Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور با عنوان افزایش «بهره‌وری در شرایط پیش روی کشور» با محوریت بودجه سال ۹۸ در سالن اجتماعات سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در رشت برگزار شد.

ضرورت ایجاد زمینه همکاری با سایر استان ها برای بهره برداری از ظرفیت های گیلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از حضور روسای سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان های سراسر کشور به ظرفیت های اقتصادی استان گیلان اشاره و اظهار کرد: باید برای پیشبرد اهداف تعامل و همکاری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوان محمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه های مختلف، افزود: در راستای اجرای برنامه های این نشست روز گذشته مدیران حاضر از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی انزلی بازدید به عمل آورده تا زمینه تعامل و همکاری بیشتر با سایر استفاده برای بهره برداری از این ظرفیت ها فراهم شود.

لزوم مدیریت صحیح و بهره گیری از احکام اسلامی

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به نامه های امام (ع) به فرمانداران، اظهارکرد: مضمون همه این نامه ها در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و توجه به احکام بیان شده از سوی خداوند متعال است.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه ایشان به مالک اشتر در زمینه توجه به مردم و مشکلات آنها، افزود: امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر به مسایلی اشاره می‌کند که امروزه در ابعاد مختلف جامعه ما دیده می‌شود.

وی با بیان به اینکه در تمامی فرازهای مدیریتی این نامه توجه به جهان پایدار و ابدی به طور ویژه تأکید می شود، گفت: متاسفانه بی توجهی و کم کاری برخی از مسئولان در بخش های مختلف امروز زمینه ساز بروز برخی مشکلات شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به دستورات و تکالیفی ابلاغ شده از سوی خداوند متعال، خاطرنشان کرد: داشتن ایمان بازدارنده همه خطرات و مشکلات برای انسان ها هستند. انسان های توانمند و اندیشمند برای رسیدن به سعادت نیازمند ایمان قوی است.

ضرورت تغییر نگاه در زمینه تأمین درآمدهای کشور

در ادامه این نشست استاندار گیلان با اشاره به مبانی توسعه کشور، اظهارکرد: توسعه کشور بیش از اندازه به نفت وابسته بوده به همین دلیل تاکنون نتوانسته ایم به اندازه کافی از ظرفیت های کشور در بخش های مختلف بهره گیری کنیم.

مصطفی سالاری با بیان اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر به رونق صادرات نفت در بازارهای جهانی وابسته است، افزود: به همین دلیل نگاه مدیران سازمانی به نوعی برای تأمین بودجه وایسته به درآمد نفت کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت حل این مشکل، تصریح کرد: مسئولان باید برای بودجه استانی و کشور به ظرفیت های دیگر توجه کرده و برنامه ریزی لازم را در این زمینه انجام دهند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های تجاری و اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: مدیران باید در سطح استان و کشور خود را مسئول تأمین درآمدهای ناشی از حوزه نفت بدانند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی ساختاری با تعریف واحد و اختیار دادن به استان ها، گفت: باید برای بهره‌برداری از ظرفیت های بخش خصوصی میزان اختیارات استانی بیشتر شود.

افزایش میزان پرونده قضایی درخورشأن انقلاب نیست

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در ادامه این نشست، اظهارکرد: مدیران باید فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی با تعامل و همکاری و دید واقع گرایانه تلاش کنند مشکلات و مسائل مربوط به کشور حل شود.

احمد سیاوش پور به تبعات افزایش پرونده های قضایی در دادگاه نیز اشاره کرد و گفت: وجود این میزان پرونده قضایی شایسته و برازنده کشور نیست. هر ساله با افزایش پرونده های قضایی در کشور مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا آینه تمام نمای سایر دستگاه ها است، افزود: بعد از گذشت چهل سال از عمر  انقلاب اسلامی سزاوار نیست که تنها نسخه برخورد با برخی از مدیران را فقط منوط به قوه قضاییه بدانیم.

لزوم افزایش ۶ درصدی اعتبارات استان ها در سال

در ادامه این نشست نیز معاون مجلس و توسعه منطقه آزاد سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهارکرد: تعامل و همکاری مدیران سازمان برنامه و بودجه با امور استان ها بسیار مهم است و آنها می توانند نظرات خود را در زمینه برنامه ریزی برای تخصیص اعتبارات استانی و ملی با یکدیگر مبادله کنند.

قاسم رمضانپور در ادامه با اشاره به واگذاری امور استان ها به خود مدیران سازمان برنامه و بودجه، افزود: مدیران باید با هماهنگی و تعامل با نمایندگان، امور استان ها را پیش ببرند.

وی به دسترس بودن نمایندگان مجلس و در خدمت مردم بودن آنها نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مردم توسط نمایندگان مجلس به سازمان برنامه و بودجه منتقل می شود و لازم است توسط مدیران سازمان ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۶ درصد باید به اعتبارات استانی افزوده شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲ درصد از اعتبارات به استان ها تفویض شده و تا پایان برنامه ششم تفویض اعتبارات به ۶۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر 4395663

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت سازمان برنامه و بودجه مصطفی سالاری کیوان محمدی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد استانداری سمنان احتکار عید غدیر خم سانحه تصادف یاسوج بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079240 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان