Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@13:40:09 GMT

مداحی همراه با موسیقی ریشه دینی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۷۸۹۶

مداحی همراه با موسیقی ریشه دینی ندارد


خرداد: حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، عصر چهارشنبه در همایش «خانواده حریم مهر ورزی» که به مناسبت روز ملی خانواده و با رویکرد آسیب شناسی برگزار شد، یکی از آسیب هایی که خانواده را تهدید می کند، شبکه های اجتماعی اعلام و اظهار کرد: در تعریف، خانواده متفاوت از جامعه است و در آن اعضا از هم بیگانه نیستند در صورتی که یک جامعه ممکن است افراد غریبه بسیاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری مهر؛ وی با تاکید براین که اعضای یک خانواده باید تلاش کنند تا همگی مومن، با تقوام و از نظر اعتقادی محکم باشند، افزود: یک خانواده خوب، جامعه، شهر، کشور، دانشگاه و حوزه خوب می سازد.
ولی نژاد در ادامه به تشکیل ستاد شئون فرهنگی اشاره کرد و به تشریح وظایف و برنامه های این ستاد پرداخت.
وی احیاء مناسبت های مذهبی و ترویج آن ها در جامعه را وظیفه اصلی این ستاد بر شمرد و گفت: فعالیت های خوبی در حوزه سنت ها و مناسبت های مذهبی مانند اعتکاف، دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و برنامه های میلاد و شهادت ائمه داریم که کمتر به آن ها پرداخته شده و این ستاد تلاش می کند برنامه ها بهتر و موثرتر از گذشته برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان وظیفه دوم ستاد شئون فرهنگی را فرهنگ سازی و تبدیل برنامه های خاص به فرهنگ عمومی جامعه عنوان و بیان کرد: از وظایف مهم این ستاد مبارزه با خرافاتی است که گریبانگیر برنامه های مذهبی و اعتقادی ما شده است.
وی ادامه داد: این ستاد تلاش می کند تا با آنچه خلاف دین، شرع و ائمه اطهار است حذف شود و مراسمی آراسته و بدون پیرایه  و حاشیه برگزار کنیم.
حجت الاسلام ولی نژاد تاکید کرد: آداب دینی ما باید مورد تایید مراجعه تقلید باشد و ریشه دینی داشته باشند.
وی اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم بعضی ها مناسبت سازی می کنند، در صورتی که باید دستورات دین را از منابع متعبر و مراجع دینی گرفت.
وی با بیان این که باید به آنچه توسط بزرگان دین گفته شده عمل کرد و رفتاری بیش یا کمتر از آن نداشت، تصریح کرد: هیچ عالمی نداریم که زنجیر زدن خانم ها را توصیه کرده باشد اما شاهدیم بعضی شهرهای این اتفاق رخ داده که خوش بختانه علما جلوی آن را گرفتند.
وی یکی از آسیب های مناسبت های مذهبی را پخش موسیقی های غیر متعارف در جشن های نیمه شعبان عنوان کرد و گفت: درست است که جشن برگزار می کنیم اما نباید هرطور که می خواهیم رفتار کنیم.
ولی نژاد در ادامه به فرارسیدن محرم اشاره کرد و گفت: عاشورا برای ما یک دانشگاه است و باید در ماه محرم آنچه رهبر معظم انقلاب و مراجع می گویند عمل کنیم.
وی از حذف برخی خرافات در مراسم عزاداری خبرداد و با بیان این که همچنان برخی پیرایه ها وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی مداحان با موسیقی های خاص عزاداری می کنند در صورتی که این کار ریشه دینی و مذهبی ندارد و جلوی آن گرفته شد.
مدیرکل تبیلغات اسلامی گلستان اظهار کرد: باید از مراسم عزاداری و روضه خوانی های ما بسیجی هایی تربیت شوند و رشد یابند که در آینده رزمنده های کربلا در عصر حاضر شوند.
وی خواستار ایجاد هیئت های مذهبی در تمام محلات شد و گفت: پایگاه های مذهبی مراکز ترویج فرهنگ ما هستند و باید در مناسبت های مختلف سیل جمعیت را روانه کنند. برچسب ها: مداحی ، مداحی با موسیقی ، دین ، نورالله ولی نژاد

منبع: خرداد

کلیدواژه: مداحی دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سعیده همتی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی و استانی برگزار می‌شود و پیش از این، مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت تعیین شده بود که اکنون این زمان تمدید شد، بیان کرد: متقاضیان عرصه‌های مختلف از جمله خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسه‌های خصوصی، مدیران و نخبگان برای شرکت در رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش استانی می‌توانند از طریق پیام‌رسان ایتا یا مراجعه حضوری و تماس با دبیرخانه استانی با شماره‌های ۲۱۲۹۱۴۲ و ۳۳۴۴۳۴۵۱ اثر خود را ارسال کنند.

وی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی تا پانزدهم اردیبهشت ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اینترنت در این رویداد شرکت کنند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان سمنان با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جایزه ویژه مربوط به رویداد جوانی جمعیت در محورهای تأثیرگذار در دو بخش تقاضامحور و کشف‌محور در راستای تحقق اهداف این قانون و اثربخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه اعطا می‌شود.

همتی اظهار کرد: رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی توسط ستاد ملی جمعیت و در بخش استانی توسط ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان برگزار می‌شود.

وی اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی برای رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج را از جمله اهداف برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6095209

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • تغییر نام‌هایی که به دل هواداران نمی‌نشیند/ «ریشه» تغییر نمی‌کند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب