Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@02:19:54 GMT

موج جدید پناهجویان افغانستانی چالش جدید ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۸۲۳۱

موج جدید پناهجویان افغانستانی چالش جدید ترکیه

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، صدها پناهجو در پارک‌های شهر آنکارا در ترکیه روی زیرانداز یا جعبه‌های مقوایی روزگار می‌گذرانند. آنها پناهجویان سوری نیستند بلکه از افغانستان به قصد مهاجرت به اروپا آمده‌اند.

 

در سال‌های اخیر بیش از سه میلیون پناهجوی سوری و صدها هزار پناهجوی عراقی به ترکیه پناه بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در ماه‌های اخیر این کشور شاهد حضور تعداد زیادی از افغان‌هاست که به قصد پناهندگی و یا ساختن زندگی بهتر، از خشونت ناشی از درگیری‌ میان طالبان و دولت افغانستان گریخته‌اند.

 

این پناهجویان در ماه اوت امسال به دلیل تعطیلات عید قربان در ترکیه موفق به ثبت درخواست خود نشده و بنابراین مجبور به سکونت در پارک‌های آنکارا شده‌اند.

 

نداشتن سرپناه و چادر در گرمای تابستان و عدم دسترسی به آب آشامیدنی از جمله مشکلات این پناهجویان است.

 

به گفته وزارت کشور ترکیه از ماه ژانویه تا اوت سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۶۲ هزار مهاجر افغان وارد این کشور شدند که در مقایسه با ۴۵ هزار پناهجو در سال گذشته میلادی، افزایش چشمگیری داشته است.

 

به گزارش دویچه وله، این در حالی است که امکان انتقال پناهجویان افغان به کشورهای دیگر، ظرف ۱۸ ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

 

به عنوان نمونه، دولت ترامپ میزان پناهجویانی که آمریکا سالانه می‌پذیرد را از ۱۱۰ هزار نفر در دوران اوباما به ۴۵ هزار نفر کاهش داده است.

 

موج جدید پناهجویان افغان در ماه‌های آغازین سال جاری میلادی نیز قابل پیش بینی بود زیرا تنها در چند ماه اول سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۰ هزار افغان وارد ترکیه شدند.

 

به گزارش یورونیوز، آنکارا با هماهنگی دولت افغانستان بسیاری از این پناهجویان را به کشورشان باز گرداند. سازمان عفو بین الملل در ماه آوریل اعلام کرد که دولت ترکیه ۷ هزار و ۱۰۰ پناهجوی افغان را از کشور اخراج کرده است.

 

به گزارش کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، افغان‌ها با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۷ دومین جمعیت پناهجویان جهان را در مقایسه با ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری تشکیل می‌دادند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عفو بین الملل پناهجویان جام نیوز ترکیه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان

تصاویری از پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال 1965 در فضای مجازی منتشر شده است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان