Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:31:19 GMT

رطوبت و شرجی هوا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۳۰۵۶

رطوبت و شرجی هوا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می‌یابد

گچساران- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند شرجی و رطوبت هوا که از روز سه شنبه در مناطق گرمسیری این استان شروع شده تا 48 ساعت آینده ادامه می‌یابد.

ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رطوبت هوا در ایستگاه‌های هواشناسی مناطق گرمسیری دوگنبدان و دهدشت در 24 ساعت گذشته به بیش از 37 و 55 درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: گرد و خاک و بارش باران از دیگر پدیده‌های هواشناسی این استان در شبانه روز آینده است.
بهره مند تصریح کرد: حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان گرم‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد در 24 ساعت گذشته 39.7 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
وی افزود: حداکثر دمای هوای ایستگاه‌های هواشناسی امامزاده جعفر و دهدشت 39.6 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: حداکثر دمای هوای شهرهای یاسوج و سی سخت 31.8 و 31.2 درجه سانتیگراد ثبت شد.
وی گفت: شهرهای یاسوج و سی سخت با 15 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
8143/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات شرجي هوا كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از بارش باران در گچساران، کهگیلویه و باشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی کرمی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بارندگی‌ها در اغلب نقاط استان شروع شده‌است، هواشناسی برای امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها فردا از شدت بیشتری برخوردار است، افزود: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و گردشگرپذیر بودن استان، همچنین آغاز کوچ عشایر هواشناسی برای استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اوج بارش‌ها صبح پنج‌شنبه تا شب خواهد بود و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم حضور در حاشیه رودخانه‌ها توصیه شده‌است، گفت: با توجه به مه غلیظ و کاهش دید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات برای جلوگیری از تصادفات را مدنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی و شیلات تدابیر لازم را اتخاذ کند، تصریح کرد: این سامانه بارشی بیشتر جنوب و جنوب غربی استان و شهرهای گچساران، کهگیلویه، باشت و حتی مسیر بابامیدان به یاسوج را درگیر می‌کند.

کرمی با بیان اینکه در طول بارش‌ها دما کاهش نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: دمای هوا امروز ۱۰ درجه بالای صفر است و فردا افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هشدار سطح زرد هواشناسی برای روزهای جمعه تا شنبه به قوت خود باقی است، همچنین سه شنبه هفته آینده مجدداً سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

کد خبر 749797

دیگر خبرها

  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دیروز
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد