Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشاره‌اي به تهيه‌كننده فيلم نشد اما به عنوان مستند اطلاعات سپاه و توسط مسوولان اين نهاد در كميسيون پخش شد. اتفاقا در همان جلسه مربوط به بحث دوتابعيتي‌ها نمايندگان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه حضور داشتند آفتاب‌‌نیوز : ماجرای جلسه سوال جواد کریمی‌قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری مشهد از جواد ظریف وزیر امور خارجه هنوز با وجود سپری شدن چند روز همچنان ادامه دارد و در یکی از آخرین تحولات، علیرضا رحیمی، عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح نخستین سوال از وزیر دفاع از دولت دوازدهم در این رابطه خبر داد و گفت که امیر حاتمی قرار است در آینده نزدیک با حضور در مجلس به سوال او و ٣١ نماینده دیگر درباره علت پخش مستند محرمانه توسط کریمی‌قدوسی در صحن علنی مجلس توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سوال اما درحالي مطرح شده كه روز گذشته و درست يك روز پس از طرح آن توسط رحيمي، خبرگزاري فارس نيز نسخه كامل اين فيلم مستند را روي خروجي خود قرار داد و حال مستند محرمانه‌اي كه به‌گفته رحيمي پيش از اين، توسط اطلاعات سپاه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و آن هم به‌صورت محرمانه پخش شده، بطور گسترده منتشر شده و حالا نه‌تنها اعضاي كميسيون امنيت ملي و باقي نمايندگان مجلس، بلكه هر مخاطب ايراني و خارجي قادر به دانلود و تماشاي آن است. حال آنكه به‌گفته رحيمي، اتهاماتي در اين مستند عليه برخي افراد مطرح شده، بدون آنكه امكان دفاع براي آنها فراهم باشد. رحيمي كه خود در هيات رييسه مجلس نيز عضويت دارد اما با استناد به ماده ٧٨ آيين‌نامه داخلي مجلس مي‌گويد كه بايد فرصت دفاع براي اين افراد فراهم شود و مهم‌تر از آن، تاكيد دارد كه وزير دفاع به عنوان متولي مسائل دفاعي و امنيتي بايد پاسخگوي انتشار اين فيلم باشد.
اهم سخنان رحیمی: 
- از آنجا كه اين فيلم مستند پيش از اين در يكي از جلسات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و در جريان رسيدگي به موضوع دوتابعيتي‌ها پخش شده و رسما اعلام شد كه اين فيلم محرمانه بوده و نبايد مفاد و جزييات آن در فضاي افكار عمومي اعلام شود، قاعدتا انتشار آن در صحن علني و متعاقبا در رسانه‌ها جاي تعجب داشت. بنابراين مسوولان مربوطه بايد هم درمورد نحوه دسترسي به اين فيلم و هم علت انتشار آن به مجلس توضيح دهند. نكته ديگر اين است كه متاسفانه در جلسه روز يكشنبه، فضاي سوال از وزير تبديل به فضاي محاكمه و دادگاه شد و در ادامه موارد و اتهاماتي نسبت به برخي افراد مطرح شد و حال آنكه اين افراد در صحن حضور نداشته و طبيعتا قادر به دفاع از خود نبودند. به هر حال فيلمي كه در كميسيون امنيت به عنوان سندي محرمانه مطرح مي‌شود، بايد مورد ملاحظات امنيتي باشد و نمايندگان نبايد درجه محرمانگي اين اسناد را ناديده بگيرند.
- اشاره‌اي به تهيه‌كننده فيلم نشد اما به عنوان مستند اطلاعات سپاه و توسط مسوولان اين نهاد در كميسيون پخش شد. اتفاقا در همان جلسه مربوط به بحث دوتابعيتي‌ها نمايندگان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه حضور داشتند
- ما در اين مرحله فعلا خواستار توضيحات و ارايه اطلاعات لازم شده‌ايم. اما از آنجا به لحاظ قانوني، مجلس قادر به پرسش از سپاه پاسداران و زيرمجموعه‌هاي آن، ازجمله اطلاعات سپاه نيست، قاعدتا از وزير دفاع به عنوان متولي مباحث دفاعي كشور در اين رابطه توضيح خواستيم.
- باتوجه به آنكه محتويات فيلمي كه پخش شد، نه جذابيتي براي نمايندگان داشت و نه قابليتي براي استناد و نه به لحاظ حقوقي قابل‌قبول بود، نمايندگان با راي خود در همان جلسه نظر خود را درباره اين اقدامات اعلام كردند. آنچنان كه اكثريت قابل‌توجهي از نمايندگان با راي خود اعلام كردند كه سوال مطرح شده از سوي نماينده مشهد را وارد نمي‌دانند و از توضيحات آقاي ظريف قانع شده‌اند.
منبع: اعتماد
کد خبر: ۵۴۴۰۴۲ تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجلس فیلم محرمانه سپاه دوتابعيتي ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان