Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@10:48:55 GMT

آشنایی با راهکار‌های به روز درمان واریس

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۶۷۱۰

آشنایی با راهکار‌های به روز درمان واریس

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بیماری واریس یکی از انواع بیماری های عروقی است که معمولا در حدود ده تا بیست درصد جمعیت جهان را به خود مبتلا می کند. در این میان خانم های باردار و افراد مسن بیش از سایرین به این بیماری مبتلا می شوند.

علت این مسئله هم تغییرات هورمونی است که افراد در این دوره ها تجربه می کنند، در این تغییرات تعادل هورمون های بدن به هم ریخته و با افزایش سن در خانم ها و آقایان التهاب نیز رو به افزایش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زمانی که بدن دچار التهاب شود، رگ ها نیز گشاد شده و به تدریج حالت طبیعی  ارتجاعی شان را از دست می دهند.

بیماری واریس در خانم ها دو برابر بیش تر از آقایان رخ می دهد و جالب است بدانید که نژاد و سن در این قضیه تاثیری ندارد. تنها تفاوت در این است که افراد با پوست روشن به علت ظاهر پوستشان که رگ واریسی در آن ها زیاد به چشم می آید، شکایت می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با رایج ترین راه های " درمان واریس" آشنا کنیم.

برخی از راه های درمان واریس عبارتند از؛ وناسیل (venaseal )

وناسیل بی شک به روز ترین روش درمان واریس است، اما وناسیل چیست و چه کاربردی دارد؟ وناسیل نوعی چسب است که موجب بسته شدن رگ های صدمه دیده می شود.  تاثیر این روش نیز به اندازه راهکار حرارتی که ادامه خواهیم گفت است. هر دوی این روش ها موجب نابودی رگ های واریسی در بدن فرد مبتلا می شوند.

نکات مهم در وناسیل برای درمان واریس! با استفاده از این روش به اعصاب فرد هیچ صدمه ای وارد نمی شود. در وناسیل فقط به بی حسی در محل مورد نظر نیاز است. نیازی به استفاده از جوراب های ویژه واریس نیست. انجام این تکنیک درمانی در یک جلسه هم ممکن است. فرسایش حرارتی برای درمان واریس

در این راهکار درمانی از یک فرکانس رادیویی یا لیزر برای داغ کردن و بستن ورید ها استفاده می گردد. با کمک سونوگرافی جراح کاتتر را در داخل رگ های مد نظر قرار داده و سپس با لیزر یا الکترود امواج رادیویی واریس را درمان می کند، در این روش دیواره های عروق فرو ریخته می شود.

حتما بخوانید: نسخه قدیمی و موثر برای درمان خانگی واریس 

حتما بخوانید: ترفندی سریع برای درمان سریع واریس در خانه 

نکات مهم در این روش درمان واریس! در این راه درمانی احتمال بی هوشی عمومی وجود دارد. ممکن است بعضی از جراحان بی حسی موضعی را به کار ببرند. این روش در مقایسه با اسکلروتراپی درد کم تری داشته و تاثیر گذار تر است. اسکلروتراپی درمانی

از دیگر راه های درمان واریس می توان به اسکلروتراپی اشاره کرد. در این راهی محلولی به کمک سوزن به رگ های وریدی تزریق شده و  در آخر رگ های واریسی لخته شده و از بین می رود.

نکات مهم ! مدت زمان لازم برای از بین رفتن رگ های واریسی در این روش در حدود هفت تا ده روز است. این روش درمان واریس کمی دردناک تر از بقیه راهکارها است. علاوه بر این احتمال دارد که به درمان های متعددی برای رهایی از شر این رگ ها نیاز داشته باشید. خارج ساختن رگ ها از راهکارهای درمان واریس

بد نیست بدانید که می توان واریس سیاهرگ  را به صورت فیزیکی از پا خارج نمود. در این روش برش های بسیار ریزی صورت می گیرد.اما به دلیل برش های متعدد در این روش عده کمی از این راه کمک می گیرند.

نکات خارج کردن رگ ها بهتر است این روش برای درمان واریس های بزرگ ،متورم و دردناک استفاده گردد. برای انجام این روش به متخصص ورید نیاز است.

حتما بخوانید: واریس را با گیاهان دارویی مهار کنید

حتما بخوانید: پاسخ سوالا خود در زمینه واریس را اینجا بخوانید

پوشیدن جوراب های مخصوص واریس

از ساده ترین روش های درمان واریس می توان به پوشیدن جوراب های مخصوص این بیماری اشاره کرد. طراحی این نوع جوراب ها طوری است که می تواند خون را به سمت بالا هدایت نماید. از فواید این روش می توان به تسکین علائمی مانند تورم و سفتی اشاره کرد. هم چنین جریان خون در اندام تحتانی نیز بهبود می یابد.

نکات استفاده از جوراب های ویژه واریس پوشیدن این جوراب ها کمکی به از بین رفتن واریس نمی کند. این روش برای تسکین درد کاربرد دارد.

امیدواریم با کمک راهکارهای درمانی گفته شده بتوانید به مناسب ترین شیوه واریس خود را درمان کنید. هم چنین توصیه می شود برای انتخاب بهترین راه درمان واریس از پزشک متخصص مشورت بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکار استرس را از خود دور کنید

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی با یکی از دوستانتان در مورد مشکلات و نحوه حل آن‌ها درد دل کرده و مشکلاتتان را تقسیم می‌کنید، باعث کاهش اضطراب شده و این تجربه در سطوح مختلف از نظر روانی رضایت بخش است. برای شروع، همانطور که همه ما از این چند سال اخیر بسیار آگاه هستیم، رویداد‌های جهانی مانند بیماری‌های همه گیر و جنگ‌ها می‌توانند فوق العاده اضطراب آور باشند.

وقتی زمانی را صرف بحث در مورد راه حل‌های بالقوه مواجه شدن با مشکلاتتان می‌کنید، دارای حمایت عاطفی شده و نوعی امنیت روانی دریافت می‌کنید. این عمل حتی اگر در حد حرف زدن بوده و طرف مقابل هیچ اقدام عملی برای کمک به شما انجام ندهند نیز می‌تواند آرامش بخش و مفید باشد.

علاوه بر این، اگر این گفتگو را با یک دوست صمیمی داشته و در مورد چگونگی حل مشکلات با یک دیگر هم عقیده باشید، این تجربه به تقویت رابطه شما نیز کمک خواهد کرد. به نوعی، شما از مزایای شناخته شده تقویت دوستی لذت می‌برید

بنابراین، اگر مکالمه با یک دوست به شما این حس را بدهد که شما و وی جهان بینی یکسانی دارید، احتمالاً با احساس نزدیکی و تعلق خاطر رضایت بخشی مواجه خواهید شد. علاوه بر این، بیان ارزش‌ها و باور‌های سیاسی خود و تایید آن‌ها توسط دوستتان، می‌تواند به تقویت حس اعتماد به نفس شما کمک کند.

روانشناسان این پدیده را شفافیت خود پنداره می‌نامند که برای عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی شما خوب است. توصیه می‌شود اگر این بار دچار مشکلات متعددی شده و نمی‌دانید باید چه کنید، با یک دوست معتمد، درد دل کنید. حداقل مزیت این عمل، بهتر شدن حال شماست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان