Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت شانگهایی فعال در زمینه هوش مصنوعی، اتوبوس برقی خودرانی طراحی کرده است که احراز هویت بیومتری و سیستم هوش مصنوعی برای برقراری مکالمه با مسافران را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از فایند بیومتریکز، این اتوبوس خودران پاندای هوشمند نام دارد و فناوری آن توسط دیپ‌بلو توسعه یافته است؛ شرکتی که تا به حال توانایی هوش مصنوعی خود را از طریق دستگاه‌های فروش خودکار و راهکارهای خرده‌فروشی نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتوبوس برقی ویژگی‌های بسیاری از جمله فناوری دید کامپیوتری دارد تا بتواند به‌صورت خودمختار رانندگی کند. علاوه بر این، مجهز به سیستم تشخیص کف دست برای شناسایی مسافران است. البته شرکت دیپ‌بلو هنوز اعلام نکرده که چه جنبه‌های خاصی از کف دست توسط این سیستم بیومتریک تحلیل می‌شود. دستیار هوش مصنوعی داخلی این اتوبوس نیز به‌منظور پاسخ به مسافران در حال سفر طراحی شده است.

تمام این ویژگی‌ها نشان‌دهنده یکپارچگی برخی از بزرگ‌ترین ترندهای فناوری‌های پیشرفته مثل احراز هویت بیومتری، دید کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیار مجازی برای مکالمه است.

با این حال بزرگ‌ترین مانع برای دیپ‌بلو برای کاربرد فناوری‌هایش در اتوبوس پاندای هوشمند، گرفتن تأییدیه از مقامات حمل‌ونقل شهری خواهد بود.

دیپ‌بلو در بیانیه‌ای اعلام کرد که شانگهای با اجرای پروژه‌های پایلوت بی‌آر‌تی یا سامانه اتوبوس تندرو که هدف از آن بهبود شرایط حمل‌ونقل و کاهش ترافیک در مرکز شهر است، تغییرات ساختاری‌ای در شهر ایجاد کرده است. اتوبوس‌های خودران آخرین این موارد است که شانگهای قصد دارد اجرا کند.

به گفته دیپ‌بلو، اتوبوس‌های خودران هم‌اکنون به بیش از 200 شهر چین و 500 شهر در سرتاسر جهان فروخته شده است.

انتهای پیام/4056/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شادی مالکی گفت: در مرحله نخست هزار دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای هزار دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته خانم مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، برای ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس بدون بیرانوند و عالیشاه تمرین کرد/ سرخپوشان با اتوبوس راهی اراک شدند
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)