Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: دادستانی انگلیس اعلام کرد، علیه دو مرد روس که به اعتقاد طرف انگلیسی سرگئی اسکریپال و دخترش را مسموم کرده‌اند، اعلام جرم کرد.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز گفت، دولت این کشور به این نتیجه رسیده که افراد مظنون به حمله، مأموران امنیتی هستند و با تایید «سطوح عالی در حکومت روسیه» عمل کرده‌اند.

سفارت مسکو در لندن پیش‌تر اعلام کرد که وزارت خارجه انگلیس کاردار روسیه را احضار کرده تا وی را در جریان روند تحقیقات درخصوص پرونده جاسوس Spy سابق روس قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، علیه دو مرد روس به نام‌های الکساندر پترف و روسلان بوشیرف به اتهام جرایمی از جمله اقدام به قتل Murder و استفاده از سلاح‌ شیمیایی اعلام جرم Crime کرده است.

پلیس تصاویر این دو مظنون را منتشر کرده و همزمان روسیه به تکذیب دخالت در این ماجرا ادامه می‌دهد.

در بیانیه دادستانی آمده است: تمام شواهد، بررسی شده و به این نتیجه رسیده‌ایم که ادله لازم برای محکومیت مظنونان وجود دارد.

ترزا می نیز در سخنانی در پارلمان انگلیس گفت: بر اساس اطلاعاتی که تاکنون جمع‌آوری شده، دولت به این نتیجه رسیده که دو مظنونی که پلیس Police و دادستانی آنها را معرفی کرده، ماموران بخش امنیتی ارتش روسیه هستند.

او افزود: در عین حال این یک عملیات خودسرانه نبوده و به احتمال بسیار قوی در خارج از نهادهای امنیتی، ارتش و در سطوح عالی حکومت روسیه تایید شده است.

وی گفت: مسموم کردن سرگئی اسکریپال شاید با هدف رساندن پیام به روس‌هایی صورت گرفته باشد که در خارج زندگی می‌کنند و از اسرار دولت روسیه باخبرند. ولی این به عهده دولت روسیه است که توضیح دهد دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد پلیس انگلیس گفت: اعلام جرم علیه این دو تن مهم‌ترین مقطع از این تحقیقات بسیار پیچیده ضدتروریستی است.

دادستانی انگلیس افزود، یک حکم بازداشت اروپایی برای دو مظنون صادر شده ولی انگلیس به دنبال استرداد آنها نیست. این اظهارات ظاهرا اشاره‌ای به این واقعیت است که تلاش برای استرداد مظنونان بی‌فایده خواهد بود.

به گفته دادستانی انگلیس، قانون Law اساسی روسیه اجازه نمی‌دهد اتباع این کشور مسترد شوند.

پلیس لندن گفت این دو مرد که هر دو حدودا ۴۰ ساله هستند، دو روز قبل از ۴ مارس ۲۰۱۸، روز مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش، با پاسپورت‌های روسی از مسکو به لندن پرواز کردند.

پلیس افزود، به احتمال زیاد آنها با نام و مدارک جعلی سفر کرده‌اند و این نام‌ واقعی آنها نیست.

نهادهای مسئول در انگلیس مدع هستند، اسکریپال و دخترش با نوویچوک مسموم شده‌اند که یک ماده شیمیایی نظامی است و در دوران اتحاد شوروی تولید می‌شد.

روسیه دخالت در این ماجرا را تکذیب کرده است ولی بروز اختلاف دیپلماتیک بر سر این پرونده، به وضع تحریم علیه روسیه و اخراج بیش از ۱۵۰ دیپلمات روس از چند کشور غربی منجر شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردی برای تنبیه وحشتناک دخترش را به دست قصاب محله داد+ عکس

اعتراف هولناک شیطان صفت 41 ساله

دردسر صیغه شدن زن تحصیلکرده 32 ساله با کارمند جوان شرکت

تجاوز وحشیانه به دختر بیمار 13 ساله توسط پرستار کثیف + 114 اعتراف تلخ

حجله عروسی برای این دختر آرزو شد!

شوهر پری سر میلاد را در خلوت زنش برید!

بی حیایی دوستان شوهر با سوسن در مقابل چشمان او

خودکشی مادر امیر پس از تن فروشی های 50 تومانی!

ثریا 50 ساله پسر جوان را به حجله برد!

لایو استوری مهدی قائدی با آهنگ بندری لب دریا / پیام تلخ مادر احمدرضا به بازیکن استقلال + فیلم و عکس

شوهرم خیلی سرد بود و من با جواد همخوابی کردم / می خواهم توبه کنم!

تجاوز به نوعروس تهرانی داخل پراید + عکس

وقتی وارد خانه شدم زنم با شاهرخ در برهنه در اتاق خواب بودند

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه جاسوس Spy قتل Murder جرم Crime پلیس Police قانون Law سفر جرم پرونده مرد روس مسمومیت زندگی عکس من ایران قتل همسرم جوان روزنامه دختر آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دادستانی تهران به  اقدام برخی از فعالان رسانه ای در انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی ، پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.    دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.   گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

دیگر خبرها

  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی