Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:24:31 GMT

سهم مردم از درآمدهای کمیته امداد 15 درصد است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۱۰۴۵

سهم مردم از درآمدهای کمیته امداد 15 درصد است

تهران- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با افزایش مستمری مددجویان این نهاد از سوی دولت، سهم مردم از درآمدهای کمیته امداد از حدود 25 درصد به 15 درصد رسیده است.

فقر و تنگ دستی تقریبا در همه جوامع وجود دارد، عده ای به دلیل اشتباهی کوچک، حوادث، تورم یا رکود اقتصادی دارایی خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علل فقر تنها به این موارد محدود نمی شود، بخشی از فقرا نیز درگیر فقر نسلی هستند، یعنی پدران و مادران آنها نیز جزو فقرا بودند و با گذر نسل نتوانستند خود را از این مشکل رهایی بخشند.
بسیاری از نهادهای مردمی فعال در این حوزه نیز از بین نسلی شدن فقر نگران هستند و از این رو به آموزش مهارت های لازم به کودکان و نوجوانان می پردازند.
نهادهای دولتی در قالب کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی از جمله نهادهای مطرح در حوزه کمک به نیازمندان و کاهش فقر در جامعه به شمار می روند و تعداد زیادی تشکل مردم نهاد (NGO) نیز در حوزه فعالیت جدی دارند.
کمیته امداد که از ابتدای انقلاب با دستور امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد حدود یک میلیون و نیم خانوار را تحت پوشش خود قرار داده است.
دولت دوازدهم از سال گذشته به منظور مبارزه با فقر مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را سه برابر افزایش داد. بر اساس آمار هر یک نفر تحت پوشش امداد 108 هزار تومان، خانواده 2 نفره 215 هزار تومان، خانواده سه نفره 289 هزار تومان، خانواده چهار نفره 384 هزار تومان و خانواده پنج نفره تحت پوشش 416 هزار تومان ماهانه از دولت دریافت می کنند که البته کمیته امداد نیز مبلغی بین 50 تا 100 هزار تومان به افراد تحت پوشش پرداخت می کند.
حالا موضوع مهم این است که سهم مردم در درآمدهای کمیته امداد چه میزان است.
علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفت گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: سهم خیران از درآمدهای کمیته امداد 15 درصد است.
به گفته این معاون کمیته امداد، خیران در قالب صدقه، زکات، طرح اکرام، ایتام و محسنین به نیازمندان کمک می کنند.
وی با اعلام اینکه پیش از افزایش مستمری مددجویان از سوی دولت این میزان حدود 20 تا 25 درصد بود، افزود: دولت وظیفه اش را در خصوص رفع فقر در جامعه به خوبی انجام داده است.
عسگریان گفت: کمیته امداد امام خمینی با توجه به شرایط جدید جامعه و آغاز تحریم ها برنامه های زیای را در مرحله اجرا دارد و قصد دارد مشارکت منابع مردمی را گسترش دهد و شبکه وسیعی از افراد حقیقی و حقوقی را به جمع خیران بیفزاید.
وی افزود: البته رفع فقر نیز مانند ایجاد اشتغال نیازمند مشارکت جدی تمام نهادهای مرتبط و خیران است.
اجتمام*3377*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد سهم مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی عرب اسدی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی  بسطام  گفت : این لوازم شامل یخچال، آبگرمکن، فرش، پنکه، ماشین لباسشویی و اجاق گاز به ارزش ۶۷۰ میلیون تومان  است .

وی افزود : باتوزیع این اقلام نیاز وسایل گرمایشی و سرمایشی خانواده های مددجوی کمیته امداد در بسطام رفع شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است