Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت با بیان اینکه حصیر از محصولات بومی و محلی گیلان است گفت : گیلان به ویژه شهرستان رشت دارای صنایع دستی بسیار زیبا و پر طرفدار است و حصیر بافی از محصولات شاخص این شهرستان بشمار میرود.

میرزایی با بیان اینکه  روستای «فشتکه» در «خمام» به عنوان روستای حصیر در فهرست ملی ایران ثبت شد است افزود : این روستا ۸ ماه پیش به عنوان روستای ملی و هدف گردشگری حصیر ثبت ملی انتخاب شد  و از این رو روز پنجشنبه 15 شهریور ماه ساعت 17 عصر جشنواره ملی حصیر بافی در این روستا برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برنامه توسط میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت و  با کمک بخشداری خمام ،منطقه ازاد انزلی و صندوق کارآفرینی امید برگزار میشود

میرزایی در پایان گفت :در شهرستان رشت بیش از ۳۵۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی حصیرباف دارای پروانه تولید و به صورت انفرادی مشغول فعالیت هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران شاخص صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند در راستای خدمات‌دهی مناسب به مسافران و گردشگران خبر داد.

محمدعلی جنتی‌فر، امروز ۹ فروردین به رسانه‌ها گفت: در راستای نظارت بر روند برگزاری بازارچه‌ها و خانه‌های صنایع‌دستی سطح شهرستان، بازدید از مجموعه میراث جهانی باغ اکبریه، راسته بازار و مراکز تخصصی نساجی سنتی صورت گرفت.

وی افزود: کارگاه‌گردی صنایع‌دستی با هدف معرفی و نظارت بر تولیدات صنعتگران و تولیدکنندگان فعال و مستقر در بناهای تاریخی در ایام نوروز صورت پذیرفت.

جنتی فر ادامه داد: در مراکز یاد شده تنوع متفاوت و مختلف از صنایع‌دستی شهرستان تعبییه شده که گردشگران و علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی می‌توانند تا تاریخ ۱۲ فروردین از ساعت ۹ الی ۱۸ از این کارگاه‌ها و مراکز فروش صنایع‌دستی دیدن کنند و با نحوه تولید محصولات نیز از نزدیک آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره نورورزگاه در روستای اکنلو شیرین سو
  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • روستای اصفهک طبس در راه جهانی شدن
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس
  • شورای راهبری ثبت جهانی اصفهک تشکیل شد
  • نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد