Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از منامه پست؛ ائتلاف 14 فوریه بحرین از مسئولان و کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست به جای اجازه دادن به مقامات رژیم کشور برای نامزد شدن وعضویت در این شورا ،پرونده های نقض حقوق بشر را در این کشور به جزیان بیندازد.

ائتلاف 14 فوریه با انتشار بیانیه ای از مسئولان و کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست به جای نامزد کردن و عضویت رژیم آل خلیفه در این شورا پرونده های نقض حقوق بشر را در این کشور باز کنند و تصمیم سازان رسمی خاندان رژیم آل خلیفه را که در نقض های روزانه حقوق ملت دست دارند، محکوم کنند زیرا این حکومت غیرمنتخب است و با زور حکمرانی و بدترین نوع شکنجه روانی و جسمی را اعمال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف درباره نامزدی رژیم آل خلیفه برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل در این بیانیه تصریح کرد: این شورا در مقابل چالش بزرگی قرار دارد و در صورت قبول عضویت حکومت بحرین در این شورا که داری پرونده سیاهی است به اعتبار خود لطمه می زند. شورای حقوق بشر سازمان ملل باید نظام آل خلیفه را محاکمه و این رژیم را مجبور کند سفر گزارشگران ویژه این سازمان را به بحرین بپذیرد زیرا شورای حقوق بشر چندین بار رژیم آل خلیفه را محکوم کرده است اما این رژیم هیچ پاسخی به او نداده است و حتی به گزارشگران ویژه این سازمان اجازه نداد برای نظارت بر اوضاع وخامت بار حقوق بشری به این کشور سفر کنند.

ائتلاف 14 فوریه تاکید کرد رژیم آل خلیفه با هدف سرپوش گذاشتن بر نقض ها و جنایت های روزانه خود در حق مردم بحرین تلاش می کند جامعه بین الملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل را بازیچه دست خود قرار دهد.این ائتلاف محاکمه و اعمال تحریم ها علیه رژیم آل خلیفه را به علت جنایت ها ونقض هایی که رژیم در طول چندین دهه طولانی در حق مردم بحرین مرتکب می شود، خواستار شد.

این ائتلاف با طرح پرسشی در این باره گفت: آیا اعضای شورای حقوق بشر قبول خواهند کرد که شاهدان دروغین نقض های آشکار حقوق بشری باشند که مسئولان ارشد نظام آل خلیفه در حق زندانیان عقیده در زندان های بحرین اعمال می کنند و اجازه دهند رژیمی که در ریختن خون شهروندانش یکبار با گلوله و بار دیگر با شکنجه دست دارد، عضو این شورا شود.آیا شورای حقوق بشر سازمان ملل پرونده شکنجه شدگان در زندان و قتل های غیر قانونی و سلب تابعیت به شکل ظالمانه را از صدها نفر از فرزندان این ملت بررسی می کند؟ این شورا چگونه می خواهد پروند حق «تعیین سرنوشتی» که فرزندان این ملت از دو سال پیش به دنبال آن هستند،بررسی کند؟.

ائتلاف 14 فوریه در پایان از ملت بحرین خواست به مبارزه ملی خود در میدان های مختلف برای گرفتن حقوق خود ادامه دهند و درباره هرگونه نیرنگ بین المللی که رژیم آل خلیفه تحت عنوان حمایت از حقوق آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات زشت خود به کار می گیرد، هوشیار باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ائتلاف 14 فوریه بحرین شورای حقوق بشر سازمان ملل آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است