Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مدير پايانه مسافري چذابه گفت: تردد بي سابقه گردشگران عراقي ، پايانه رسمي و بين المللي چذابه در 110کيلومتري شمال غرب اهواز را پررونق و فعال کرده و از اين رهگذر صدها جوان بومي مشغول کار شدند.

احسان نو نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مرداد امسال در مجموع 20هزار و 500گردشگر عراقي از طريق پايانه چذابه پس از تشريفات قانوني وارد کشور شدند که در مقايسه با مرداد پارسال که 6 هزار نفر بود بيش از سه برابر افزايش نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت:در اين مدت به همين تعداد گردشگر عراقي از طريق اين پايانه مرزي مسافري به کشور خود بازگشتند.
مديرپايانه مسافري چذابه با اشاره به اينکه تردد بي سابقه گردشگران زمينه را براي ايجاد صدها فرصت شغلي در مسير تردد گردشگران در بخش هاي حمل و نقل ، پذيرايي و درمان فراهم کرده افزود: ورود و خروج اين تعداد گردشگر عراقي ، تحرک اقتصادي و گردش مالي مناسبي در استان خوزستان به ويژه شهرهاي غربي استان به وجود آورده ضمن آنکه برصنعت گردشگري استان نيز تاثير مثبت گذاشته است.
نو نژاد، انگيزه سفر گردشگران عراقي به جمهوري اسلامي ايران را زيارتي ، تفريحي و درمان بيان کرد و گفت:تغييرات در ارزش پول ملي و افزايش قدرت خريد در هجوم گردشگران عراقي به پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه تاثيرگذار بوده است.
مديرپايانه مرزي چذابه پيش بيني کرد در ماه هاي آينده روند رو افزايش سفر گردشگران عراقي به کشور از طريق پايانه مسافري چذابه ادامه داشته باشد.
نونژاد با بيان اينکه تردد قانوني گردشگران عراقي در پايانه مرزي چذابه شبانه روزي است افزود: براي جابجايي و انتقال اتباع عراقي به شهرهاي مقصد از مرز چذابه ، امکانات مناسبي در اين منطقه با کمک بخش خصوصي فراهم شده و مشکل خاصي در اين ارتباط وجود ندارد.
گزارش رسيده از مرز بين المللي شلمچه در 16کيلومتري غرب خرمشهر نيز حاکي است که در ماه هاي اخير ورود اتباع عراقي به شهرهاي آبادان و خرمشهر افزايش چشمگيري داشته است و با توجه برخي محدوديت ها براي خروج کالا ، تردد روزانه صدها گردشگر عراقي در پايانه مرزي شلمچه ، خيره کننده است.
حذف رواديد براي ورود گردشگران خارجي به منطقه آزاد اروند و بهاي مناسب کالاي مصرفي از دلايل افزايش ورود اتباع عراقي به اين منطقه از ميهن اسلامي است.
مرزهاي زميني چذابه و شلمچه و مرز دريايي خرمشهر پس از سرنگوني رژيم بعثي عراق در تير 1382 بازگشايي و در مهر همان سال زمينه براي تردد قانوني زائران عتبات عاليات فراهم شد.
در ايام اربعين حسيني اين 2 مرز بين المللي شاهد حرکت عظيم کاروان هاي زيارتي به سمت شهرهاي مقدس کربلا معلي و نجف اشرف است.
در اربعين پارسال 380هزار زائر مشتاق از سراسر کشور از طريق پايانه مرزي چذابه راهي شهرهاي مقدس عراق به ويژه کربلاي معلي شدند.
استان خوزستان حدود 300کيلومتر مرز مشترک آبي و زميني با 2 استان عراقي ميسان و بصره دارد.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش

یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد که نیرو‌های اطلاعاتی این کشور بعد از یک عملیات ویژه عناصر گروهک زیرزمینی داعش را در منطقه حاوی الدنانیش در اطراف کرکوک شناسایی کردند.

وی در ادامه افزود: بعد از عملیات اطلاعاتی و شناسایی نوبت به عملیات ضربتی علیه این عناصر تروریست رسید به طوری که نیرو‌های عراقی مخفیگاه آنها را در اطراف کرکوک هدف قرار دادند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: در جریان عملیات ضربتی مذکور سه حمله مستقیم علیه مخفیگاه این عناصر تروریست در میان بلندی‌های اطراف کرکوک صورت گرفت.

وی گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در این عملیات معاون امیر نظامی ولایت کرکوک در تشکیلات تروریستی داعش به نام ابواسماعیل به هلاکت رسیده است.

چند هفته قبل نیز نیرو‌های امنیتی عراق موفق شدند در جریان یک عملیات منحصر به فرد بر پایه اطلاعات دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی این کشور مخفیگاه عناصر داعش را در استان کرکوک هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های عراقی با جنگنده‌های اف ۱۶ خود مخفیگاه عناصر داعش را در منطقه الشای واقع در کرکوک هدف قرار دادند.

تعدادی از عناصر تروریست که در این مخفیگاه حضور داشتند به هلاکت رسیدند و محل مذکور به صورت کامل نابود شد. تجهیزات جنگی و سلاح‌های عناصر داعش در این مخفیگاه نیز منهدم شد.

منبع: مهر

tags # داعش سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است