Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:26:44 GMT

اهمیتی به سینمای کودک و نوجوان داده نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۷۲۶۷

اهمیتی به سینمای کودک و نوجوان داده نمی شود

شاهد احمدلو روز چهارشنبه در حاشیه سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در گفت و گو با ایرنا افزود: این بی ثباتی در موسیقی فیلم های کودکان و نوجوان تاثیر گذاشته و تعریف چندانی ندارد.
وی با اشاره به این که همه مسوولان، دست اندرکاران، سینماگران و تماشاگران باید اهمیت بدهند تا این سینما شکوفا شود، اظهارداشت: 2 دهه پیش این سینما در ایران پر فروغ بود و آثاری همانند کاکلی، گلنار، دره شاپرک ها،پاتال و آرزوهای کوچک، سفر جادویی ساخته شد ولی در زمان حاضر دیگر از آن روزهای خوب و پر رونق خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد : اگر توجه و نگاهی که در دهه های 60 و 70 به سینمای کودک داده می شد در دهه 90 وجود داشت ، این سینما فقط در یک جشنواره در ایران خلاصه نمی شد و بعد گسترده تری داشت.
احمد لو با تاکید بر حمایت بیشتر در همه بخش ها از سینمای کودک و نوجوان، تصریح کرد : در زمینه کودک و نوجوان باید سینمای مستقل داشته باشیم تا سازندگان این نوع فیلم ها از اکران فیلم ها خود اطمینان داشته باشند و با تلاش بیشتری فیلم بسازند.
وی با بیان این که نباید فیلمسازی در گونه کودک و نوجوان فقط به جشنواره خلاصه شود ، گفت: بین سینمای کودک و نوجوان امروز با دوره طلایی این نوع سینما فاصله است و باید با کار مداوم و تلاش مضاعف این فاصله را کم کرد.
احمد لو با اشاره به موضوع فیلم درباره کودک و یا برای کودک، ادامه داد : فیلم در باره کودک برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه است و خانواده ها به خصوص والدین می توانند از آن بهره ببرند چون فرهنگ سازی می کند.
وی اضافه کرد : ولی فیلم برای کودکان سرگرم کننده است و مخاطب کودک و نوجوان از آن استقبال می کند چون خسته کننده نیست.
این کارگردان سینما بیان داشت : در این گونه فیلم ها رنگ، نور، سلیقه، ریتم ، داستان، قصه، شخصیت ها همه در راستای ارضای سطح سلیقه کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به جشنواره کودکان و نوجوان اضافه کرد : این جشنواره باید نگاه کلی تر به عرصه سینمای کودکان و نوجوان داشته باشد تا با تشویق فیلم سازان برای ساخت فیلم کودک این عرصه گسترده تر شود.
به گفته این بازیگر، فیلمسازان همه شرایط فیلم سازی کشور را می دانند و در راستای چهارچوب و قوانین فیلم هایشان را می سازند، ادب، فرهنگ، شو و شعور کودک و نوجوان در فیلم ها رعایت می شود ولی اگر در جایی چنین نبود شاید ذات واقعی یک فیلم کودک و نوجوان در آن نباشد.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده شد.
هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و سیتی سنتر اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
اختتامیه این جشنواره عصر امروز برگزار می شود.
8114/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت جامعه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان کودکان کودکان و نوجوانان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از حمایت از تولید آثار نویسندگان بومی در ادبیات کودک و نوجوان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا داوری، شامگاه دوشنبه، در آیین رونمایی از دو کتاب‌ شعر کودک در لرستان، گفت: کتاب‌های شعر کودک مهمان کوچه گردآوری و تدوین اسماعیل الله‌دادی و مامان من باباست به قلم نسترن حاتمی رونمایی شد.

او با قدردانی از مجموعۀ حوزه هنری به‌دلیل نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان، اضافه کرد: این حوزه در لرستان مغفول مانده‌ است.

رونمایی از 26 عنوان کتاب "ایثار و شهادت" در لرستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان اینکه بزرگان حوزۀ کودک و نوجوان در این استان ناشناخته مانده‌اند، یادآور شد: برگزاری جلسات رونمایی کتاب به معرفی فعالان این عرصه کمک می‌کند.

داوری اعلام کرد: تولید آثار نویسندگان بومی در ادبیات کودک و نوجوان و حمایت از این آثار از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم ادبیات کودک و نوجوان با حمایت‌های مسئولان و مشارکت‌های دستگاه‌های فرهنگی به جایگاه اصلی خود در این استان برسد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان