Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش حزب الله به خبر مذاکرات مخفیانه با ترامپ، اظهارات جدید جان کری در مورد برجام، دیدار پوتین با رهبر انقلاب در حاشیه نشست سوریه، درخواست برلین از مسکو برای جلوگیری از حمله دمشق به ادلب و مخالفت اردن با پیشنهاد ترامپ در مورد کرانه باختری از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از آمادگی خود برای مذاکره با طرف ایرانی در خصوص موارد اختلاف خبر داد.

وی پس از دیدار با امیر کویت همچنین از احتمال دیدار خود با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران سخن گفت.

روحانی قرار است برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا برود.

ترامپ که پیشتر نیز مدعی شده بود حاضر است با ایران مذاکره کند، بار دیگر گفت اگر ایرانی ها بخواهند، با آنها مذاکره می کند.

به ادعای ترامپ ایران در حاضر حاضر در وضعیت بحرانی است و تنها به فکر نجات خود به عنوان یک کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد در صورت وقوع کشتار در ادلب، واشنگتن خشمگین خواهد شد.

واکنش حزب الله به خبر مذاکرات مخفیانه با ترامپ

«حزب‌الله لبنان» هرگونه مذاکرات مخفیانه با آمریکا و توافق با این کشور برای خروج از سوریه در ازای دریافت امتیازاتی را تکذیب کرد.

پیشتر رسانه‌های لبنانی از دیدار محرمانه هیات آمریکایی با مقام‌های اطلاعاتی سوریه در ماه ژوئن خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند نمایندگان واشنگتن پیشنهاد خارج شدن نیرو‌های آمریکایی از سوریه را در ازای خارج شدن متحدان ایران از این کشور، تبادل اطلاعات درباره تروریست‌ها و گرفتن سهمی از فروش نفت سوریه، ارائه کردند.

معاون دبیرکل حزب‌الله امروز این خبر را تکذیب کرده و گفت که حتی اگر این پیشنهاد مطرح شده باشد، از سوی حزب‌الله توافقی در این رابطه صورت نگرفته است.

جان کری: برجام قوی‌ترین توافق هسته‌ای روی زمین است

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در یک مصاحبه جدید، باز هم مواضع دونالد ترامپ به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای ایران را به باد انتقاد گرفت.

او به شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: «امروزه توافق هسته‌ای ایران، قویترین توافق هسته‌ای در سیاره زمین است. دونالد ترامپ طبق معمول دونالد ترامپ اصلا نمی‌داند که درباره چه چیزی حرف می‌زند وقتی که او این توافق را محکوم می‌کند و آن را بدترین توافق می‌خواند. ما ظرفیت و توانایی ایران برای تولید سلاح اتمی را برای ۱۵ سال اینده و شاید برای همیشه از بین برده‌ایم. من نمی توانم بگویم که آنها چه مسیری را انتخاب خواهند کرد اما اگر آنها مسیر حرکت به سمت تولید سلاح اتمی را در پیش گیرند ما از آن اطلاع خواهیم یافت».

وزیر خارجه دولت «باراک اوباما» سپس گفت که به رغم خروج دونالد ترامپ از این توافق، روسیه، انگلیس، اتحادیه اروپا، چین و بقیه جهان خواهان حفظ برجام هستند.

وی با ابراز امیدواری برای کنار زدن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۰ تاکید کرد، «من فقط این موضوع را به خاطر اینکه از یک حزب دیگر هستم نمی‌گویم. آنچه که اکنون در حال اتفاق افتادن است، خطرناک است».

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین تاکید کرد که ترامپ از انجام دادن وظایف و مسئولیت‌های ریاست جمهوری ناتوان است.

سناتور اسبق آمریکایی از سناتورهای جمهوری‌خواه به دلیل «بی توجهی به سوگندشان» برای حفاظت از قانون اساسی و منافع مردم آمریکا انتقاد کرد و گفت: به جز دو یا سه سناتور جمهوری خواه که البته یکی از آنها درگذشته(جان مک کین)، بقیه به فکر حزب، منصب و حفاظت از رئیس‌جمهور هم حزبی‌شان هستند.

دیدار پوتین با رهبر انقلاب در حاشیه نشست سوریه

«یوری اوشاکوف» مشاور رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست سوریه در تاریخ ۷ سپتامبر در تهران، با «آیت الله سید علی خامنه ای» رهبر انقلاب اسلامی، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدارهای دو جانبه خواهد داشت.

اوشاکوف گفت: تهران محلی برای دیدار های دوجانبه خواهد بود. و ما در حال برنامه ریزی برای دیدار دو جانبه پوتین با رهبر و رئیس جمهور ایران و همینطور رئیس جمهور ترکیه هستیم.

وی افزود که موضوع دیدارهای پوتین با مقامات ایرانی در مورد سوریه و برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، خواهد بود.

درخواست برلین از مسکو برای جلوگیری از حمله دمشق به ادلب

دولت آلمان از روسیه درخواست کرده است که رهبری سوریه را از حملات برنامه ریزی شده به ادلب باز دارد.

"اولریک دمر"، معاون سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت که ما از روسیه انتظار داریم که دولت سوریه را از چنین فاجعه ای بازدارد. بخصوص باید سازمان های کمکی بشر دوستانه دسترسی بدون مانعی به این منطقه داشته باشند. ادلب آخرین منطقه تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم تاکید کرده است که یک حمله جدید به ادلب پتانسیل این را دارد که تبدیل به یک فاجعه واقعی شود. همچنین وزارت کشور آلمان هم شرایط را مورد ارزیابی قرار می دهد.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان البته در این باره گفته است که ما هیچ گونه اطلاعات اساسی درباره جنبش های پناهندگی جدید احتمالی از این منطقه نداریم.

به این ترتیب  در حالی که بسیاری رسانه ها حمله به شورشیان در ادلب را آخرین جبهه اسد برای پیروزی در جنگ علیه تروریست ها ارزیابی می کنند، اما کشورهای غربی تلاش می کنند تا با هشدارهایی از این مسئله جلوگیری کنند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم  روز گذشته درباره حمله به مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه به دولت این کشور هشدار داده است. وی درباره عواقب انسانی چنین اقدامی هشدار داده است.

مخالفت اردن با پیشنهاد ترامپ در مورد کرانه باختری

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن می‌گوید کشورش با طرح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تشکیل کنفدراسیون بین اردن با کرانه باختری فلسطین مخالف است.

به گزارش خبرگزاری عمون اردن، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاه این کشور با ایده ایجاد کنفدراسیون بین کشورش و کرانه باختری مخالف است.

او گفت: «هر سال می‌شنویم کنفدراسیون، و جواب ما این است: «کنفدراسیون با چه کسی؟ این مسئله برای اردن یک خط قرمز است».

او این اظهارات را در دیداری که با بازنشته‌های و کهنه سرباز‌های ارتش اردن داشت به زبان آورد و گفت که «همه از موضع قوی و شجاع در این ارتباط خبر دارند؛ من از هیچ توطئه علیه اردن در رابطه با مسئله فلسطین هیچ ترسی ندارم».

عبدالله دوم ادامه داد: «موضع اردن ثابت و پا برجاست و اینکه هیچ گزینه برای راهکار دو دولتی و ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی وجود ندارد و هر طرحی خارج از آن بی‌ارزش و بی‌اعتبار است».

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد ایجاد (حکومت) کنفدراسیون اردن-فلسطین را داده و وی به شرط اینکه رژیم صهیونیستی بخشی از آن باشد، با پیشنهاد مذکور موافقت کرده است.

گفته می‌شود پیشنهاد کنفدراسیون ترامپ در راستای طرح او معروف به «معامله قرن» به محمود عباس پیشنهاد شده است.

بر اساس طرح معامله قرن آمریکا، راهکار دو دولتی (ایجاد کشور فلسطین و کشور اسرائیل) منتفی شده و به جای کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، وطنی جایگزین برای فلسطینیان در بخش‌هایی از کرانه باختری، جنوب سرزمین‌های اشغالی و غزه ایجاد خواهد شد و مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی که بیش از ۵ میلیون نفر هستند به مل منتفی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه ایران برجام روسیه آمریکا اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو سازمان اینترپل در شهر لیون فرانسه شرکت کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ­۱۹۶ کشور دنیا در این نشست شرکت داشتند، افزود: در این نشست جرائم مختلف از جمله جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرایم خشن و نحوه برخورد با آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل گفت: در حاشیه این نشست، چندین ملاقات دو جانبه و چند جانبه با مقامات ارشد پلیس کشور‌های شرکت کننده و مدیران بخش‌های تخصصی سازمان اینترپل داشتیم.

سردار کریمی افزود: در این دیدار‌های هیئت انتظامی ایران در خصوص استرداد متهمانی که تحت تعقیب هستند و اعلان قرمز آنها صادر شده است، با برخی کشور‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش