Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:50:43 GMT

متخلف قطع درختان در سبزوار دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۲۴۲۷

متخلف قطع درختان در سبزوار دستگیر شد

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره یک قاچاقچی چوب که اقدام به قطع 40 اصله درخت تاغ در تاغزارهای این شهرستان کرده دستگیر شد.

عباسعلی کیانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده فردی مشکوک در منطقه تاغزار روستای کریم آباد بخش ششتمد ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این فرد را شناسایی و بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این فرد 40 اصله درخت تاغ را قطع کرده بود و با استفاده از دو کوره ذغال در مجاورت جنگل تاغزار اقدام به تهیه ذغال از چوب این درختان می کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار فرد متخلف را سابقه دار ذکر و بیان کرد: پرونده وی جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.
قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزارهای سبزوار است که سودجویان با هدف تهیه ذغال نسبت به قطع آنها اقدام می کنند. 50 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شنهای روان و کاهش ریزگردها نقش موثری دارند اما به سبب کمبود نیروی حفاظتی در منطقه، تاغزارها در معرض تهدید سودجویان قرار دارند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي قطع درختان تاغ سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان سنجش: بازداشت ۴ کنکوری متخلف

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم، دیروز ۴ مورد دستگیری داشتیم؛ یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسش‌نامه گرفت دستگیر شد؛ یک مورد هم در جنوب و ۲ مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در مناطق سیل‌زده موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.


دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • رئیس سازمان سنجش: بازداشت ۴ کنکوری متخلف
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل