Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@23:11:18 GMT

پرواز در مدت زمان نامحدود با شارژ لیزری پهپادها

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۳۶۲۶

پرواز در مدت زمان نامحدود با شارژ لیزری پهپادها

رکنا: محققان ساخت سیستمی که به وسیله لیزر پهپادها را شارژ کند را آغاز کردند.

محققان مشغول ساخت سیستمی هستند که به وسیله لیزر پهپادها را شارژ می کند و به این ترتیب آنها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش  دیلی میل، محققان ارتش آمریکا مشغول ساخت پهپادهایی است که می توانند برای مدت زمانی نامحدود در آسمان بماند و به گشت زنی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پهپادها برای شارژ دوباره باتری های خود به مقر اصلی برنمی گردند، بلکه یک سیستم لیزری می تواند به راحتی برق را برای آنان ارسال کند.

محققان «مرکز مهندسی و توسعه تحقیقات مخابرات-الکترونیک» ارتش آمریکا در مریلند مشغول توسعه این سیستمی هستند که در آن از لیزرها و سلول های فتوولتائیک کمک گرفته می شود.

این پروژه می تواند از فاصله ۵۰۰ متری پهپادها را شارژ کند، به این ترتیب پهپادها می توانند برای مدت زمانی نامحدود در آسمان بمانند.

سیستم مذکور به وسیله ارسال اشعه لیزر به سلول فتوولتائیک در پهپاد کار می کند. شیوه تبدیل نور به الکتریسته مانند فرایندی است که در سلول های خورشیدی اتفاق می افتد.

البته چند شرکت خصوصی نیز مشغول توسعه سیستم های نیرودهی براساس لیزر نیز هستند. یکی از این شرکت ها PowerLight است. به گفته این شرکت سیستم مذکور می تواند از پهپادها پشتیبانی کند. همچنین قابلیت شارژ و ردیابی هواپیماهای بی سرنشین را در هنگام پرواز دارد. علاوه بر آن سیستم یک سپر مجازی برای ایمنی می سازد تا به مردم و محیط زیست آسیبی نرسد.

اما به گفته این شرکت تنها مشکل این روش مدیریت گرما است. زیرا ممکن است به ذوب شدن منجر شود.

به هرحال قرار است این پروژه در ۲۰۱۹ میلادی سیستم را در زمین آزمایش کند. در ۲۰۲۰ میلادی نیز سیستم به طور زمین به هوا آزمایش خواهد شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردی برای تنبیه وحشتناک دخترش را به دست قصاب محله داد+ عکس

اعتراف هولناک شیطان صفت 41 ساله

دردسر صیغه شدن زن تحصیلکرده 32 ساله با کارمند جوان شرکت

تجاوز وحشیانه به دختر بیمار 13 ساله توسط پرستار کثیف + 114 اعتراف تلخ

حجله عروسی برای این دختر آرزو شد!

شوهر پری سر میلاد را در خلوت زنش برید!

بی حیایی دوستان شوهر با سوسن در مقابل چشمان او

خودکشی مادر امیر پس از تن فروشی های 50 تومانی!

ثریا 50 ساله پسر جوان را به حجله برد!

لایو استوری مهدی قائدی با آهنگ بندری لب دریا / پیام تلخ مادر احمدرضا به بازیکن استقلال + فیلم و عکس

شوهرم خیلی سرد بود و من با جواد همخوابی کردم / می خواهم توبه کنم!

تجاوز به نوعروس تهرانی داخل پراید + عکس

وقتی وارد خانه شدم زنم با شاهرخ در برهنه در اتاق خواب بودند

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه لیزر محیط زیست زن تنبیه پسر جوان زندگی عکس من ایران قتل همسرم جوان روزنامه دختر آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی با مشارکت شهرداری اصفهان با شرکت مپنا صورت می‌گیرد.

حسین حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به قرارداد دو ایستگاه شارژ شرکت مپنا در اصفهان اظهار کرد: توسعته خودروهای برقی در کلان‌شهرها به منظور کاهش آلاینده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه اضافه کرد: در راستای سیاست‌گذاری کلی حوزه حمل‌ونقل برای توسعه حمل‌ونقل پاک و زمینه‌سازی برای استفاده شهروندان از وسایل نقلیه برقی در سال های گذشته تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای احداث تعدادی جایگاه های شارژ سریع خودروهای برقی منعقد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دو مورد از این ایستگاه ها که جانمایی آن قطعی شده در دست اقدام است که یکی از این ایستگاه ها در خیابان فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان و ایستگاه دیگر در محدوده میدان بزرگمهر در منطقه ۴ اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به احداث این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان و شرکت مپنا ادامه داد: بخشی از زیرساخت های این دو ایستگاه توسط شهرداری تامین می شود و تامین تجهیزات شارژ این دو ایستگاه توسط شرکت مپنا صورت می گیرد.

حق‌شناس با بیان اینکه خدمات بهره‌برداری از این ایستگاه ها تا شش سال توسط شرکت مپنا انجام می شود و پس از شش سال با پایان دوره تفاهم نامه ممکن است بهره‌برداری ازاین ایستگاه ها تموسط شهرداری یا شرکت مپنا یا هر شرکت دیگری انجام شود، تاکید کرد: با توجه به گسترش استفاده از وسایله نقیله برقی در آینده احداث و راه‌اندازی این دو ایستگاه کافی نیست و قطعاً با توجه به توانمندی بخش خصوصی می‌توانیم در آینده تعداد بیشتری از این ایستگاه ها را در شهر اصفهان احداث و راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی افزود: احداث و راه اندازی این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی بیشتر در راستای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با وسیله نقلیه برقی، نحوه شارژ آن و آشنایی و آگاهی مردم با فرایند تردد خودروهای برقی است.

کد خبر 749139

دیگر خبرها

  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد