Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید آیت ا... مدنی با سخنرانی آیت ا.. علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان (۱۸ و ۱۹ شهریور) در مسجد مهدیه همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سی و هفتمین سالگر شهادت شهید آیت ا... مدنی با سخنرانی  آیت ا.. علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان (18 و 19 شهریور) در مسجد مهدیه همدان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهید مدنی سه شنبه ( 20 شهریور) ساعت 8 صبح  در بیت شهید مدنی جنب مدرسه آیت ا.. آخوند برگزار می شود.

 

میراسدالله مدنی دهخوارقانی نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان و امام جمعهٔ تبریز بود که حین اقامهٔ نماز، مورد سؤقصد قرار گرفته و کشته شد. این شهید بزگوار به عنوان «دومین شهید محراب انقلاب اسلامی» یاد می‌شود.

 

درسال  ۱۲۹۳ هجری خورشیدی در آذرشهر از توابع تبریز، به دنیا آمد. در چهار سالگی مادر خود را از دست داد و نزد نامادری و پدرش آقا میرعلی بزرگ شد.

 

مدنی دروس ابتدایی علوم دینی را در حوزه علمیه یزد فراگرفت و برای ادامهٔ تحصیل عازم قم شد و در آن‌جا تحصیلات خود را به پایان رساند. وقتی نواب صفوی مصمم به مبارزهٔ مسلحانه شد، در تهیهٔ جنگ‌افزار وی را یاری کرد.

 

 سپس چندین سال در حوزهٔ علمیهٔ نجف به تدریس مشغول گشت. در حوزهٔ نجف در بین دوستان معروف بود که «اسلحه‌ای که نواب صفوی تهیه کرد با پول کتاب‌های مدنی بود. از جمله شاگردان او در این دوره می‌توان به عارف حسینی اشاره نمود.

 

در سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت و بر اثر مخالفت با حکومت پهلوی دوم به کنگان تبعید شد. به دنبال مبارزات مدنی، وی طی دهه ۱۳۴۰ چندین بار توسط ساواک دستگیر و تبعید شد. در چنین شرایطی مدنی به بیماری سل ریوی مبتلا شد. با برررسی پرونده پزشکی مدنی و قوت گرفتن احتمال درگذشت مدنی در اثر این بیماری، ساواک برای فرار از فشارهای طیف مذهبی جامعه در سال ۱۳۵۱ مدنی را به دره مرادبیک در حوالی همدان تبعید کرد.

 

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران برای حل مشکلات مردم شهر همدان به صورت موقت، به امامت جمعه آن شهر منصوب گردید. در اولین انتخابات مجلس خبرگان به نمایندگی از همدان به مجلس راه یافت. در آبان سال ۱۳۵۸ سید روح‌الله خمینی وی را به عنوان امام جمعه تبریز منصوب کرد.

 

مدنی سرانجام در ۲۱ شهریورماه ۱۳۶۰ در حال اقامهٔ نماز جمعه ترور شد. مسئولیت ترور او را سازمان مجاهدین خلق ایران بر عهده گرفت. اسدالله مدنی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی لقب گرفته‌است.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور پیرغلامان حسینی ادلب شیراز نشست خبری استان همدان ترامپ افزایش قیمت آیت ا مدنی سالگرد شهادت استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم

معاونان سپاه بیت‌المقدس و استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان جزئیات اعزام زائران کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) را تشریح کردند. - اخبار استانها -

سرهنگ سعید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح جزئیات اعزام زائران کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) پرداخت و اظهار داشت: امسال 4 هزار نفر از زائران و شیفتگان حضرت امام(ره) در این برنامه در تهران شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سخنران این برنامه طبق سال‌های گذشته، مقام معظم رهبری است، گفت: زائران همه کشور به ویژه استان کردستان از بیانات راهبردی حضرت آقا بهره‌مند خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با ذکر اینکه در همین زمینه؛ کمیته‌های مختلفی از جمله پشتیبانی، فرهنگی، ثبت‌نام و اعزام زائران و... تشکیل شده است، افزود: همه دستگاه‌ها جهت برگزاری باشکوه این برنامه اعلام آمادگی کرده تا سیزدهم و چهاردهم خردادماه زائران کردستانی اعزام شوند.

شعبانی بیان کرد: از 7 کمیته تشکیل شده، 2 کمیته «ثبت‌نام و اعزام» متعلق به سپاه کردستان بوده که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم ویژه ثبت‌نام اقشار مختلف انجام و 160 دستگاه اتوبوس نیز زائران را جابجا خواهد کرد.

عبدالله‌ رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه 4هزار نفر از مردم ولایت مدار کردستان در سالروز رحلت به امام خمینی(ره) به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها جهت حضور مشتاقان و زائران به حرم مطهر و برگزاری باشکوه برنامه‌های ویژه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) استفاده شده است.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها جهت اعزام باشکوه پای کار آمده و قول مساعد داده‌اند، افزود: امیدواریم امسال زائران پرشور و شوق‌تر از سنوات گذشته اعزام شوند. استانداری نیز جهت پذیرایی و تدارکات لازم همکاری خواهد کرد.

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه حضرت امام(ره)، از تمهید مقدمات ویژه بزرگداشت باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) خبر داد و عنوان کرد: اعتبار لازم جهت تهیه ملزومات سفر اختصاص خواهد یافت.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • هفتمین نشست مقامات عالی‌رتبه خزر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه