Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@21:12:26 GMT

سفیر اسبق انگلیس در ایران به مصر اعزام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۶۶۲۸

ساعت 24- وزارت امور خارجه انگلیس چهارشنبه اعلام کرد: 'جفری آدامز' که در سال‌های 2006 تا 2009 سفیر انگلیس در تهران بوده، به ‌عنوان سفیر جدید این کشور در مصر منصوب شد.

به گزارش وزارت خارجه انگلیس، آدامز پیش ‌از این در سال‌های 1998 تا 2001 میلادی نیز معاون سفیر انگلیس در قاهره بوده و قرار است در ماه جاری میلادی (سپتامبر) به‌عنوان جایگزین 'جان کسن' کار خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آدامز در سال 1979 میلادی به وزارت خارجه انگلیس پیوست و سه سال بعد، اولین مأموریت خارج از کشور خود را در مقام رایزن سوم سفارت انگلیس در جده (عربستان سعودی) آغاز کرد.
این سیاستمدار انگلیسی همچنین در سال‌های 2001 تا 2003 سرکنسول انگلیس در قدس اشغالی بود و سپس تا سال 2005 معاونت وزیر امور خارجه وقت انگلیس را بر عهده داشت.
او در سال 2006 به‌ عنوان سفیر انگلیس راهی تهران شد و پس از پایان مأموریت سه‌ساله‌اش به مدیرکل بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس منصوب می‌شود.
آخرین سمت او براساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، نمایندگی این کشور در لاهه طی سال‌های 2013 تا 2017 ذکر شده است.
روابط انگلیس و مصر طی سال‌های اخیر پس از سقوط دولت 'حسنی مبارک' دچار فراز و فرودهای متعددی بوده است. درحال حاضر «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس از حامیان دولت عبدالفتاح السیسی به شمار می‌رود و از این منظر از سوی گروه‌های حقوق بشری داخل به ‌شدت مورد انتقاد قرار دارد.
«می» فروردین گذشته پیروزی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را به وی تبریک گفت و نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.
در همین حال وزارت خارجه انگلیس روز گذشته با صدور بیانیه ای سطح هشدار امنیتی خود را برای سفر اتباعش به مصر افزایش داد.
در این بیانیه با اشاره به انفجار صورت گرفته مقابل سفارت آمریکا در قاهره ، از اتباع این کشور خواسته شده تا هوشیاری خود را نسبت به اوضاع و تحولات مصرف حفظ کرده و دستور مقام های محلی را دنبال کنند.
براساس آمار این وزارتخانه، سال گذشته بیش از 319 هزار تبعه انگلیسی از مصر بازدید کرده اند؛ با این حال وزارت خارجه انگلیس نسبت حملات تروریستی به ویژه علیه مسافرت های هوایی هشدار داده است.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سفیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه