Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@10:34:12 GMT

چگونه از شر موش ها خلاص شویم ؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۹۷۷۰

چگونه از شر موش ها خلاص شویم ؟

  موش‌ها واقعا موجوداتی موذی هستند. اما خیلی از ما با وجود نفرتی که از آنها داریم باز هم دل‌مان نمی‌آید آنها را بکشیم. با این راهکارها بدون آنکه موش را بکشید آن را از خانه‌تان بیرون می‌کنید!
موش‌ها به عنوان حیوان خانگی عالی هستند، اما اگر به صورت آفت و حیوانی موذی در خانه باشند امان صاحب خانه را می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها دوست دارند بجوند و تقریبا هر چیزی را که سر راه‌شان باشد خواهند جوید. سیم‌های وسایل الکترونیکی و محتویات کابینت آشپزخانه‌تان هم از این قاعده مستثنی نیستند!

اگر متوجه شده اید که در خانه‌تان موش وجود دارد باید سریعا دست به کار بشوید چرا که اگر تعلل کنید آنها همه خانه‌تان را خراب خواهند کرد! اگر از کشتن این مهمانان ناخواسته عذاب وجدان می‌گیرید، راه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توان بدون اینکه خون از دماغ کسی آید این موش‌ها را از خانه بیرون کرد!

– راه اول
تعدادی وسیله الکترونیکی که صدایی ایجاد می‌کنند که حیوانات را دور می‌کند تهیه کنید و آنها را در اطراف خانه‌تان به پریز برق بزنید. این دستگاه‌ها صدایی تولید می‌کنند که انسان، سگ‌ها و گربه‌ها را آزار نمی‌دهد اما موش‌ها و دیگر جوندگان را دیوانه می‌کند. تنها بدی که این راه دارد آن است که اگر در خانه همستر، موش صحرایی یا دیگر حیوان خانگی از این دست داشته باشید، نمی‌توایند از این دستگاه استفاده کنید چرا که صدای آن حیوانات خانگی‌تان را هم آزار خواهد داد.

– راه دوم
یک تله موش که موش را زنده به دام می‌اندازد تهیه کنید و همخانه‌های جدیدتان را زنده دستگیر کنید. این تله‌ها در هر مغازه‌ای که تله موش، لوازم شکار یا وسایل کشاورزی می‌فروشند یافت می‌شود. بعضی مغازه‌ها حتی آنها را اجاره می‌دهند اما اگر در منطقه‌ای با موش‌های فراوان زندگی می‌کنید شاید بد نباشد چند عدد از این تله‌ها را بخرید.

تله را بر اساس راهنمای آن کار بگذارید، طعمه را درون آن قرار دهید و آن را در مکانی که بیشترین تعداد موش را در آن دیده اید قرار دهید.

هر روز صبح تله را چک کنید تا ببینید آیا موشی درون آن گیر افتاده یا نه. موش‌های درون تله را به مکانی دور از خانه‌تان منتقل کنید. موش را درون تله به مکان دیگر منتقل کنید و تا به محل نرسیده اید آن را از داخل تله در نیاورید. بهتر است آنها را در محیطی که نزدیک خانه‌ها نباشد و برای زندگی‌ موش هم مناسب باشد رها کنید. حتما مطمئن شوید خانه‌ یا ساختمانی در نزدیکی محل رها سازی موش‌ها وجود ندارد چرا که در غیر این صورت به زودی برای یک نفر دیگر هم مشکل ایجاد خواهد شد.

زمانی که می‌خواهید موش را از درون تله بیرون آورید یک جفت دستکش ضخیم بپوشید. موش‌ها دندان‌هایی تیز دارند و وقتی بترسند به شدت عصبی و تهاجمی می‌شوند. زمانی که به محل مورد نظرتان رسیدید، درب تله را باز کنید و بگذارید موش چهار نعل فرار کند!

– راه سوم
راه بعدی استفاده از اسطوخودوس است. هر گونه‌ای از اسطوخودوس می‌تواند در دور کردن موش‌ها کاربرد داشته باشد. ظاهرا آنقدری که ما بوی اسطوخودوس را دوست داریم، موش‌ها طرفدار آن نیستند! می‌توانید چند دسته اسطوخودوس در باغچه‌تان بکارید. اگر باغچه ندارید چند گلدان از آن را داخل خانه بکارید، اسطوخودوس به راحتی در داخل خانه پرورش می‌یابد. عصاره‌ای که اسطوخودوس از خود و برگ‌هایش آزاد می‌کند باعث فرار موش‌ها می‌شود. همچنین می‌توانید از برگ‌های خشک شده اسطوخودوس استفاده کنید. برگ این گیاه را از عطاری تهیه کنید و یا از گیاهان خودتان بچینید و خشک کنید و در دور کردن موش‌ها از آن استفاده کنید.

– راه چهارم
ثابت شده است که دیگر گیاهان و عصاره‌های آنها هم در دور کردن موش‌ها نقش بسزایی دارند. از این گیاهان می‌توان به نعنا و روغن نعنا و به خصوص نعنا فلفلی اشاره کرد. خود گیاه را در باغچه یا در گلدان‌هایی درون خانه بکارید و عصاره آن را در اطراف خانه و در محل‌هایی که موش‌ها را دیده اید بپاشید. از روغن گیاه سدر هم می‌توان به همین صورت استفاده کرد. دیگر گیاهانی که موش‌ها را فراری می‌دهند شامل علف گربه، بابونه، پیاز دریایی، افسنتین، فرفیون و انواع دیگری از نعناها است. گل نرگس گل پیازداری است که جوندگان را فراری می‌دهد   منبع: فوت و فن 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موش گرفتن موش تله موش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیابی‌نیا: در جام حذفی شگفتی‌ساز می‌شویم

به گزارش ورزش سه، هافبک باتجربه ذوب آهن پس از پیروزی مقابل آلومینیوم در میکسدزون ورزشگاه حاضر شد و به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و ضمن خوشحالی از پیروزی این تیم نسبت به آینده خوشبینانه صحبت کرد.

ویدئو: 330639

کامیابی‌نیا درباره شرایط فنی بازی با آلومینیوم گفت: بازی با فکر و هوشمندانه‌ای انجام دادیم و توانستیم سه امتیاز مسابقه را به دست آوریم، نیمه اول هر دو تیم با احتیاط بازی می‌کردند و در نیمه دوم با صحبت‌هایی که سرمربی تیم با ما داشت توانستیم به بازی برگردیم و توانستیم تمام دستورات تاکتیکی را انجام دهیم و در دقایق پایانی گل بزنیم و سه امتیاز را به دست آوریم.

کامیابی‌نیا نسبت به شرایط داوری این مسابقه اظهار نظر کرد و گفت: استادیوم خلوت است و این روی داوران تاثیر دارد، امروز داور مسابقه خوب قضاوت کرد و به او تبریک می‌گویم، امیدوارم داورها در بازی‌های بعدی مسلط باشند و هر تیمی که زحمت می‌کشد بتواند موفق باشد.

کامیابی‌نیا درباره دیدار حساس با تراکتور در جام حذفی گفت: باید خیلی خوب ریکاوری کنیم، تا فردا بردمان را جشن بگیریم و بعد از آن آماده مسابقه با تراکتور شویم و با تمرکز کامل به بازی با تراکتور برسیم، فکر می‌کنم بتوانیم در جام حذفی شگفتی‌ساز باشیم.

دیگر خبرها

  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • فیلم/ نظر اوسمار درباره جمله نمی‌گذارند ما قهرمان شویم!
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • رئال مادرید ۳ - بارسلونا ۲ / تیر خلاص به پیکر نیمه جان کاتالان ها
  • کامیابی‌نیا: در جام حذفی شگفتی‌ساز می‌شویم
  • چگونه با کمر درد مواجه شویم؟
  • چه‌طور برای کنکور آماده شویم؟
  • پیش‌بازی رئال مادرید - بارسلونا؛ فرصت بزرگ برای شلیک تیر خلاص