Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جشنواره سی و یکم تا سی و دوم باید رویکرد استفاده بیشتر از ادبیات ایران و فرهنگ ایرانی در سینمای کودک و نوجوان، فرصت سازی های جدید برای سینمای انیمیشن و پویا نمایی و استفاده از فناوری های نوین در سینما را جدی بگیریم.

سید عباس صالحی در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خوشحالیم که بار دیگر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه ای که هم در گستره و هم در سابقه هنری و هم در دانش و تکنیک هنری، اگر نگوییم بی نظیر، اما در جهان حتما کم نظیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از سینمای ایران است. ۱۸ میلیون کودک و نوجوان ایرانی داریم که سینما می تواند آنها را در هزاران و در صدها و ده ها امر کمک کند. علاوه بر این که مسایل جدیدی هم رخ داده است و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش می گویند که از بین کودکان و نوجوانان ایران هشت میلیون کودک و نوجوان ایرانی به طور میانگین شش ساعت را در فضای مجازی می گذرانند و کودکان بین پنج تا ۱۰ سال به فیلم های بزرگسالان علاقه مندند و این نشان می دهد که ما خوراک لازم را فراهم نکریم.

وی گفت: ما بیش از ۲۰۰ فیلم کودک و نوجوان را پس از انقلاب داشتیم و از بین ۱۰ فیلم پر فروش پس از انقلاب در ایران، شش فیلم از کودکان و نوجوانان بوده اند. در فاصله یک ساله بین دو جشنواره اخیر اتفاقات خوبی افتاده که هنوز کافی نیست. در زمینه فروش، فیلم های پرفروش زیادی داشتیم. این که امسال در اکران نوروزیمان یک فیلم کودک و نوجوان داشتیم اتفاق خوبی است. این که در تفاهم نامه سازمان سینمایی با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قرار شده همه سالن های کانون تجهیز شوند تا فیلم کودک پخش شود، خوب است. این ها اتفاقاتی است که در حال شکل گیری است و می توانند خبرهای خوبی برای ما باشند.

صالی ادامه داد: در کنار این خبرهای اولیه خوب که کافی هم نیست، نهادسازی باید در حوزه فیلم کودک و نوجوان اتفاق بیافتد. این که تشکل غیر دولتی حمایت از سینمای کودکان و نوجوانان شکل گرفته و حالا مراحل پایانی ثبتش را طی می کند، می تواند یک نهاد حمایتی و حمایتی مردمی از سینمای کودک و نوجوان باشد. این که در حوزه پخش سینمای کودک و نوجوان، سینمای پخش تخصصی نداشتیم یک ضعف بوده که حالا فرصتی پدید آمده که این پخش به شکل حرفه ای صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاده اسلامی تاکید کرد: این که ما نیاز داریم که قطب های سینمای کودک و نوجوان را در کنار تهران پیدا کنیم. این که در این جشنواره سه فیلم تولیدی از اصفهان بودند بسیار خوب است. این ها اتفاقاتی است که در یک سال اخیر، با نگاه هایی به آینده افتاده است و به عنوان خبرهایی از جشنواره سی تا جشنواره سی و یک است. جشنواره ها مثل المپیک ها نشان دهنده دستاوردی از یک دوره تلاش هستند.

وی گفت: در افق امسال یعنی از جشنواره سی و یکم تا سی و دوم باید چند رویکرد را جدی بگیریم. اول، استفاده بیشتر از ادبیات ایران و فرهنگ ایرانی در سینمای کودک و نوجوان است. رویکرد دوم، فرصت سازی های جدید برای سینمای انیمیشن و پویا نمایی است. اتفاقات خوبی در فضای انیمیشن در حال شکل گیری است که اتفاقات خوبی است. حتما سینمای انیمیشن با فرصت هایی که در حوزه این ژانر داریم، یکی از نقاط قوت مهم برای سینمای ایران خواهد بود و بالاخره رویکرد سوم این است که از فناوری های نوین در سینما استفاده کنیم. کودکان امروز، پرهیجان تر هستند و فضای فناوری های جدید، سوژه های بهتری را به وجود می آورند. سینمای کودک و نوجوان خود را باید وارد فضای جدید و جذابی بکنیم تا لازم نباشد به فیلم های خارجی رجوع کند.

صالحی افزود: خوشحالم که امروز در جشن شما حضور دارم، شما میهمانانی که از راه دور آمدید، اما ایران را با هنر آن و اصفهان را با هنر دیرین آن می شناسید. از میزبان های جشنواره سپاسگذاری می کنم و به طور خاص از هیئت داوران تجلیل می کنم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود