Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@12:42:12 GMT

استفاده از نرم‌افزار‌های طالع بینی و صیغه یاب در یزد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۰۴۵۸

استفاده از نرم‌افزار‌های طالع بینی و صیغه یاب در یزد

رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا این استان در فضای مجازی به هموطنان هشدار داد و گفت: کاربران نرم افزار‌های کاربردی و مورد استفاده خود را با پرس‌و جو، از منابع مورد اطمینان دریافت و اقدام به نصب آن‌ها کنند.

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی با بیان این‌که اخیرا شاهد آن هستیم که کلاهبرداران با انتشار تصاویر و متن‌های دروغین در شبکه‌های مجازی با عنوان دانلود نرم‌افزار‌های طالع بینی، صیغه یاب اقدام به کلاهبرداری و از این طریق مقاصد شوم خود را دنبال و کسب درآمد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان نمونه خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی اظهار داشته که از طریق نصف نرم افزار طالع بینی مبلغ ۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده که با بررسی و پیگیری کارشناسان پلیس فتا متهم مورد نظر شناسایی و با هماهنگی قاضی پرونده مبلغ کلاهبرداری به شاکیه استرداد و متهم به همراه مستندات و پرونده مربوطه به مرجع قضایی تحویل گردید.

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: کلاهبرداران پس از شناسایی افرادی که نرم افزار‌های مربوطه را نصب کرده با برقراری ارتباط به بهانه بروزرسانی نرم افزار نصب شده، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و با در اختیار قرار گرفتن اطلاعات بانکی آن‌ها اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ ابوطالبی تاکید کرد: سناریو معمول در این مدل کلاهبرداری‌ها به این صورت است که قربانی در دام فیشینگ افتاده یا پولی از وی گرفته‌شده و یک نرم‌افزار خراب یا جعلی و یا حتی بدافزار جهت دسترسی به اطلاعات کاربر ارسال می‌شود و، چون معمولاً رقم دریافتی کم است، قربانی با محاسبه کاری که کرده و میزان پولی که از دست‌داده و وقتی‌که باید بگذارد در نهایت از طرح شکایت منصرف می‌شود.

وی با بیان این‌که همواره آنتی ویروس گوشی و تبلت خود را به روز کنید، ادامه داد: بر روی گوشی خود یک برنامه امنیتی مانند نرم افزار ضد جاسوس نصب کنید و از شر برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید خلاص شوید. هنگامی که کار شما با یک برنامه یا سرویس وب تمام شد، از برنامه خارج شوید یا Log Out کنید.

این مقام مسئول با اشاره به ماده ۷۳۶-۷۳۷-۷۴۰ و ۷۴۱ قانون جرائم رایانه‌ای از هم‌وطنان عزیز خواست از دانلود و خرید این‌گونه برنامه‌ها خودداری و در صورت مشاهده این‌گونه نرم‌افزار‌ها و صفحات در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری صیغه یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در نیمه اول نوروز در ایلام

ایسنا/ایلام جانشین فرمانده انتظامی استان پیشگیری از سرقت را از اولویت برنامه های پلیس در طرح نوروزی دانست و گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروز شاهد کاهش ۳۰ درصدی وقوع سرقت ها بودیم.

سرهنگ حسین نجفی در نهمین جلسه قرارگاه نوروزی و در جمع مسئولان انتظامی استان اظهار کرد: با تدوین برنامه های مدون و هدفمند و همچنین تلاش کارکنان انتظامی در نیمه اول تعطیلات نوروزی شاهد کاهش چشمگیر سرقت ها بودیم.

وی اضافه کرد: مصمم هستیم تا این روند کاهش سرقت ها در شیفت دوم تعطیلات نوروزی نیز ادامه دهیم که این امر مستلزم تلاش مضاعف کارکنان و همراهی و مشارکت خوب مردم است.
سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه پلیس استان در اکثر مولفه ها موفق ظاهر شده است، تصریح کرد: آنچه که مهم و اولویت دارد، روند کشف به وقوع است، به این معنا که اگر هم سرقتی به وقوع پیوست بلافاصله پلیس با اشراف و تسلط کامل بتواند سارق یا سارقان را در کمترین زمان دستگیر کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، کاهش تصادفات جاده ای و برخورد با روزه خواری در ملاء عام را از دیگر برنامه های پلیس در طرح نوروزی خواند و گفت: کارکنان انتظامی در یگان‌های اجرایی باید با آمادگی و توان رزم عملیاتی ضمن انجام ماموریت ها، در هر ساعت از شبانه روز کار خدمات رسانی به مراجعان را انجام و از موکول کردن کارها به روز بعد یا پایان تعطیلات خودداری کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • جشن بزرگ قرآنی امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی | قرآن خوانی ۱۰۰ هزار نفری در ولادت کریم اهل بیت
  • نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در نیمه اول نوروز در ایلام
  • (ویدئو) ورزشگاه آزادی برای جشن ۱۵۰ هزار نفری آماده می‌شود
  • برنامه پلیس انگلیس: سفر هولیگان‌ها به یورو ممنوع
  • تمهیدات ویژه ترافیکی مراسم قرآنی محفل در استادیوم آزادی
  • ۱۳ نفر در تصادفات برون شهری استان مرکزی جان خود را از دست دادند