Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@18:30:32 GMT

خطوط پیشانی در مورد سلامت قلب خبر می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۱۰۳۸

خطوط پیشانی در مورد سلامت قلب خبر می‌دهند

ساعت24 - هیچ‌کس از چین و چروک خوشش نمی‌آید اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند برخی از چین و چروک‌ها می‌توانند نشان دهنده چیزی به‌جز پیری باشند و علامتی برای بیماری قلبی و عروقی باشند.

هیچ‌کس از چین و چروک خوشش نمی‌آید اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند برخی از چین و چروک‌ها می‌توانند نشان دهنده چیزی به‌جز پیری باشند و علامتی برای بیماری قلبی و عروقی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات اخیری که در فرانسه انجام شده، محققین به این نکته پی بردند که افرادی که به جز خطوط عادی مربوط به افزایش سن، خطوط عمیق و متعددی روی پیشانی خود دارند، بیشتر از آن‌هایی که خطوط پیشانی طبیعی دارند، بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

نویسنده این تحقیقات اعلام کرد اگر تحقیقات بعدی هم این تحقیق را تاکید کنند، با نگاه کردن به پیشانی یک نفر خیلی ساده و کم هزینه می‌توان خطر بیماری‌های قلبی افراد را تشخیص داد.

محققین می‌گویند شما نمی‌توانید عوامل احتمالی مانند کلسترول بالا و یا فشار خون را ببینید یا حس کنید؛ ما هم خطوط و چین و چروک پیشانی را به عنوان یک علامت بررسی کردیم چرا که بسیار ساده و ملموس است. نگاه کردن به صورت یک نفر می‌تواند بمانند یک هشدار باشد و بتوانیم توصیه‌‌‌های مورد نیاز برای کاهش بیماری‌‌های قلبی را به او بدهیم.

همچنین محققین اضافه کردند که بررسی چین و چروک پیشانی، جای ارزیابی احتمالات اولیه مثل فشار خون بالا و میزان کلسترول را نمی‌گیرد. اما اگر فردی دارای چند خط عمیق روی پیشانی خود بود، می‌توان این چین و چروک را مانند یک پرچم قرمز به نشانی از تصلب شرائین یا گرفتگی عروق دانست.

پروفسور گرگ فونارو می‌گوید: هنوز دلیل دقیق این ارتباط کاملا مشخص نیست اما عواملی که منجربه پیری زودرس پوست می‌شود، می‌تواند باعث پیری زودرس رگ‌ها هم بشود. در تحقیقاتی که قبل‌تر انجام شده است ارتباطی میان علائم ظاهری مثل کچلی سر آقایان، چروک شدن لاله گوش و چربی پلک (تجمع کلسترول زیر لایه پوست)، با مشکلات قلبی پیدا شد.

در تحقیقات جدید اطلاعات بیش از ۳۲۰۰ فرد بالغ که سن‌شان بین ۳۲، ۴۲، ۵۲ و ۶۲ سال بود را مورد بررسی قرار دادند. شرکت‌ کننده‌ها مورد بررسی توسط پزشکان قرار گرفتند و چین و چروک پیشانی ‌آن‌ها براساس میزان عمق و تعداد رده‌بندی شد. رده ۰ به معنی بدون چین و چروک و رده ۳ به معنی چین و چروک زیاد پیشانی بود. این شرکت‌ کننده‌ها برای ۲۰ سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند و ۲۲۳ نفر از آن‌ها به دلایل گوناگون فوت کردند.

افرادی که میزان چین و چروک پیشانی آن‌ها در رده ۱ قرار گرفته بود، ۵ برابر بیش‌تر به علت مشکلات قلبی جان خود را از دست دادند و افرادی که میزان چین و چروک پیشانی آن‌ها در رده ۲ و ۳ قرار داشت، حدودا ۱۰ برابر بیشتر از افرادی که در رده ۰ قرار داشتند بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست دادند. این نتایج حتی بعد از در نظر گرفتن دیگر فاکتور‌های تاثیرگذار در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، تغییری نکرد. فاکتورهایی مثل سن، جنسیت، استعمال دخانیات، میزان تحصیلات، فشار خون، ضربان قلب، میزان توده چربی بدن و دیابت.

نتایج جدید توصیه می‌کند وجود یا عدم وجود چین و چروک پیشانی، می‌تواند خطر ابتلا یا مرگ در آینده را پیش‌بینی کند و همچنین مشخصا به عنوان چیزی بیش از خطوط عمیق پوست مورد بررسی قرار گیرند. این تحقیقات برای تکمیل و تایید بیشتر نیاز به تحقیقات گسترده‌تر بر روی افراد در آینده دارد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چین و چروک پوست سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها