Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیئت میثاق با شهدا گفت: امسال شعار هیئت ما ا:ین است «من کجای سپاه حسینم؟» که با تاکید بر سه محور جنگ اقتصادی، تداوم انقلاب در راه عاشورا و وظیفه شناسی انتخاب شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ مجتبی شریفی مسئول هیئت دانشگاه امام صادق پیرامون برنامه‌های هیئت «میثاق با شهدا» ویژه ایام محرم گفت: این هیئت از دوشنبه ۱۹ شهریور برنامه ویژه محرم خود را شروع می‌کند و این برنامه تا شام غریبان و شب عاشورا با روایت‌گری حاج حسین یکتا و مداحی میثم مطیعی پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سخنران هیئت در ده شب اول محرم استاد پناهیان و مداح میثم مطیعی می‌باشد هم چنین در خلال این برنامه بخشی به نام لطایف قرآنی داریم و در سه شب آخر نیز اطعام ویژه عزاداران را داریم.
وی افزود: هم چنین در روز تاسوعا و عاشورا دسته عزاداران را از درب اصلی دانشگاه به راه می‌اندازیم که دسته روز تاسوعا از درب اصلی دانشگاه حرکت می‌کند و تا درب ایران زمین دانشگاه به عزاداری و سینه زنی می‌پردازد،  دسته روز عاشورا نیز از درب دانشگاه حرکت می‌کند و تا میدان شهید طهرانی مقدم به عزاداری می‌پردازد، سپس در میدان شهید طهرانی مقدم تجمع ۱۵ هزار نفری عزاداران با مداحی میثم مطیعی انجام می‌شود، سپس نماز ظهر آنجا اقامه می‌شود و عزاداران به دانشگاه برمی گردند و اطعامی صورت می‌گیرد و سپس بعدازظهر روز عاشورا را داریم که مراسم مقتل خوانی انجام می‌شود و در شام عاشورا نیز مراسم شام غریبان را داریم.

شریفی با اشاره به حضور خوب دانشجویان گفت: دانشجویان حضور خوبی در این مراسم دارند، اما قشر عام و ساکنین مناطق سعادت آباد و مناطق دیگر نیز بسیار به این هیئت می‌آیند، در واقع تعداد افرادی که به صورت خانوادگی به این هیئت می‌آیند نسبت به دانشجویان کمتر است و تعداد افرادی که در این هیئت شرکت می‌کنند میانگین از شب اول بین ۱۷ هزار نفر و تا شب آخر به ۲۷ هزار نفر می‌رسد.

وی در ادامه گفت: هیئت دانشگاه امام صادق یک هیئت دانشجویی است و هیئت امنایی دارد که متشکل از چند تن از اساتید و دوستان هیئتی می‌باشد. مسئول هیئت نیز از بین دانشجویان از سوی هیئت امنای هیئت انتخاب شده و عضوی از هیئت امنا است. تمام بدنه هیئت و خدام دانشجویان هستند و البته یک تعدادی خادم نیز از بیرون هیئت داریم، اما افراد اصلی و بدنه کار همه دانشجو هستند که کار را اداره می‌کنند و جلو می‌برند و خود دانشگاه نیز پشتیبانی مکان و غذا را به عهده دارد کار آشپزی سه شب آخر نیز با همکاری خود دانشجویان و آشپزخانه دانشگاه انجام می‌شود.

مسئول هیئت میثاق با شهدا اظهار داشت: هیئت میثاق با شهدا به دلیل ویژگی‌هایی که دارد بین هیئت‌های دانشجویی جزو هیئت‌های خوب شناخته می‌شود و خیلی از دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند دانشگاه امام صادق را ابتدا به اسم هیئت میثاق می‌شناسند و بعضا به وسیله این هیئت با دانشگاه آشنا شده اند.

وی افزود: به غیر از ایام محرم و فاطمیه یکی از کارویژه‌هایی که برای هیئت در نظر گرفته ایم بحث تربیتی و اخلاقی دانشگاه است و مبنای خود را بر این گذاشتیم که تا جای ممکن این مسئله را در دانشگاه پوشش دهیم و دانشجویانی که به این دانشگاه می‌آیند و مشغول درس می‌شوند فقط تک بعدی نباشند بلکه به غیر از مباحث مربوط به کلاس درس و خوابگاه به سمت مسائل تربیتی و اخلاقی نیز جذب گردند و ما تلاشمان این است که این دانشجویان را به این سو جذب کنیم و حتی اگر به عنوان خادم شده در هیئت حضور داشته باشند.

شریفی گفت: ما هم چنین جلسات هفتگی نیز هر سه شنبه در دانشگاه داریم که به صورت مداوم برگزار می‌شود این جلسات در ایام تابستان نیز تشکیل شد و افراد مختلفی می‌آیند بحث‌های تشکیلاتی اخلاقی و تربیتی می‌کنند هم چنین جلسات کوچکی در خوابگاه‌های دانشجویی داریم برای افرادی که نمی‌توانند خارج از فضای خوابگاه با برنامه‌ها و این مسائل ارتباط بگیرند.  

شریفی افزود: ما در چند سال گذشته بحث مهدکودک را در هیئت خود داشته ایم و در جلسات هفتگی نیز این مهدکودک برپا است. امسال مسئله مهدکودک جدی‌تر شده است و در بخش خواهران مربیانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده هم چنین یک کار ویژه‌ای که داریم بحث هیئت نوجوانان است که از گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال را در برمی گیرد و یک محوطه جدایی را برایشان در نظر گرفته ایم و آن‌ها سخنران و مداح مخصوص به خود را دارند. کار‌های فرهنگی متناسب با سن خود را در این هیئت دارند و جدایی از کل مراسم نیستند و ما در چند شبی که مخصوص به نوجوانان است مثل شب حضرت قاسم آن‌ها را به داخل مراسم بزرگسالان می‌آوریم چرا که محتوایی که مداح می‌خواهد بخواند متناسب با جوانان است و ما به این موضوع اهمیت می‌دهیم. در مابقی شب‌ها نیز این هیئت دسته و سینه زنی در مسیر را دارند و بعد از اتمام مراسم نزد خانواده هایشان باز می‌گردند.
وی گفت: هم چنین غرفه مادر و کودک نیز در هیئت دایر است و این غرفه برای راحت‌تر بودن خانم‌های باردار و یا خانم‌هایی که بچه کوچک دارند تعبیه شده که می‌توانند راحت‌تر به مسائل جلسه گوش دهند و در فشار جمعیت اذیت نشوند. هم چنین امسال در نظر داریم بحث خیریه هیئت را به صورت جدی پیگری کنیم و آسیب‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی که می‌توانیم داشته باشیم را مورد پردازش قرار دهیم.

شریفی بیان داشت: هر سال دهه اول محرم فراخوان می‌دهیم برای غرفه‌های متعددی که داریم و متقاضیان طرح هایشان را برای ما می‌فرستند. کارگروه‌های ما طرح‌ها را بررسی می‌کنند و طرحی که متناسب با شعار سال هیئت می‌باشد چه در زمینه فرهنگی و چه در زمینه فروش اقلام منتخب می‌شود امسال شعار هیئت ما این است «من کجای سپاه حسینم» که با تاکید بر سه محور جنگ اقتصادی، تداوم انقلاب در راه عاشورا و وظیفه شناسی انتخاب شده است. آنچه ما در تمام فضای هیئت ارایه می‌دهیم با توجه به این سه مورد و شعار است لذا پرداختن به بحث‌هایی که در راستای شعار ما است مثل حمایت از کالای ایرانی از موارد اصلی و مورد توجه ما در هیئت است.  برای مثال ما امسال نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی را داریم که در واقع از تولید کننده خواسته‌ایم که بیاید و اجناسش را با توجه به اینکه در آغاز سال تحصیلی جدید هستیم و به جهت حمایت از تولید داخلی به فروش برساند. هم چنین در بخش بانوان غرفه عفاف و حجاب را داریم که محصولات مرتبط با حجاب اسلامی ایرانی در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هیئت دانشگاه امام صادق میثاق با شهدا هیئت دانشجویی محرم97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید

به گزارش همشهری آنلاین سید حجت کریمی - مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پیشین باشگاه استقلال - درباره موضوع واگذاری باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج فارس حرف های جالبی می زند.

او در این خصوص گفت: از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم و امیدوارم از این لحظه به بعد باشگاه استقلال با پشتوانه مردمی و هواداران میلیونی اش کمترین دغدغه را از بابت مسائل مالی داشته باشند و به شکل کاملاً حرفه‌ای در ادامه رقابت‌های این فصل و فصل آینده حضور پیدا کند.

مدیران فعلی را برای آورنده‌شان پس بفرستید

وی افزود: ضمن تبریک به خریداران سهام باشگاه استقلال توصیه می‌کنم حتماً در تغییر هیئت مدیره مستقر، زمان را از دست ندهند و همه این افراد را با یک اسنپ به دم خانه آقای قربان‌زاده بفرستند و همان جا پیاده کنند. چون کارنامه آنها در این ماه‌ها مشخص می‌کند که هیچ اتفاق مثبتی در استقلال رخ نداده است.

یک مدیر در باشگاه کار می‌کرد که به همین علت بیرونش کردند

عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: متاسفانه در هیئت مدیره‌ای که هیچکس در آن کاری انجام نمی‌داد، یک نفر کار می‌کرد که اتفاقاً به همان دلیل که چون کار می‌کرد او را کنار گذاشتند. اسمش را هم می‌گویم، او علیرضا خانی بود که انصافاً در طول مدت زمانی که من در باشگاه حضور داشتم اهل حلال و حرام بود و ریز مسائل و اعداد و ارقام ورودی و خروجی باشگاه را از زیر ذره بین رد می‌کرد ولی در نهایت تحملش نکردند.

موافق عزل نکونام حالا حامی‌اش شده است!

کریمی ادامه داد: به عزیزانی که از این پس می‌خواهند استقلال را اداره کنند پیشنهاد می‌کنم افرادی را بیاورند که هدفشان از بودن در هیأت مدیره گرفتن بلیت بازی و پیراهن تیم نباشد. جالب است که یکی از همین افراد تا دیروز نامه عزل جواد نکونام را امضا می‌زد و حالا حامی‌اش شده و می‌گوید او تا سه سال دیگر هم قرارداد دارد.

در کدام دوره مدیراستقلال حقوق ۶۰ میلیونی گرفته؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال همچنین در واکنش به موضوع مطرح شده درباره انتشار دریافتی‌های یکی از مدیران پیشین باشگاه خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌دانم پیش از این هیئت مدیره باشگاه حقوقی دریافت نمی‌کردند و این هم در نوع خودش جالب است که حالا اعضای هیئت مدیره ماهی ۶۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. خیلی جالب است که بعضی از همین آقایان حتی یک بار هم در جلسات هیئت مدیره حضور پیدا نکرده‌اند.

امیدورام استقلال قربانی کارشکنی آقایان نشود

کریمی در پایان گفت: روزهای حساس و مهمی در پیش روی استقلال است تیمی که تا اینجا توانسته با وجود همه مشکلات هوادارانش را راضی نگه دارد حیف است که در پایان این مسیر به خاطر زیاده خواهی‌های عده‌ای و یا کارشکنی‌های گروهی دیگر نتواند دل میلیون‌ها هوادار را شاد کند و یکی جام دیگر به کلکسیون جام‌های باشگاه بیافزاید.

کد خبر 846514 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید
  • آغاز هفته کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه