Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@01:32:52 GMT

ضرورت سپردن مسؤولیت به جوانان اندیشه ورز و خلاق

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۳۵۶۶

ضرورت سپردن مسؤولیت به جوانان اندیشه ورز و خلاق

انتصاب های جدید در رأس سازمان تبلیغان اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، درس های مهمی برای مسؤولان ارشد کشور به همراه دارد که باید به آن ها توجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، به نظر می رسد دو اتفاق اخیر در کشور، نگاه جدیدی را در عرصه مدیریتی ترویج می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دو اتفاق، انتصاب دو جوان شایسته و خلاق از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست دو نهاد فرهنگی و البته جریان ساز است؛ یکی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین قمی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و جایگزینی وی به جای حجت الاسلام و المسلمین خاموشی و دیگری منصوب کردن حجت الاسلام و المسلمین رستمی به ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پایان مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان.

باید گفت این دو فرد، به معنای واقعی جوانانی هستند که ضمن بهره مندی از نیرو و نشاط جوانی، شناخت کافی و درستی از حوزه انتصابی خود در آن دو سازمان و نهاد دارند و می کوشند تا به بهره مندی از تجربیات رؤسای قبلی و همچنین استفاده از نظرات صائب و کارشناسانه هیأت امنا و شورای مدیریتی سازمان های متبوع خود، طرح جدیدی درافکنند و گام جدیدی را به پیش بردارند.

و اما این انتصاب ها، درس های جدیدی در عرصه مدیریتی کشور و برای مسؤولان ارشد نظام خواهد داشت:

یک . اطمینان عالی ترین مقام کشور در انتصاب دو جوان به ریاست دو نهاد مهم فرهنگی و سپردن مسؤولیتی مهم به آنان، نشان می دهد که زین پس، این نگاه باید در بدنه مدیریتی کشور تقویت و پیگیری شود؛ به بیان دیگر لازم است تا مسؤولان عالیرتبه و از جمله رؤسای سه قوه، معاونانشان و همچنین وزرا، بیش از پیش در سپردن مسؤولیت به جوانان کاربلد و البته جویای نام، بویژه جوانانی که تجربه ای هر چند اندک در حوزه تخصصی کاری خود دارند و در عین حال، خلاقیت و نوآوری را همواره دنبال کرده و می کنند؛ همت گمارند و بر این منهج باقی بمانند.

دو . برای تقویت این نگاه، لازم است تا مسؤولان ارشد کشور، با تشکیل دادن شورای های مشورتی از جوانان متخصص و متعهد، بستر را برای انتقال و سپردن مسؤولیت به آنان تسهیل سازند؛ البته تجربه نشان داده که برخی از مسؤولان ارشد کشور به این امر چندان اعتقادی ندارند و یا در این زمینه، کُند و بطئی نشان می دهند؛ از این رو لازم است تا این روند، روال قانونی خود را طی کند و با مصوبه ای از سوی نمایندگان مردم یا طرحی کارشناسی شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی همراه باشد.

سه . مسؤولان ارشد کشور نباید در این امر تردید به خود راه دهند که عدم استفاده درست از جوانان در پُست های مدیریتی کشور، آینده مدیریت را در این کشور و نظام با چالش جدی مواجه خواهد کرد؛ چراکه انتقال درست و اصولی مدیریت ها از نیروهای کارکُشته و پیشکسوت به جوانان فعال و بانشاط، یکی از اصول دائمی مدیریت بوده، هست و خواهد بود. البته تردید برخی از مسؤولان در ضرورت این انتقال قدرت، علاوه بر اجبار قانونی، نیاز به آموزش هم دارد تا ذهنیت ها درباره این مسأله اصلاح و ضرورت آن، درک شود.

کوتاه سخن آن که تدبیر جدید رهبر معظم انقلاب در واگذاری مسؤولیت های مهم به جوانان، یکی از مهم ترین درس های انقلاب اسلامی برای این روزهای مسؤولان ارشد کشور است؛ درسی که باید آن را فهم کرد و به کار بست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

رضایی ضمن تقدیر از عملکرد نوآورانه راهیان نور امسال از تداوم ارتباط فرماندهان جنگ و حضور مستمر آنان در راهیان نور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، محسن رضایی که در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با وی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد.

 در  این دیدار ،سرهنگ حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد راهیان نور کشور در راهیان نور کشور از حضور سردار سرلشکر محسن رضایی در مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام اوج راهیان نور تقدیر کرد.

در ادامه، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن ارائه گزارش عملکرد و قدردانی از سرلشکر رضایی در جهت حضور در یادمان شطعلی و روایت گری برای دانشجویان و گزارشی از عملکرد راهیان نور دانشجویی در قرارگاه علم الهدی از برگزاری دوره های تخصصی راویان جوان دفاع مقدس توسط این سازمان خبر داد.

در پایان این دیدار، نشان خادم الشهدا و لوح سپاس  توسط دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به نمایندگی از خادمین شهدا به سردار سرلشکر محسن رضایی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد