Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصاد کشاورزی استان اظهار داشت: باید به صورت علمی و دقیق در مناطق مختلف مطالعات لازم انجام و الگوهای بهره برداری نیز مشخص شود تا این طرح منجر به توسعه پایدار شود.
وی افزود: اشتغالزایی و منافع اقتصادی باید در اجرای این طرح ها مد نظر باشد تا با حفظ منابع ملی و عرصه های جنگلی بتوانیم بیشترین استفاده را از این مواهب خدادادی ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اقتصادی استاندار ایلام بر فعال شدن کارگروه اقتصاد کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید مطالعه دقیق، الگوهای کشت، اعتبارات و سایر موارد در خصوص اجرای طرح های کشاورزی در برنامه ریزی ها لحاظ شود.
درویشی اضافه کرد: اعتبارات ملی و استانی برای توسعه باغات در اراضی شیبدار در نظر گرفته شده که 300 میلیارد ریال از محل منابع ملی و 300 میلیارد ریال دیگر از منابع استانی است.
وی یادآور شد: 2 هزار هکتار به گستره باغ های استان قرار است امسال اضافه شود که امیدواریم بر اساس برنامه زمانبندی سازمان جهاد کشاورزی این اهداف را محقق کند.
معاون استاندار ایلام بر شناسایی نقاط مستعد باغداری در استان و مناطق مختلف شهرستان ها تاکید کرد و گفت: اراضی ملی و مستثنیات باید مشخص شود، طرح توسعه باغات در اراضی دیم شهرستان ها به تفکیک نوع کشت، الگو کشت و زمانبندی اجرا باید تعیین و در قالب یک طرح ارایه شود.
درویشی افزود: همچنین بسته حمایتی به مردم برای ایجاد و مشارکت در احداث باغات اعلام و تشکل های بهره بردار در اجرای این طرح نیز از مردم بومی منطقه تشکیل شود تا بخوبی در اجرای این طرح مشارکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است برای اجرای این طرح از سرمایه های ملی استفاده شود باید منجر به حفظ، توسعه و بهره برداری از آن شود.
در این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاون باغداری این سازمان به تشریح طرح احداث باغ در اراضی شیبدار چهار شهرستان ملکشاهی، ایوان، ایلام و چرداول پرداختند.
بر اساس آمار موجود بیش از 6 هزار هکتار باغ مثمر در استان ایلام وجود دارد.
7177/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار جهاد کشاورزی سرمایه کشاورزی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت