Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید تقی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ضرورت برخورد با متخلفان ارزی گفت: درخصوص ارز دولتی توزیع‌شده، اینکه تنها روی بحث واردکنندگان موبایل تمرکز کنیم و سایر ارزهای دولتی را رها کنیم، درست نیست. متاسفانه ما در برخورد با مسائل و نظارت روی آن‌ها نگاه جامع نداریم؛ گاهی روی یک مبحث تمرکز می کنیم و مباحث دیگر را رها می‌کنیم؛ درخصوص محاکمه دریافت‌کنندگان متخلف ارز دولتی نیز همین اتفاق افتاده است و ما فقط روی واردکنندگان موبایل متمرکز شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه به هر فردی که نیاز به ارز دولتی دارد ارز مورد نیاز تخصیص داده شود خیلی چیزها به هم ریخت. این یک اشتباه بود. معلوم شده که برخی ثبت سفارش‌ها غیرواقعی بوده است. برخی کالایی را وارد کرده‌اند که داخل کشور تولید می‌شده و نیازی به واردات آن نبوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نباید تنها روی واردکنندگانی که با ارز دولتی گوشی‌های موبایل به کشور آوردند و به قیمت آزاد به فروش رساندند تمرکز شود و سایر متخلفان رها باشند، اظهار داشت: برخی افراد برای واردات دارو ارز دولتی دریافت کرده‌اند اما به جای دارو لوازم آرایشی وارد کرده‌اند. آمارهایی که وزارت صنعت از دریافت‌کنندگان ارز دولتی ارائه کرده گسترده است و اینکه فقط روی یک صنف تمرکز کنیم و بقیه در حاشیه امن قرار گیرند، اشتباه است.

کبیری با بیان اینکه ما در بسیاری کارها افراط و تفریط داریم، خاطرنشان کرد: البته می‌بایست حتما به بحث واردکنندگان گوشی موبایل با ارز دولتی هم پرداخته شود اما این صنف تنها صنف متخلف نیست. باید نظارت دقیق انجام دهیم و هر صنفی را که از ارز دولتی سوءاستفاده کرده است، مورد مواخذه قرار دهیم. قطعا برخی افراد دانه‌درشت هم در میان متخلفان وجود دارد که رسیدگی به پرونده آنان هم واجب است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز دارو موبایل واردات تخلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۱۲۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه تخلف اعلامی را در پی گزارش مردمی از سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و در بازرسی از اسناد و مدارک یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل