Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:17:58 GMT

داروخانه ها، تنها مکان عرضه مکمل ها‌ی سالم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۴۳۰۵

داروخانه ها، تنها مکان عرضه مکمل ها‌ی سالم

‌دکتر مجید حنیفه کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو، مکمل‌ها راکامل کننده رژیم غذایی عنوان کرد و افزود: این داروشامل ویتامین، دارو‌های گیاهی و پروتئین هستند که در ارتقا و بهیود عملکرد سیستم بدن نقش داشته و نباید از آنه به عنوان جایگزین مواد غذایی استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه مکمل‌ها باید خوردنی باشند نه تزریقی گفت: هرآنچه از این اقلام به صورت تزریقی دریافت شود مکمل نیست و به عنوان دارو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر حنیفه تقویت سیستم ایمنی، کمک به اصلاح کمبود ها‌ی تغذیه ای، کاهش سوء آلاینده‌ها و برطرف کردن نیاز به بعضی ویتامین‌ها را از موارد مصرف منطقی مکمل‌ها برشمرد.

 وی توجه به مقدار مصرف و مقدار تکمیلی توصیه شده مکمل‌ها را ضروری دانست و افزود: هرکدم از مکمل‌ها در صورت مصرف خود سرانه، بدون تجویز پزشک و مصرف بیش از حد عوارض سمی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو با تاکید بر پرهیز از خرید و مصرف مکمل‌ها در روز‌های ابتدایی ورزش کردن گفت: تامین نیاز‌های تغذیه‌ای نوجوانان و جوانان آن‌ها را از مصرف این اقلام بی نیاز خواهد کرد.

دکتر حنیفه با بیان اینکه ممکن است برخی تلاش کنند با تبلیغات سوء نوجوانان و جوانان را مجبور به خرید مکمل‌ها کنند تاکید کرد: خرید و مصرف دارو‌ها را با مشورت پزشک و از داروخانه‌ها تهیه کنید.

وی افزود: کودکان و نوجوانان رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، کشتی و دیگر ورزش‌ها که تاکید بر حفظ وزن دارند باید از طریق پزشک این مکمل‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/ص. ف

مکمل‌های غذایی سالم را از داروخانه‌ها بخرید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی  سازمان غذا و دارو، طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیش از نیاز بیماران وارد کشور شده است و برای تأمین این دارو مشکلی وجود ندارد .

در روز‌های اخیر، نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی دارد و در داروخانه‌های منتخب، توزیع می‌شود.

مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، نرم افزار تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir و با وارد کردن نام دارو، از نزدیک‌ترین داروخانه وارفارین را تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته می شود. 

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب