Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:28:27 GMT

صادرات بخش تعاون استان اصفهان 14 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۹۳۳۸

صادرات بخش تعاون استان اصفهان 14 درصد افزایش یافت

کاشان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افزایش 14 درصدی صادرات تعاونی های این استان از نظر ارزی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن نیرومند شامگاه چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از چهار طرح تعاونی در کاشان به خبرنگاران گفت: 25 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی بخش تعاون استان اصفهان در پنج ماه گذشته از سال جاری به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بدون اشاره به وزن کالاهای صادراتی آنها را شامل صنایع دستی، فرش، نوار پرده، مواد پارافینی جامد، گلاب، عرقیات گیاهی و مقصد را 30 کشور در اروپا، آفریقا، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه عنوان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه به بهره برداری از 67 طرح همزمان با روز تعاون در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ها 2 هزار و 770 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که 87 درصد آن آورده متقاضیان (اعضای تعاونی ها) و 13 درصد از محل تسهیلات بانکی بود.
او عنوان کرد: این طرح ها در زمینه های مسکن، کشاورزی، خدماتی، صنعت، توزیعی، بهداشتی، حمل و نقل برای نزدیک به هشت هزار نفر شغل ایجاد کرد.
نیرومند ادامه داد: استان اصفهان 10 سال گذشته در کشور از نظر شمار طرح ها، میزان سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش تعاون دارای رتبه نخست یا دوم بوده است.
به گفته وی، هم اکنون نیز سه هزار و 264 شرکت تعاونی با 541 نفر عضو در استان اصفهان در 18 گرایش از جمله مسکن، صنعت، توزیعی، کشاورزی، خدماتی، بهداشتی، حمل و نقل فعالیت می کنند و زمینه ایجاد 57 هزار فرصت شغلی را به وجود آوردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد که این شمار اعضا، بدون در نظر گرفتن سه میلیون نفر عضو سهام عدالت است.
او با اشاره به راه اندازی سالانه نزدیک به 80 شرکت تعاونی در استان اصفهان تاکید کرد: راه نجات اقتصاد کشور در شرایط کنونی مردم نهاد کردن اقتصاد است و تعاونی کردن اقتصاد تنها راهی می باشد که می توان اقتصاد را به دست مردم سپرد.
به گفته نیرومند از میزان 101 واحد تولیدی و صنعتی استان اصفهان که مشکلاتی در زمینه های دریافت حقوق دارند، تنها 2 واحد شرکت تعاونی هستند که این نشان دهنده مشکل و آسیب کمتر به دلیل همدلی و انسجام موجود در بین اعضای تعاونی ها است.
به گزارش ایرنا، چهار طرح با سرمایه گذاری 117 میلیارد و 800 میلیون ریال و اشتغالزایی 86 نفر در آئینی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در کاشان به مناسبت هفته تعاون مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
13 شهریورماه روز تعاون نامگذاری شده است.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات تعاوني ها استان اصفهان كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، جواد شاشانی گفت: فعالیت صیادی در دریاچه سد مهاباد از اول مهر ماه سال قبل آغاز شده بود و در این مدت اعضای تعاونی توانستند بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی بویژه گونه سوف را صید کنند.

او افزود: هم اکنون  صید ماهی در دریاچه سد مهاباد با توجه به شروع فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، متوقف شده است.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رهاسازی گونه سوف که از سایر گونه‌های بومی تغذیه می‌کند، اکوسیستم دریاچه سد را تغییر کرده  لذا امسال همزمان با صید ماهی در این سد، طرح مبارزه با گونه سوف نیز اجرا شد.

شاشانی تصریح کرد: به دلیل عدم رهاسازی بچه‌ماهی در سد مهاباد، میزان صید ماهی از سد کاهش یافته است در حالیکه سال‌های گذشته سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن ماهی توسط اعضای تعاونی صید و صیادی مهاباد برداشت می‌شد.

او ادامه داد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها