتقای دانش، آگاهی، تحرکات جسمی، نشاط کارگری را در استان مدنظر قرار دادیم و در واحدهایی که ۵۰ تا ۵۰۰ نفر را بیمه کرده‌اند خانه بهداشت را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اشتغال با راهبری و اندیشه مسوولان استان سال گذشته، جلسات کارگروه اشتغال استانی و شهرستانی را برگزار کردیم و رویدادهای مختلف اشتغال را برگزار کردیم و دانشجویان را با واحدهای تولیدی استان آشنا کردیم.

پیشکاری اذعان کرد: در راستای تفاهمنامه ای که با دانشگاهها و آموزش و پرورش منعقد شد زمینه آموزش چهره به چهره دانشجویان در زمینه رویدادهای اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی مهیا شد.

وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: آموزش مهارت‌آموزی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در کردستان مورد توجه است.

کد خبر 6092958

دیگر خبرها

  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور